Na wat nazoek werk op deze site denk ik dat mijn aandrijfassen verlijmd moeten worden, ik kan daar echter geen goede beschrijving van vinden....
Dus heeft iemand toevallig wat fot's/plaatjes en daarbij een beschrijving??
Daarnaast heb ik het idee dat het rubber in de bovenste motorsteun naar de haaien is (of de hele steun) want het blok hoort bij gas geven ik zijn vrij toch niet te kantelen of wel??
Het gaat om een 2005 T5 die met 250 pk een handbak met 82 000km..
mvg
Paul
How-to lijmen aandrijfassen?
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
een beetje hoort ie wel te kantelen. Maar als die bovenste motorsteun aan bonken is, vervang die onder de motor dan ook. Want als je er maar 1 vervangt, gaat de ander binnenkort en dan kan je die net vervangen ook weer vervangen.
verlijmen van de aandrijfassen zegt me helemaal niets, vraag me af of je iets wil lijmen wat 250 pk moet overbrengen...
verlijmen van de aandrijfassen zegt me helemaal niets, vraag me af of je iets wil lijmen wat 250 pk moet overbrengen...
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21223
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik denk dat TS doelt op de spie bouten die in de as achter het naafkapje zitten.
Die werden bij ons door de monteur uitgedraaid, daar kwam wat locktite op en weer vast gezet.
Ik moet wel zeggen dat ik het weer begin te horen soms.
Die werden bij ons door de monteur uitgedraaid, daar kwam wat locktite op en weer vast gezet.
Ik moet wel zeggen dat ik het weer begin te horen soms.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2815
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 12.04.2010 - 16:08
Die link had ik ook al gevonden maar ik kan niet precies opmaken uit het verhaal waar de locktite nu aan gesmeerd moet worden eerlijk gezegd....
Is het te doen achter de naafkapjes en moet de borgring oid los--ingesmeerd met locktite--vast (hoeveel nm??)
Aandrijfas moet zijn steekas....en daarop zou minimaal speling zitten..
En over die motorsteun zou het ook alleen het rubber kunnen zijn of is dat symptoombestrijding?
Lijken me allemaal wel dingen die ik zelf kan maar vraag het liever even hier na voor ik iets doe/koop..
groeten
Paul
Is het te doen achter de naafkapjes en moet de borgring oid los--ingesmeerd met locktite--vast (hoeveel nm??)
Aandrijfas moet zijn steekas....en daarop zou minimaal speling zitten..
En over die motorsteun zou het ook alleen het rubber kunnen zijn of is dat symptoombestrijding?
Lijken me allemaal wel dingen die ik zelf kan maar vraag het liever even hier na voor ik iets doe/koop..
groeten
Paul
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2815
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Je moet de locktite op de spiebanen (wielzijde) vd de naaf (ong. 1cm breed) aanbrengen.
Dus;
-Wiel demonteren, auto veilig ondersteunen (dus niet alleen op de krik laten staan)
-Aandrijfas bout loshalen (tegen houden kan via de schijf te blokkeren via de koel kanalen en rem tang) en de as terug schuiven.
-Nu locktite (type 243) op de spiebanen vd naaf aanbrengen
-As terug schuiven (letop de stofkeerring dat deze nog goed om de as zit
-Nieuwe aandrijas bout monteren en vast zetten met 35NM+90 grd



Dus;
-Wiel demonteren, auto veilig ondersteunen (dus niet alleen op de krik laten staan)
-Aandrijfas bout loshalen (tegen houden kan via de schijf te blokkeren via de koel kanalen en rem tang) en de as terug schuiven.
-Nu locktite (type 243) op de spiebanen vd naaf aanbrengen
-As terug schuiven (letop de stofkeerring dat deze nog goed om de as zit
-Nieuwe aandrijas bout monteren en vast zetten met 35NM+90 grd



