Ben schreef:
Ook wil Volvo zijn leidende positie met betrekking tot veiligheid, brandstofbesparing en milieu versterken.
Sinds wanneer heeft Volvo een leidende positie met betrekking tot brandstofbesparing? :?
In elke vergelijkingstest delven ze het onderspit qua verbruik.
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk. Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Sinds de DRIVe versies en de nieuwe motoren zoals de D3 en 2.0T begint het weer duidelijk de goede kant op te gaan qua prestaties in combi met verbruik vind ik.
Maar om nu te zeggen dat ze leidend daar in zijn...nee, dat niet.
Maar goed, beter laat dan nooit.
Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008) Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
Ben schreef:
Ook wil Volvo zijn leidende positie met betrekking tot veiligheid, brandstofbesparing en milieu versterken.
Sinds wanneer heeft Volvo een leidende positie met betrekking tot brandstofbesparing? :?
Bij de testen waarbij appelen met peren worden vergeleken misschien wel, in de andere niet.
Ben schreef:
Bij de testen waarbij appelen met peren worden vergeleken misschien wel, in de andere niet.
Uit zulk antwoord kan je afleiden dat het al zeker niet het geval is, anders zou je met echte feiten voor de dag komen.
Geirriteerd antwoorden op opmerkingen komt het imago van Volvo zeker niet ten goede. Je kunt misschien niet de beste zijn qua verbruik, maar deze opmerking kan je counteren door direct de sterke punten van je product in de verf te zetten
Wijze woorden JDS! Maar ik denk dat je gelijk hebt.
Volvo was en is niet de beste op dit punt. Ze zijn aan het verbeteren zoals ik al zei, maar zijn er nog zeker niet.
Kijk alleen al eens naar de verbuikscijfers van ALLE C30's op benzine: de "zuinigste" benzine verbruikt al 7l/100km en dat voor een 1,6l 100pk motor...
Bij de V50's is het niet veel beter qua benzine motoren.
Dat Volvo op dit punt zijn positie wil versterken lijkt me dan ook een goed, maar eigenlijk zelfs een noodzakelijk plan.
Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008) Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
jds schreef:
Uit zulk antwoord kan je afleiden dat het al zeker niet het geval is, anders zou je met echte feiten voor de dag komen.
Geirriteerd antwoorden op opmerkingen komt het imago van Volvo zeker niet ten goede. Je kunt misschien niet de beste zijn qua verbruik, maar deze opmerking kan je counteren door direct de sterke punten van je product in de verf te zetten
Bijvoorbeeld : de V50 en S40 DRIVe zijn in hun klasse de absolute top , geen enkel ander merk biedt in die klasse zulke zuinige wagen, hetzelfde geldt voor de S80 en V70 DRIVe. Niet verwonderlijk dat ze heden ten dage in de verkoop dan ook schitterend scoren.
Klopt. Hoewel er ook geen enkel ander merk is op dit moment dat zo'n klein motortje qua vermogen in de klasse S80 en V70 legt als Volvo. In dat opzicht zijn ze uniek en blijkbaar verkoopt het ook nog goed.
Ik zou tenminste niet weten welk merk/model je qua klasse en vermogen mag vergelijken met een S80 of V70 DRIVe.
Nou, de zuinigheid van de kleine dieselmotoren in de grote modellen zit het dus goed als je het met de concurrentie vergelijkt.
Nou nog de benzine motoren in de "kleinere" Volvo's (C30 & S40 & V50)!
Het lijkt mij dat als je die benzine modellen nog een paar jaar goed wil blijven verkopen dat daar toch nog wat aan moet gebeuren.
De 1.6 diesel in auto's als de V70 en S80 heb ik altijd een ijzersterke zet gevonden van Volvo, maar ik weet niet of dat het ook echt opgepakt wordt door het koperspubliek... :?
Peugeot heeft hem trouwens ook in de 407, ook geen kleintje..
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt