Ik zag vandaag dat de mistlampglas gebroken is.
Kun je zo'n glas opnieuw bestellen of moet je een nieuwe mistlampset bestellen?
En als je mistlampglas stuk is, komt die dan door de APK keuring?
Groet John
Mistlamp glas
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Volgens mij zijn deze glazen niet los verkrijgbaar.
V.w.b. de APK het volgende:
Regeling voertuigen (alleen relevante tekst)
Artikel 5.2.55
3. De glazen van de lichtarmaturen mogen niet zodanig zijn beschadigd, gerepareerd of bewerkt dat de lichtopbrengst en het lichtbeeld dan wel de functie nadelig worden beïnvloed. Hierbij is het bepaalde in bijlage VIII, artikel 128, van toepassing
Bijlage VIII
Afdeling 4. Beschadigingen en bewerkingen
Artikel 128
1. De glazen van de lichtarmaturen mogen niet zijn bespoten, geverfd of beplakt.
Rob
V.w.b. de APK het volgende:
Regeling voertuigen (alleen relevante tekst)
Artikel 5.2.55
3. De glazen van de lichtarmaturen mogen niet zodanig zijn beschadigd, gerepareerd of bewerkt dat de lichtopbrengst en het lichtbeeld dan wel de functie nadelig worden beïnvloed. Hierbij is het bepaalde in bijlage VIII, artikel 128, van toepassing
Bijlage VIII
Afdeling 4. Beschadigingen en bewerkingen
Artikel 128
1. De glazen van de lichtarmaturen mogen niet zijn bespoten, geverfd of beplakt.
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
-
- 3rd Gear member
Bij mij zijn beide glaasjes van de mistlichten voor gebarsten, volgens Furness in Zwolle geen reden voor APK afkeur.
Heb er niet specifiek naar gevraagd, maar gezien het bedrag wat reparatie zou kosten vermoed ik dat glaasjes niet los zijn te bestellen. Prijzen weet ik niet meer, maar was volgens mij om en nabij de 150 euro
Heb er niet specifiek naar gevraagd, maar gezien het bedrag wat reparatie zou kosten vermoed ik dat glaasjes niet los zijn te bestellen. Prijzen weet ik niet meer, maar was volgens mij om en nabij de 150 euro
Gert
Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
- RoelsT5
- 2nd Gear member
Heb ook 1 glaasje gebarsten, laat maar lekker zitten... bij de laatste grote beurt (Furness A'dam, GEEN aanrader) vroegen ze of ik het wilde laten fixen maar niet gedaan; heb ze niet gehoord over de APK verder..
Volvo V50 T5 Momentum 2005 - 270PK 385Nm Ziptuning
Ford Mondeo 1.8i Station
Alfa Romeo 156 SW 2.0
Alfa Romeo 145 QV
Peugeot 106 1.4 XSi
Alfa Romeo 33 QV
Alfa Romeo 33S
Opel Kadett 1.3S
Ford Mondeo 1.8i Station
Alfa Romeo 156 SW 2.0
Alfa Romeo 145 QV
Peugeot 106 1.4 XSi
Alfa Romeo 33 QV
Alfa Romeo 33S
Opel Kadett 1.3S
- MauritsvdT
- 5th Gear member
- Contacteer:
Inderdaad niet los te bestellen, ik heb er onlangs een besteld want bij mij zaten de gaten erin.
Volgens mij ergens rond de € 125,-, gewoon meegenomen en er zelf ingezet, want sommige vragen daar ook gerust een kwartiertje arbeid voor.
Volgens mij ergens rond de € 125,-, gewoon meegenomen en er zelf ingezet, want sommige vragen daar ook gerust een kwartiertje arbeid voor.
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
- s--mulder
- 2nd Gear member
Ook ik had vorige week een gebarsten mistlamp glas. Ben naar een plaatselijke sloper gegaan (stadskanaal) en heb daar voor €45.- een nieuwe mistlamp gekregen en deze zelf er ingezet.
De sloper vertelde dat zij deze onderdelen vaak nieuw bestellen omdat hier veel vraag naar is.