S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
het rubber zal gescheurd zijn maar volgens mij zijn die niet los te verkrijgen. Daarbij zitten die geperst terwijl je het hele houdertje zo vervangt.prebel schreef: En over die motorsteun zou het ook alleen het rubber kunnen zijn of is dat symptoombestrijding?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 12.04.2010 - 16:08
@Johan bedankt daar kan ik iets mee!
Gele bout is de 35 nm bout en wat is het witte pijltje of heeft die er niets mee van doen..?
Wat bedoel je met
"(tegen houden kan via de schijf te blokkeren via de koel kanalen en rem tang) " ??
en weet je toevallig de droogtijd van die loctite? (kan ik zelf anders ook vast wel vinden maar misschien is het voor jou een weetje..)
Komen die plaatsjes uit Vadis?
groeten
Paul
Gele bout is de 35 nm bout en wat is het witte pijltje of heeft die er niets mee van doen..?
Wat bedoel je met
"(tegen houden kan via de schijf te blokkeren via de koel kanalen en rem tang) " ??
en weet je toevallig de droogtijd van die loctite? (kan ik zelf anders ook vast wel vinden maar misschien is het voor jou een weetje..)
Komen die plaatsjes uit Vadis?
groeten
Paul
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2815
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Dat gele pijltje wijst naar de bout (35NM+90 grd), de witte doet er niet toe.
Als je de wagen straks vd grond hebt, en je wile die bout los draaien dan draait je schijf natuurlijk mee vandaar dat je de schijf moet tegen houden, met het vast draaien ook natuurlijk.
dus een grote schroevendraaier in een gat steken en deze aan laten lopen tegen de remtang.
Ik denk dat je de locktite ong. 1 uur moet laten drogen
En motor rubber komt compleet met steun (rubber is niet los te krijgen)
Plaatjes komen idd uit vadis
Als je de wagen straks vd grond hebt, en je wile die bout los draaien dan draait je schijf natuurlijk mee vandaar dat je de schijf moet tegen houden, met het vast draaien ook natuurlijk.
dus een grote schroevendraaier in een gat steken en deze aan laten lopen tegen de remtang.
Ik denk dat je de locktite ong. 1 uur moet laten drogen
En motor rubber komt compleet met steun (rubber is niet los te krijgen)
Plaatjes komen idd uit vadis
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 12.04.2010 - 16:08
Ja ok ik ga aan de slag bedankt!
Niet om bijdehand te doen maar ik vond hier:
http://www.volvo-parts.nl/index.php?mai ... 2ebe86912d
wel zo'n motorsteun-rubber los....scheelt niet veel met de totale steun maar wel van wat harder materiaal geloof ik.
gr
Paul
Niet om bijdehand te doen maar ik vond hier:
http://www.volvo-parts.nl/index.php?mai ... 2ebe86912d
wel zo'n motorsteun-rubber los....scheelt niet veel met de totale steun maar wel van wat harder materiaal geloof ik.
gr
Paul
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 18:48
- Locatie: Amsterdam
Bij mij is er een setje aangepaste moeren opgegaan. Waren bij de dealer geloof ik 38 euro per set en het probleem is opgelost. Is inmiddels plm 2 jaar geleden en het werkt nog prima.
Vroeger o.a. een 480ES, 850, S70 2.5, S60's en tegenwoordig een V70 2.4T AWD
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2815
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Wat bedoel je precies, de aandrijfas zit maar met 1 bout vast (en geen moer) aan de wielnaaf.Keesjan36 schreef:Bij mij is er een setje aangepaste moeren opgegaan. Waren bij de dealer geloof ik 38 euro per set en het probleem is opgelost. Is inmiddels plm 2 jaar geleden en het werkt nog prima.
De dealer zal er ook wel wat locktite aangedaan hebben

S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 18:48
- Locatie: Amsterdam
Je weet precies wat ik bedoel. Immers je zegt zelf al dat de as met 1 bout aan de naaf zit. En dat klopt ook. Ik ben een van die mensen die bouten en moeren constant door elkaar halenJohan s60 schreef:Wat bedoel je precies, de aandrijfas zit maar met 1 bout vast (en geen moer) aan de wielnaaf.Keesjan36 schreef:Bij mij is er een setje aangepaste moeren opgegaan.
De dealer zal er ook wel wat locktite aangedaan hebben

Er zit wel degelijk een gemodificeerd setje op, want ik ben er bij blijven staan toen ze de boel loshaalden.
En er zit OOK loctite in. Dubbel genaaid houdt beter !
Vroeger o.a. een 480ES, 850, S70 2.5, S60's en tegenwoordig een V70 2.4T AWD
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 18:48
- Locatie: Amsterdam
Haha, we dwalen af, maar als je het dan graag wilt weten; indien de mogelijkheid tot aandraaien verwerkt zit IN de kop, dan is het een schroef.Johan s60 schreef:Oke, dan zal ik maar niet beginnen over het verschil tussen een bout en een schroef. :agrue:
Vroeger o.a. een 480ES, 850, S70 2.5, S60's en tegenwoordig een V70 2.4T AWD
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 18:48
- Locatie: Amsterdam
Klopt, een inbus is immers een binnenzeskantschroef. De term "inbus-boutje" is dus onjuist.Johan s60 schreef:Zo goed van je, dus een inbusbout is geen bout
Verder nog iets ? Ja, als ik kan helpen doe ik het graag hoor

Vroeger o.a. een 480ES, 850, S70 2.5, S60's en tegenwoordig een V70 2.4T AWD
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Een schroef draai je in hout en niet in een auto:)
Het is een bout en een moer of imbusbout,torxbout,parker,rekbout,enz enz...
Het is een bout en een moer of imbusbout,torxbout,parker,rekbout,enz enz...