Ben beginnende automobilist (les gehad in een V50 2.0 td) en al helemaal idolaat van de Volvo v40 en wil deze dus ook tweedehands kopen
Nu is mijn budget enigszins beperkt en zal dus een V40 worden uit '96/ '97
Nu zit ik te twijfelen tussen een V40 1.9 TD en een V40 1.8
Ik heb hier en daar gehoord dat in de vroegere versies van de TD nogal wat hinderlijk geluid komt uit de renault motor. Ik rijd echter wel liever diesel vanwege het hoge koppel bij de lage toeren.
Zijn de vroegere TD's nu echt 'slechter' dan de benzineuitvoeringen, of maakt dat niet zoveel uit?.
Graag advies!
Advies gevraagd aankoop V40
- marissen
- 3rd Gear member
Kijk vooral naar je budget versus het aantal km's dat je wil rijden per jaar. Tot zo'n 15.000 - 20.000 km per jaar is benzine waarschijnlijk voordeliger. De 1.8 van de v40 is een goede motor, maar de diesels gaan uiteindelijk meer km's mee 9en zijn ook betrouwbaar). Ook verzekering, belasting en beurtjes moet je ff meetellen. Gewoon ff goed rekenen of ff in een excel sheet je plakken. Op internet zijn er wel sites te vinden waarmee je redelijk goed kunt berekenen welk omslagpunt elke brandstof heeft.
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
wacht ff
Heb jij een rijbewijs?????
ik rij +/- 20.000 jaar en dan maakt het niet; benzine of diesel
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- NOS
- 7th Gear member
hans anesthesie schreef:wacht ff
Heb jij een rijbewijs?????ik rij +/- 20.000 jaar en dan maakt het niet; benzine of diesel
Aangezien ik nog 14 ben heb geen rijbweijs helaas :roll: .Hier is al eens een discussie over geweest.
-
- 1st Gear member
Rij zelf een 1.9TD uit 98. Rijdt prima, genoemde nagelen valt erg mee. Geluid verder goed te doen, zeker bij constante snelheden op snelweg is de auto erg rustig. Verwacht niet teveel trekkracht bij lage toeren, trekken begint pas vanaf zo'n 2000 t/m.
Bijkomend voordeel: mijn vorige auto (golf IV) stond iedere maand bij de dealer ter reparatie; de V40 blijkt een stuk betrouwbaarder!
Bijkomend voordeel: mijn vorige auto (golf IV) stond iedere maand bij de dealer ter reparatie; de V40 blijkt een stuk betrouwbaarder!
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
--------------------------------------------------------------------------------
hans anesthesie schreef:wacht ff
Quote:ik rij +/- 20.000 jaar en dan maakt het niet; benzine of diesel
Aangezien ik nog 14 ben heb geen rijbweijs helaas .Hier is al eens een discussie over geweest.
Prima joh, alleen leest het wat vreemd weg om een jongen van 14 te horen zeggen; "Ik rij 20000km per jaar"
Dat moet je toegeven.
FF over die V40 met de eerste diesel. Het is natuurlijk gewoon een oude diesel, niks commonrailtechniek. Maar als je hem eenmaal warm hebt gereden is het best goed te doen. En bij een rustige rijstijl is ie gewoon lekker zuinig. De 1.8 moter doet het ook lekker en dan gemiddeld 1:10 ongeveer. :razz:
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Dat bedoel ik. Zo zuinig is mijn 115pk sterke common rail DCI moter ook.
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Haha, maar jij houd toch sowieso niet zo van diesel is het niet??
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- menjo
- 7th Gear member
Klopt.
Het beste is natuurlijk om met beide eens een proefrit te gaan maken, als de kosten niet echt uitmaken. Dan bepalen welke je het beste lijkt en dan gewoon een goede voor de goede prijs gaan zoeken.
Het beste is natuurlijk om met beide eens een proefrit te gaan maken, als de kosten niet echt uitmaken. Dan bepalen welke je het beste lijkt en dan gewoon een goede voor de goede prijs gaan zoeken.
- Canard
- 3rd Gear member
Het verbruik is natuurlijk wel erg afhankelijk van je rijgedrag en of je veel stads- of snelwegkilometers maakt.menjo schreef:Met die 1.8 rij je met gemak 1 op 12
Prima motor en ook erg betrouwbaar. Kan prima meekomen in het verkeer.
Ik zou het wel weten...
Ik rij gemengd stad/snelweg en ik rij gemiddeld 1 op 11,3. Ik rijd vlot maar niet hard.
Ik heb een keer heel erg mijn best gedaan om zuinig te rijden en toen kwam ik op 1 op 12,5. Het kan dus wel, maar (bij mij) met moeite.
Over de keuze tussen diesel of benzine ben ik van mening dat diesel (of lpg) toch een stuk goedkoper rijdt als je meer dan 15.000 km per jaar rijdt! Dit kan toch zo'n € 1000,- per jaar schelen.
Nadeel is dat 2e hands V40 op LPG vaak veel km's hebben en daar kies ik niet voor. Diesel is er volop verkrijgbaar.
Ik ben aan het overwegen of ik een LPG G3-installatie laat inbouwen, maar de reacties in het "diesel vs lpg" topic schrikken mij toch wat af.
