Hoi,
Iemand enige info met betrekking tot aantal kilometers met een D5 automaat?? Ik kan een D5 2003 automaat kopen met 190.000km automaat wel veel snelweg. Hoe zit ik met de automaat als ik zelf rond de 25.000 per jaar rijd??? Kan ik dan nog een paar jaar voort.
Pieter
D5 automaat
- Delta
- 4th Gear member
- Berichten: 555
- Lid geworden op: 02.04.2006 - 19:09
- Locatie: N.H.
Hoi,
Hoe bedoel je een software update van je automaat ??? en is dit ook van toepassing op een S60 van 2003???
Auto is altijd Volvo garage onderhouden geweest, maar heeft wel tuning gehad (en krimminele wat rijd dat mooi zeg) is uitgevoerd door Rica.
Toch is de bestuurder welliswaar een hardrijder maar geen type "altijd als eerste weg" kan dit nog van negatieve invloed zijn???
Pieter
Hoe bedoel je een software update van je automaat ??? en is dit ook van toepassing op een S60 van 2003???
Auto is altijd Volvo garage onderhouden geweest, maar heeft wel tuning gehad (en krimminele wat rijd dat mooi zeg) is uitgevoerd door Rica.
Toch is de bestuurder welliswaar een hardrijder maar geen type "altijd als eerste weg" kan dit nog van negatieve invloed zijn???
Pieter
- VolvoZoeker
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 23.10.2005 - 21:25
- Locatie: Amersfoort
Ook de kleur van je ATF olie in de gaten houden en op tijd laten spoelen/vernieuwen. Dit voorkomt veel ellende en maakt een wereld van verschil als het gebeurd is
Gr
Menno
Zoekend naar een C70 2006-2009
Menno
Zoekend naar een C70 2006-2009
- VolvoZoeker
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 23.10.2005 - 21:25
- Locatie: Amersfoort
Pieter
Ik heb het niet teruggevonden in het lijstje van wat er wordt gedaan, wat ik voor mijn S80 heb. Ik heb het lost gevraagd of ze het wilde doen. Toen keken ze, en was de olie diep donkerbruin. Hij vertelde al dat als hij gespoeld was, en nieuwe atf olie had, dat ik niet wist wat er gebeurde. Naadloos schakelen en daardoor fijner rijden. Dit was inderdaad het geval. Nu hou ik de kleur zelf bij. (zit bij Volvo Reede in Amerongen in onderhoud)
Ik heb het niet teruggevonden in het lijstje van wat er wordt gedaan, wat ik voor mijn S80 heb. Ik heb het lost gevraagd of ze het wilde doen. Toen keken ze, en was de olie diep donkerbruin. Hij vertelde al dat als hij gespoeld was, en nieuwe atf olie had, dat ik niet wist wat er gebeurde. Naadloos schakelen en daardoor fijner rijden. Dit was inderdaad het geval. Nu hou ik de kleur zelf bij. (zit bij Volvo Reede in Amerongen in onderhoud)
Gr
Menno
Zoekend naar een C70 2006-2009
Menno
Zoekend naar een C70 2006-2009
- SpeedyZ
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 14.02.2006 - 12:35
- Locatie: Hoogerheide
De automaat wordt aangestuurd door software. Dealer heeft de laatste versie geinstalleerd. Mijn auto was ook dealeronderhouden, maar dat betekent kennelijk niet dat automatiesch software upgrades worden uitgevoerd. Voordeel van de een upgrade is dat de bak meteen gereset wordt (is zelflerend en blijft zonder reset dus ingesteld op de vorige berijder)Delta schreef:Hoi,
Hoe bedoel je een software update van je automaat ??? ...
- BertjeB
- 3rd Gear member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 14.04.2006 - 18:53
- Locatie: Lelystad
SpeedyZ schreef: De automaat wordt aangestuurd door software. Dealer heeft de laatste versie geinstalleerd. Mijn auto was ook dealeronderhouden, maar dat betekent kennelijk niet dat automatiesch software upgrades worden uitgevoerd. Voordeel van de een upgrade is dat de bak meteen gereset wordt (is zelflerend en blijft zonder reset dus ingesteld op de vorige berijder)
gaat dat zelflerende niet door?
ik bedoel dat de automaat continue blijft leren en dus na verloop van tijd de stijl van de nieuwe berijder overneemt?
greetzzzz Bert.
Nu:
Volvo S80 Dynamic D(ikke)5 uut 2002 204.000 km's op metis
in de couleur Black sapphire metallic.
Uitstapje:
VW Passat 1.9 TDI variant.
Vroegah:
S80 2.5D 1999 nautic blue pearl Limited edition.
340.000+ km's and not cruising anymore! R.I.P
Volvo S80 Dynamic D(ikke)5 uut 2002 204.000 km's op metis
in de couleur Black sapphire metallic.
Uitstapje:
VW Passat 1.9 TDI variant.
Vroegah:
S80 2.5D 1999 nautic blue pearl Limited edition.
