Ja, ze moeten dus eerst ontlakt wordenedraket schreef:Zit er corrosie of opgebobbelde lak aan de velgen?
Spuiten of poedercoaten
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40643
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
tik er een balanceerloodje op een gelakte velg en deze is al beschadigt, of trek er een plakloodje af en de lak blijft er aan zittenV480-S60 schreef:Nee, het is + € 100,-
Maar ik ben zelf ook meer van de poedercoating. Is idd vele malen sterker en de argumentatie van Battlecruiser kan ik alleen maar beamen. Maar als het lakken zoveel goedkoper is? Ik weet het even niet.
Ik zit er zelf ook nog over te denken voor de 480.
Volvo for life
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Als de corrosie ernstig is (het is altijd erger onderhuis dan het eruit ziet met de lak er nog op!) dan moet je altijd stralen. De velg is dan nogal hobbelig en als je dit wilt spuiten moet je dus plamuren en schuren tot je een ons weegt. Een velgen hersteller wil daar vaak niet aan beginnen, en stellen dan voor om te poederen. Dan vul je ook enigszins de "gaten" op. Als je ze dan alsnog gespoten wilt hebben spuiten ze over de poederlaag heen.
Poederen is mooi, maar haalt het kwa eindresultaat niet bij spuitwerk. De kleurlaag is altijd wat doffer en minder diep van kleur. Bijvoorbeeld zilver metallic is in poeder iets grijzer dan origineel. De keerzijde is dat je gewoon geen last meer hebt van afbladderende verf door remstof of aggresieve schoonmaak middeltjes.
Voor de lange termijn zeg ik poeder, voor het supermooie resultaat zeg ik spuiten.
Poederen is mooi, maar haalt het kwa eindresultaat niet bij spuitwerk. De kleurlaag is altijd wat doffer en minder diep van kleur. Bijvoorbeeld zilver metallic is in poeder iets grijzer dan origineel. De keerzijde is dat je gewoon geen last meer hebt van afbladderende verf door remstof of aggresieve schoonmaak middeltjes.
Voor de lange termijn zeg ik poeder, voor het supermooie resultaat zeg ik spuiten.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Overigens is poedercoaten vaak een stuk goedkoper dan spuiten itt wat hier wordt beweerd. Het is gewoon een stuk minder bewerkelijk.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10511
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
@Edraket
Ik kan hier niets meer aan toevoegen. Qua kleur is het meer grijs dan zilver. Evengoed was ik al met al per velg een dikke 2 uur bezig met stralen. De velgen hebben daarvoor niet in een bad gelegen om te ontlakken.
Ik kan hier niets meer aan toevoegen. Qua kleur is het meer grijs dan zilver. Evengoed was ik al met al per velg een dikke 2 uur bezig met stralen. De velgen hebben daarvoor niet in een bad gelegen om te ontlakken.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge