Hallo Forum,
Mijn electrisch raam aan de bestuurderskant hapert soms, zowel naar boven als beneden. Ik denk dat het een contact is maar ben ietwat huiverig de schakelaar open te maken, ik weet niet waar ik moet beginnen (heb de auto net een week )
Ik heb m wel proberen te resetten dmv helemaal naar beneden en dan weer terug en ingedrukt houden (weet niet zeker of dit de juiste methode was maar heeft verder geen effect gehad)
electrisch raam bestuurderskant hapert soms
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Dus, je hebt hem net een week. Dat is dan niet zo moeilijk, retour garage en laten verhelpen, onder garantie uiteraard.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- alexandretti
- 2nd Gear member
Dat is idd de meest voor de hand liggende oplossing ware het niet dat ik weinig vrije tijd heb en de garage waar deze rakker vandaan komt niet naast de deur is...en geen volvo garage van origine :
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
Ik heb hetzelfde eens gehad , bij mij ging het weer goed nadat ik de spiegel van die deur even had bewogen met het "joystickje " .
Controleer ook even de verbinding bij de scharnieren .
Controleer ook even de verbinding bij de scharnieren .
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
- JPV70
- 3rd Gear member
Reageert hij helemaal niet op je raambiedingingsknop of stopt hij met bewegen? Indien het tweede;
Bij mij hielp het inspuiten van de raamrubbers hiertegen. Geen last meer gehad sindsdien.
Bij mij hielp het inspuiten van de raamrubbers hiertegen. Geen last meer gehad sindsdien.
V70 D5 -Black sapphire metallic- (185pk -> VolvoTune 227pk) 2007, geartronic
V70 XC 2.4T -Silver metallic- (200pk) 2001, automaat
V70 2.4i -Dark grey pearl- (170pk) 2000, automaat
S60 D5 -Dark grey pearl- (163pk) 2003, handschakel
V70 XC 2.4T -Silver metallic- (200pk) 2001, automaat
V70 2.4i -Dark grey pearl- (170pk) 2000, automaat
S60 D5 -Dark grey pearl- (163pk) 2003, handschakel
- alexandretti
- 2nd Gear member
het bewegen van het spiegeltje had geen effect, het lijkt er ook op dat het zich alleen voordoet met het contact in de 2e stand, in stand 1 geen probleem...
ga nog eens de raamrubbers en scharnieren nalopen..
ga nog eens de raamrubbers en scharnieren nalopen..
- Oceanracer
- Geartronic member
Ik heb een vergelijkbaar probleem, maar dan met het bedienen van de rechter achterraam. Vanaf de bestuurdersstoel hapert hij geregeld, maar bediening vanaf dat portier is dan wel mogelijk. Wanneer de bediening hapert hoor ik ergens onder de stuurkolom wel een relais schakelen. Maar ja, vaak doet hij het weer wel en als ie hapert heb ik prompt geen tijd om er naar te kijken.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- alexandretti
- 2nd Gear member
Update: ik heb de spiegel 'joystick' theorie en het insmeren v/d raamrubbers geprobeerd ,helaas zonder succes .Ik heb nu toch maar een afspraak gemaakt met de garage voor a.s maandag..
-
- 7th Gear member
dat zit in de schakelaar dat probleem!
- degids
- 3rd Gear member
Ik heb ook een dergelijk probleem. Ik heb een soort van work-around die in 9 van de 10 gevallen werkt: Niet recht op het knopje naar beneden drukken, maar schuin. Maar ik heb het probleem alleen met het raam naar beneden, naar boven sowieso geen probleem.
V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
- alexandretti
- 2nd Gear member
Geacht forum
update:
Bij de garage hadden ze hem gemaakt, maar niet echt want hij heeft nog steeds kuren...dan weer wel dan weer niet, en ik ga straks naar Italie op vakantie met de auto en met al die tolpoorten is dat niet handig. Ik ga hem nu zelf maar eens bekijken , heeft iemand een link naar de demontage van deze unit voordat ik iets sloop?
Ik zou zowieso een haynesboek o.i.d willen kopen als dit mogelijk is.(heb ik bij m,n 850 veel aan gehad) suggesties?
update:
Bij de garage hadden ze hem gemaakt, maar niet echt want hij heeft nog steeds kuren...dan weer wel dan weer niet, en ik ga straks naar Italie op vakantie met de auto en met al die tolpoorten is dat niet handig. Ik ga hem nu zelf maar eens bekijken , heeft iemand een link naar de demontage van deze unit voordat ik iets sloop?