340.000+ km's and not cruising anymore! R.I.P
- SpeedyZ
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 14.02.2006 - 12:35
- Locatie: Hoogerheide
Dat weet ik niet, maar ik heb er in iedergeval niet op hoeven wachten. Afgaand op het gedrag van mijn automaat was de vorige berijder een erg ongeduldige in de file (continue zoeken tussen 1e en 2e versnelling)
- Darmee
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 03.01.2006 - 16:14
In Stockholm zijn de meeste taxis V70s D5 met automaat. Ik ben vorig jaar regelmatig daar geweest. Omdat ik ook nieuwsgierig was heb ik steeds naar de kilometerstanden in de taxis gekeken en de chauffeurs gevraagd of ze problemen hadden gehad met de motor of de bak.
De meeste autos hadden kilometerstanden tussen 200k en 300k en hadden die stand probleemloos bereikt. Een chauffeur meldde dat bij zijn auto (met 380k op de teller) de versnellingsbak vernieuwd was. Hij dacht dat verselten was omdat taxis bijna alleen maar korte ritten rijden en dus veel vaker van vooruit naar achteruit en terug geschakeld worden dan autos van gemiddelde berijders.
Die upgrade is waarschijnlijk het uitschakelen van de "neutral control". Die zorgt er voor dat de automaat bij stationnair draaien naar N gaat en zo gauw je gas geeft weer naar D gaat. Vanaf 2003 is dat niet meer standaard. De dealers schakelen daarom bij oudere auto's die "neutral conrol" softwarematig uit als er klachten zijn over schokken bij optrekken of terug naar D schakelen. Bij die aanpassing wordt ook het "leren" van de automaat opnieuw gestart. Na zo'n 1000-1500 km heeft de automaat zich dan weer aangepast aan het rijgedrag van de bestuurder
De meeste autos hadden kilometerstanden tussen 200k en 300k en hadden die stand probleemloos bereikt. Een chauffeur meldde dat bij zijn auto (met 380k op de teller) de versnellingsbak vernieuwd was. Hij dacht dat verselten was omdat taxis bijna alleen maar korte ritten rijden en dus veel vaker van vooruit naar achteruit en terug geschakeld worden dan autos van gemiddelde berijders.
Die upgrade is waarschijnlijk het uitschakelen van de "neutral control". Die zorgt er voor dat de automaat bij stationnair draaien naar N gaat en zo gauw je gas geeft weer naar D gaat. Vanaf 2003 is dat niet meer standaard. De dealers schakelen daarom bij oudere auto's die "neutral conrol" softwarematig uit als er klachten zijn over schokken bij optrekken of terug naar D schakelen. Bij die aanpassing wordt ook het "leren" van de automaat opnieuw gestart. Na zo'n 1000-1500 km heeft de automaat zich dan weer aangepast aan het rijgedrag van de bestuurder
- BertjeB
- 3rd Gear member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 14.04.2006 - 18:53
- Locatie: Lelystad
Dat irritante schokkende heb ik in mijn S80 2.5D 1999 :shock:Darmee schreef: Die upgrade is waarschijnlijk het uitschakelen van de "neutral control". Die zorgt er voor dat de automaat bij stationnair draaien naar N gaat en zo gauw je gas geeft weer naar D gaat. Vanaf 2003 is dat niet meer standaard. De dealers schakelen daarom bij oudere auto's die "neutral conrol" softwarematig uit als er klachten zijn over schokken bij optrekken of terug naar D schakelen. Bij die aanpassing wordt ook het "leren" van de automaat opnieuw gestart. Na zo'n 1000-1500 km heeft de automaat zich dan weer aangepast aan het rijgedrag van de bestuurder
dus laten upgraden begrijp ik(eigenlijk downgraden )
Ik heb ook dat bij het overschakelen tussen meestal de laatste en een na laatste trap het niet lekker soepel gaat.
het voelt alsof het niet lekker synchroon loopt en schakeld brommend op/af.
iemand een idee?(heb nog garantie )
greetzzzz Bert.
Nu:
Volvo S80 Dynamic D(ikke)5 uut 2002 204.000 km's op metis
in de couleur Black sapphire metallic.
Uitstapje:
VW Passat 1.9 TDI variant.
Vroegah:
S80 2.5D 1999 nautic blue pearl Limited edition.
340.000+ km's and not cruising anymore! R.I.P
Volvo S80 Dynamic D(ikke)5 uut 2002 204.000 km's op metis
in de couleur Black sapphire metallic.
Uitstapje:
VW Passat 1.9 TDI variant.
Vroegah:
S80 2.5D 1999 nautic blue pearl Limited edition.
340.000+ km's and not cruising anymore! R.I.P
- Darmee
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 03.01.2006 - 16:14
Zoals eerder in deze trail al geschreven: laat de olie in de versnellingsbak eens controleren. Verversen kan een wereld van verschil uitmaken. Helaas ook voor je portemonee, die ATF is in dezelfde prijsklasse als een goede cognac, maar smaakt beduidend minder