V40 1.8 Europa | phase II | 01-2001 | Peacock Green metallic
- Okke
- 4th Gear member
Diesel staat over 't algemeen garant voor vele probleemloze kilometers, LPG vraagt meer aandacht (oa onderhoud) maar KAN goedkoper zijn (en dreunt iets minder tov oude niet common-raildiesels). Overigens als je echt een "stevige" rijder bent, zou ik niet snel voor LPG (schraal/warmte) of oudere diesel kiezen (en vaak hogere km standen), en is het advies van Menjo zo gek nog niet! Succes...overigens zijn het wel allemaal Volvo's hoor laat je niet bangmaken
want genieten zul je!
V40
- MDA
- 5th Gear member
Ik kan me helemaal vinden in de verschillende aanbeveling wat betreft Diesel vs Benzine vs LPG... Ik zou alleen 1 kleine opmerking willen bijdragen over de 1.8 versie: de 2.0 rijdt nagenoeg even zuinig (als je op re rechtervoet let
), maar is wel een sterker en verdient echt mijn voorkeur als je toch voor benzine gaat...
En er is een opmerking die nog niet is gemaakt: de diesels zijn veeeeeel duurder in de aanschaf, zeker 2de hands. Een diesel met een redelijk aantal kilometers op de teler vs een benzine met aanzienelijk minder is vaak een paar duizend euro duurder!! en hoewel diesel natuurlijk lang(er) meegaan, is het verschil soms erg overdreven... maar dat is maar mijn bescheiden mening...

En er is een opmerking die nog niet is gemaakt: de diesels zijn veeeeeel duurder in de aanschaf, zeker 2de hands. Een diesel met een redelijk aantal kilometers op de teler vs een benzine met aanzienelijk minder is vaak een paar duizend euro duurder!! en hoewel diesel natuurlijk lang(er) meegaan, is het verschil soms erg overdreven... maar dat is maar mijn bescheiden mening...
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
- Volmar
- 3rd Gear member
Let bij een 1.9TD even op of de koppakking al is vervangen, als deze
tegen de 2 ton aan staat.
Tegen die tijd gaan de koppakking stuk.
Verder gaat er op de dieselpomp een klep stuk, maar bij hoge kmstand
is die waarschijnlijk al vervangen. Om de 120000km distributieriem
en dan meteen de kleppen laten stellen.
Verder fijne motor.
Ik zou wel een K&N filter plaatsen, niet voor het vermogen, maar je
turbo komt sneller in. Ik heb net motorolie vervangen.
Dat scheelt ook wat in het koppel onderin (Shell Helix Ultra 0w40)
Zeker bij koude motor! En ik tank nu BP Ultimate.
De auto nagelt nauwelijks.
Je hebt nu eenmaal last van een turbogat, maar
de auto is zeer goed te rijden.
Ben zelf ook een dieselfan
De auto is totaal niet te vergelijken met een 20D V50.
De oudere TD rijdt echt totaal anders.
Ik zou eerst eens in een V40TD gaan rijden om het verschil te merken.
Heb geen ervaring met een V40 1.8.
Wel een tip: Als je het geld ervoor hebt, zou ik er eentje kopen vanaf
modeljaar '98. Tussen modeljaar '96/'97 en modeljaar '98 zitten
wat verschillen, met name de remmen. (groter)
tegen de 2 ton aan staat.
Tegen die tijd gaan de koppakking stuk.
Verder gaat er op de dieselpomp een klep stuk, maar bij hoge kmstand
is die waarschijnlijk al vervangen. Om de 120000km distributieriem
en dan meteen de kleppen laten stellen.
Verder fijne motor.
Ik zou wel een K&N filter plaatsen, niet voor het vermogen, maar je
turbo komt sneller in. Ik heb net motorolie vervangen.
Dat scheelt ook wat in het koppel onderin (Shell Helix Ultra 0w40)
Zeker bij koude motor! En ik tank nu BP Ultimate.
De auto nagelt nauwelijks.
Je hebt nu eenmaal last van een turbogat, maar
de auto is zeer goed te rijden.
Ben zelf ook een dieselfan
De auto is totaal niet te vergelijken met een 20D V50.
De oudere TD rijdt echt totaal anders.
Ik zou eerst eens in een V40TD gaan rijden om het verschil te merken.
Heb geen ervaring met een V40 1.8.
Wel een tip: Als je het geld ervoor hebt, zou ik er eentje kopen vanaf
modeljaar '98. Tussen modeljaar '96/'97 en modeljaar '98 zitten
wat verschillen, met name de remmen. (groter)
It's only kinky the first time
Ik rijd een 2.0Turbo benzine, qua vermogen trekt hij ook lekker onderin en je kunt lekker lui rijden voor je gevoel en trekt er ondertussen menig auto uit zonder bovenm de 3000 toeren te komen!
heel soepele motor, snel en ondanks mijn automaat gemiddeld 1op10,5!
Op langere ritten al 1 op 13gereden!
heel soepele motor, snel en ondanks mijn automaat gemiddeld 1op10,5!
Op langere ritten al 1 op 13gereden!