Wie kan mij helpen?
Ik ben 2 weken gelden op vakantie geweest naar Zwitserland. Reed daar een pas met mijn Volvo D5 geartronic uit 2004 met 300.000 km op de teller. Achter de auto had ik een kleine caravan van 600 kg. Tijdens het klimmen ging plotseling het orange waarschuwingslampje branden en verscheen er op de display dat er versnellingsbak service vereist is. Ik heb de dealer in nederland gebeld die mij wist te vertellen dat de bak mogelijk oververhit is geweest. Mede door de hoge buitentemp. Ik ben verder gereden en de auto zo min mogelijk belast. Op dit moment merk ik niets meer aan de auto maar blijft het lampje branden. Ik woon momenteel in Frankrijk en de dichtstbijzijnde dealer zit op 100 km afstand. Zou ik hier zelf iets mee kunnen? b.v. versnelingsbakolie vervangen en mechanisch het controle lampje uitdoen ( resetten bij de plaatselijke garage is niet mogelijk). Mocht er echt iets zijn, dan gaat het vanzelf wel weer branden lijkt mij.
Storing versnellingsbak
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Heb je ook handmatig eventueel een versnelling terug geschakeld om zo de motor wat meer toeren te geven ?
Mijn vader zet met de caravan de bak zelf in de 4 of 3 als het wat gaat stijgen
Mijn vader zet met de caravan de bak zelf in de 4 of 3 als het wat gaat stijgen
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 22.07.2010 - 12:30
Op de terugweg heb ik dat wel gedaan. Steeds ongeveer 2500 toeren aangehouden. Dit ging zonder probleem. In het verleden in de geartronic stand ook nooit problemen gehad en dit met aanhangers die dubbel zo zwaar waren, echter nooit onder zo extreem hete omstandigheden
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10716
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Mijn onderbuik gevoel zegt;
Laten checken door de dealer. Eventueel uit laten lezen en kijken of er schade is ontstaan. Flushen kan altijd nog.
Nu de auto het prima doet zou ik me daar niet veel zorgen over maken....
Maar goed ik ben geen echte techneut, dit is wat ik zou doen....
Laten checken door de dealer. Eventueel uit laten lezen en kijken of er schade is ontstaan. Flushen kan altijd nog.
Nu de auto het prima doet zou ik me daar niet veel zorgen over maken....
Maar goed ik ben geen echte techneut, dit is wat ik zou doen....
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Dat is het probleem van die nieuwe sterke diesels icm met het "Nieuwe Rijden": door die lage toeren de berg op met caravan bij een gezellige, zomerse buitentemperatuur koelt de bak te weinig. Beetje toeren houden helpt, 3000 rpm mag best hoor.
Zoals Hans al zegt zou ik er even goed naar laten kijken...
Zoals Hans al zegt zou ik er even goed naar laten kijken...
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 22.07.2010 - 12:30
Ik begreep van onze plaatselijke garage dat alleen een volvo dealer kan resetten. Hij kan wel een groot aantal functies inzien op zijn computer maar daar houdt het bij op. Verder heb je hier te maken met het taalprobleem. Alle meldingen zijn in het nederlands. Het kan gewijzigd worden maar volgens deze garagehouder kost dat 250 euro, lijkt me wel eerg veel. Je kan handmatig de dervice-melding verwijderen, dit gaat dus niet op voor storingen. Er zit dus niets anders op dan een dagje Rodez. Bedankt voor jullie meedenken. Groet Ton
- Garfield
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 19:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Dat bedrag klopt echt, toevallig net vorige week nog bij mijn dealer nagevraagd. Ze vonden het zelf ook belachelijk veel.antoinevang schreef:Het kan gewijzigd worden maar volgens deze garagehouder kost dat 250 euro, lijkt me wel eerg veel.
Zie ook dit topic: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=33073
Groet,
Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)
Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)