D5 2003 rookt loopt onregelmatig

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
wickey65
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 22.07.2010 - 11:52
Locatie: utrecht

Hoi allemaal ik ben nieuw op t forum. Ik heb sinds een tijdje een XC70 D5 aut uit 2003 met 370.000 kilometertjes op de teller. Ben de tweede eigenaar en de eerste heeft m als z'n kindje behandeld en in onderhoud gehad bij een van de Beemd vestigingen.
Nu heb ik sinds kort een probleem, de auto is zwart gaan roken, hij houdt dan in een keer in en tijdens het inhouden blaast ie grote pluimen zwarte rook. Ik heb bij een volvospecialist de auto laten uitlezen en krijg de melding ECM 6805 Laaddrukregeling. Slechte stroming. Advies van deze garage: EGR-klep reinigen en nieuwe verstuivers erin. Kosten € 1800\2000,-

Ik ben eens gaan lezen op fora en kom het probleem wel vaker tegen, maar de oplossing niet icm nieuwe verstuivers. Wel de EGR klep.
Mijn vraag: zijn er mensen die soortgelijke problemen hebben gehad met hun D5 motor en wat was de oplossing?
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Intercooler of slang is waarschijnlijk lek. Even zoeken op intercooler en je weet voldoende.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
wickey65
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 22.07.2010 - 11:52
Locatie: utrecht

Inderdaad intercoolerslang was lek en veroorzaakte het euvel.
Daarnaast ben ik ook wijzer geworden over mijn "volvo-specialist" Freriks in Utrecht. Hier had ik in eerste instantie de auto heen gebracht voor een analyse. Het reparatieadvies van Volvo Freriks uit Utrecht was dus GEHEEL gebaseerd op een gepepperde garagerekening voor Freriks zelf. Die ziet mij nog een keer terug als hij terug is van vakantie. Ben geen aggresief typje hoor, maar hij mag mij nog wel iets uitleggen.
Mijn advies voor mensen uit Utrecht en omg. 'don't go there'
Ben trouwens wel super geholpen door een andere forum gebruiker Ramon, nogmaals bedankt!
Gebruikersavatar
Garfield
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 26.09.2007 - 19:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Jeetje, zo'n intercoolerslang kost vast héél wat minder dan een set nieuwe verstuivers :-)
Groet,

Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20789
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Mooi, als ik dit had gelezen had ik je dat ook kunnen vertellen. Is mij al twee keer overkomen. Intercolerslang gebeurt met enige regelmaat.

Fijn dat het goed is opgelost met behulp van enkele Forumleden.

Zo'n slang kost idd een paar tientjes en een kwartiertje (hooguit) werk.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41193
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Mods break
topic opgeschoond
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”