De sloper vertelde dat zij deze onderdelen vaak nieuw bestellen omdat hier veel vraag naar is.
Stefan
MY13 XC60 D5 ADW - R-Design - R-Design Plus Line - Winter Line - 18 inch Cratus
MY11 Ford S-Max 2.0 Ecoboost Titanium - Midnight Sky
MY10 V70 T6 AWD - Summum - Security Line - Driver Support Line - Mobility Line - Active Driving Line - 18 inch Ixion
MY12 V70 D3 - Limited Editon - Luxury Line - Family Line - Driver Support Line - 18 inch Ixion
MY07 V70 D5 - Edition II Sport - Black Saphire
MY05 V50 2.0D - Summum - Black Saphire
MY13 XC60 D5 ADW - R-Design - R-Design Plus Line - Winter Line - 18 inch Cratus
MY11 Ford S-Max 2.0 Ecoboost Titanium - Midnight Sky
MY10 V70 T6 AWD - Summum - Security Line - Driver Support Line - Mobility Line - Active Driving Line - 18 inch Ixion
MY12 V70 D3 - Limited Editon - Luxury Line - Family Line - Driver Support Line - 18 inch Ixion
MY07 V70 D5 - Edition II Sport - Black Saphire
MY05 V50 2.0D - Summum - Black Saphire
- MauritsvdT
- 5th Gear member
- Contacteer:
Dus de sloper koopt dat soort onderdelen in en kan het verkopen voor €45,- .....?s--mulder schreef:Ook ik had vorige week een gebarsten mistlamp glas. Ben naar een plaatselijke sloper gegaan (stadskanaal) en heb daar voor €45.- een nieuwe mistlamp gekregen en deze zelf er ingezet.
Hmmm, apart.
Helaas heb ik hier geen sloper in de buurt waar (nieuwere) Volvo's voorkomen, dus ik moest wel.
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Misschien dat het in België geen probleem is maar in NL wél !gray schreef: ............Zou het niet helpen om ze proactief van een paar laagjes plakband te voorzien? ...........
In ieder geval zul je voordat je naar de APK gaat het plakband moeten verwijderen.
Zie 2de posting in deze topic.
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
-
- Starter
Bedankt voor de reacties.
Tevens heb ik nog een vraagje.
Een bagage rolhoes is die 1 kleur?
Heb een beige achtige kleur bekleding maar de bagage rolhoes is donker grijs.
Is niet lelijk maar past minder bij mijn bekleding.
Groet John
Tevens heb ik nog een vraagje.
Een bagage rolhoes is die 1 kleur?
Heb een beige achtige kleur bekleding maar de bagage rolhoes is donker grijs.
Is niet lelijk maar past minder bij mijn bekleding.
Groet John
-
- 2nd Gear member
Eerste 4 jaar hoeft hij hier niet naar de apk.
Geld dit ook voor mistlichten? (aangezien deze niet verplicht zijn.)
Het enige probleem hier is dat de wegen zo kapotgereden zijn (eerst door de kou en dan door de warmte...) dat ge geen 100km kunt rijden zonder steenslag op ruit, bumper enz..
Geld dit ook voor mistlichten? (aangezien deze niet verplicht zijn.)
Het enige probleem hier is dat de wegen zo kapotgereden zijn (eerst door de kou en dan door de warmte...) dat ge geen 100km kunt rijden zonder steenslag op ruit, bumper enz..

- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Hier is dat ook zo, 1ste APK ná 4 jaar, dan tot het 8ste jaar om de 2 jaar engray schreef:Eerste 4 jaar hoeft hij hier niet naar de apk.
Geld dit ook voor mistlichten? (aangezien deze niet verplicht zijn.) .......
daarna jaarlijks. Hoe dat op dit moment in NL is weet ik niet.
Verplicht zijn mistlampen hier ook niet maar áls ze er op zitten moeten ze uiteraard werken én aan de eisen voldoen. Het maakt niets uit of ze evt. pas later gemonteerd zijn.
Rob