Kunnen alle Volvo 440 tegen biobrandstof. De brandstof bestaat voor 85 procent uit Euro-95 en 15 procent uit bio-ethanol.
Wie weet dit?
440 - Biobrandstof compatible??
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Ik zou het er niet op wagen, onderbouwen kan ik het niet echt (dacht dat het iets met rubbers te maken had die er niet tegen kunnen), maar toch..
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Live4Volvo
- 3rd Gear member
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 11.02.2008 - 19:37
- Locatie: Molenhoek
- Contacteer:
Nou, waarschijnlijk zul je inderdaad de nodige aanpassingen moeten doen aan je auto want:
En als je dan toch besluit om het uit te proberen, danwel met aanpassingen ben ik heel benieuwd naar de resultaten.
- De brandstofleidingen kunnen "oplossen" in de ethanol
- Je hebt een ander octaangehalte dus kans dat je motor gaat pingelen.
- Het kan zijn dat je kleppen dit niet leuk gaan vinden, zeker als je motor gaat pingelen.
- Ik weet ook niet of je katalysator hiervoor geschikt is.
- En de lambdasensor zal andere waarden gaan aangeven, waardoor je ECU van streek raakt.
En als je dan toch besluit om het uit te proberen, danwel met aanpassingen ben ik heel benieuwd naar de resultaten.
Volvo 460 1.8i - 1996 R.I.P.
BMW 316i 1.8i - 1986 verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995 Verkocht
Porsche 944 2.5i - 1984 Verkocht
Ford Mondeo 1.8i 16v - 1996 Ingeruild
Suzuki GSX 600 F 0.6 - 1992 Verkocht
Volvo S40 2.4 - 2004 Ingeruild
Volvo V50 D2 - 2011
Volvo 340 1.4 GL - 1992
Volvo 340 1.4 GL - 1991Verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995
Volvo 440 1.8i - 1996
Volvo V70 2.4T - 2003
Suzuki GSX650F 0.65 - 2009
BMW 316i 1.8i - 1986 verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995 Verkocht
Porsche 944 2.5i - 1984 Verkocht
Ford Mondeo 1.8i 16v - 1996 Ingeruild
Suzuki GSX 600 F 0.6 - 1992 Verkocht
Volvo S40 2.4 - 2004 Ingeruild
Volvo V50 D2 - 2011
Volvo 340 1.4 GL - 1992
Volvo 340 1.4 GL - 1991Verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995
Volvo 440 1.8i - 1996
Volvo V70 2.4T - 2003
Suzuki GSX650F 0.65 - 2009
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Pingelen zal niet gebeuren, bioethanol heeft een hoger octaan gehalte als benzine ik dacht 100. Bovendien beveiligd de pingelsensor de motor tegen pingelen, die verlaat het ontstekingstijdstip als er gepingel geconstateerd wordt. Het probleem van bioethanol is dat kunstof onderdelen kunnen oplossen van oudere auto's op den duur. Zoals leidingen, pakkingen, rubbers en brandstofpomp. In het buitenland gewoon RON 98 tanken met de oudjes.
@wpee;
als je bioethanol E85 bedoelt daar zit 85% ethanol in en maar 15% benzine. En dat is behoorlijk agressief voor onze oudjes.
Tegenwoordig zit er overal al iets van 10% ethanol in de benzine aan de pomp. Dat heeft de politiek al een aantal jaren geleden verordeneerd. Wordt alleen nergens vermeld.
http://www.groenopweg.nl/energiebronnen ... n-techniek
@wpee;
als je bioethanol E85 bedoelt daar zit 85% ethanol in en maar 15% benzine. En dat is behoorlijk agressief voor onze oudjes.
Tegenwoordig zit er overal al iets van 10% ethanol in de benzine aan de pomp. Dat heeft de politiek al een aantal jaren geleden verordeneerd. Wordt alleen nergens vermeld.
http://www.groenopweg.nl/energiebronnen ... n-techniek
-
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 06.11.2007 - 20:59
Kortom; we worden stevig voor de gek gehouden want de energie-dichtheid van ethanol ligt lager dan van benzine zodat je verbruik alleen maar oploopt voor dezelfde prestaties zodat je meer geld kwijt bent?Iroll schreef:Tegenwoordig zit er overal al iets van 10% ethanol in de benzine aan de pomp. Dat heeft de politiek al een aantal jaren geleden verordeneerd. Wordt alleen nergens vermeld.
Dat zou dus betekenen dat de V-power en al die dingen gewoon minder ethanol hoeven te bevatten om aan hun 'lagere verbruik en betere prestaties' te komen..... :-k
Ze moeten Neelie Kroes eens laten kijken naar de prijsafspraken die er dagelijks openlijk over brandstoffen worden gemaakt!
Volvo S40 2.0i Polar Sports (193.000 km)
Volvo 440 2.0i '97 (151.013 km) (gesloopt)
Volvo 940 SE 2.0 Turbo (verkocht)
Volvo 460 2.0i '95, LG-HN-80 (gecrashed)
Volvo 340 1.4 Winner Special '86, 5-deurs, PK-30-RT(donor)
Volvo 440 2.0i '97 (151.013 km) (gesloopt)
Volvo 940 SE 2.0 Turbo (verkocht)
Volvo 460 2.0i '95, LG-HN-80 (gecrashed)
Volvo 340 1.4 Winner Special '86, 5-deurs, PK-30-RT(donor)