Ik zou zowieso een haynesboek o.i.d willen kopen als dit mogelijk is.(heb ik bij m,n 850 veel aan gehad) suggesties?
- mad
- 6th Gear member
Zou de schakelaar eerst maar 's inspuiten met contactspray, speciaal voor elektronica, voor je de hele boel lostrekt... zo'n knop wordt héél vaak gebruikt, dus kan er vuiligheid inzitten.... denk ik...alexandretti schreef:Geacht forum
update:
XC70 D5 2009 Ocean Race
- alexandretti
- 2nd Gear member
[/quote]
Zou de schakelaar eerst maar 's inspuiten met contactspray, speciaal voor elektronica, voor je de hele boel lostrekt... zo'n knop wordt héél vaak gebruikt, dus kan er vuiligheid inzitten.... denk ik...[/quote]
Bedoel je van bovenaf of wel eerst de schakelaar los maken?
Ik denk dat er een tuimelswitch in zit en je dan van bovenaf alleen wat plastic delen 'smeert'.
Zou de schakelaar eerst maar 's inspuiten met contactspray, speciaal voor elektronica, voor je de hele boel lostrekt... zo'n knop wordt héél vaak gebruikt, dus kan er vuiligheid inzitten.... denk ik...[/quote]
Bedoel je van bovenaf of wel eerst de schakelaar los maken?
Ik denk dat er een tuimelswitch in zit en je dan van bovenaf alleen wat plastic delen 'smeert'.
- alexandretti
- 2nd Gear member
update:
ik heb de unit van de schakelaar helemaal uit elkaar gehaald en de contactjes van de drukschakelaars op het printplaatje schoogemaakt met een zachte doek.Het werkt nu weer prima!
alleen gaan de spiegels nu niet meer synchroon maar dat zoek ik wel uit op dit handige forum.
ik heb de unit van de schakelaar helemaal uit elkaar gehaald en de contactjes van de drukschakelaars op het printplaatje schoogemaakt met een zachte doek.Het werkt nu weer prima!
alleen gaan de spiegels nu niet meer synchroon maar dat zoek ik wel uit op dit handige forum.
-
- 6th Gear member
Beiden inklappen, een ervan moet je dus handmatig doen. Dan druk je op de knop om de spiegels in te klappen. Dan moeten de motortjes zich kalibreren. Daarna staan ze beiden weer goed. Kan zijn dat je het trucje een aantal keren moet doen. Heb hetzelfde aan de hand gehad. Contact uiteraard aan. Succes... Laat even weten of het gelukt is.alexandretti schreef:update:
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- mad
- 6th Gear member
De (Roemeense) Volvo-dealer was afgelopen week wel bereid om de software voor het linker-voorraam opnieuw te laden.. reslutaat nihil. Volgens de monteur moest de deurbekleding eraf en moest alles gesmeerd worden, want dat was de oorzaak van het haperen. Hoewel ik nog garantie heb moest dat wel betaald gaan worden. Zo werkt dat hier.
Heb ik met m'n kwaaie kop een spuitbus W40 met zo'n plastic rietje gebruikt aan de voor en achterzijde van de raamgeleiders/ ruit. Even inspuiten.... Probleem opgelost...
Heb ik met m'n kwaaie kop een spuitbus W40 met zo'n plastic rietje gebruikt aan de voor en achterzijde van de raamgeleiders/ ruit. Even inspuiten.... Probleem opgelost...
XC70 D5 2009 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
Doe ik ook geregeld. Als ik alle deurrubbers heb ingespoten met siliconenspray, spuit ik gelijk wat in de raamgeleiders van alle ruiten. En alle sloten (deuren, motorkap, achterklep) even met WD40 inspuiten en alles werkt weer een jaar langer. 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
- mad
- 6th Gear member
En dat vertel je me nú pas........ :evil:Oceanracer schreef:Doe ik ook geregeld. Als ik alle deurrubbers heb ingespoten met siliconenspray, spuit ik gelijk wat in de raamgeleiders van alle ruiten. En alle sloten (deuren, motorkap, achterklep) even met WD40 inspuiten en alles werkt weer een jaar langer.

XC70 D5 2009 Ocean Race