Schokbrekers achter

Geproduceerd bij NedCar in Born
Gebruikersavatar
Volmar
3rd Gear member
Berichten: 285
Lid geworden op: 12.09.2004 - 21:45
Locatie: Beekbergen

MMMM, bij mij was ie toch hetzelfde en iedere drempel maakte kennis
met mijn sleepoog. :?

4cm is voor mij dus echt teveel.
Ik kom in het dorp hier echt veel te veel drempels tegen.
Als ik bij iedere drempel helemaal moet afremmen, dan doe ik er
bijna 2x zo lang over om thuis te komen.
Nu knal ik er zo overheen. :evil:
Ik werd ook gek van dat enorme turbogat van de TD. Kwam moeizaam
op gang na iedere drempel.
Is trouwens behoorlijk minder geworden nu Ramon en Ben 'm
flink onderhanden hebben genomen (Thanx guys!!!!)
Koppakking was nogal stuk en toen kwam de rest ook naar voren. :cry:

Ik had geen sensatracks eronder.
Eerlijk gezegd, waren het standaard T4 dempers icm standaard verlagingsveren voor een TD.
Misschien zit 'm daar het probleem?

Om het rondom mijn band mooi vullend te krijgen kom ik op maximaal
3.5cm. Als ik de foto van Chris bekijk, klopt dat wel ongeveer.
Bij 4 cm gaat ie voor mij net iets te ver naar beneden aan de voorkant.
It's only kinky the first time
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

Ik heb helemaal geen problemen met drempels, behalve als ze heel stijl zijn met een scherpe knik erin, dan wil hij met in veren achter met de band de rand van het binnenscherm wel eens raken, maar dat probleem heb je met 16 inch velgen of kleiner niet.

Iets rustiger over zo'n drempel rijden is voldoende. Flauwe drempels daar kan je normaal overheen.

Gewoon doorknallen doe ik nooit met drempels, maar dat doe ik daar met een gewone auto ook niet. Als ik soms zie hoe mensen met hun slopel of polo over die drempels knallen, dan verbaas ik me dat ze niet met 4 wielen loskomen, maar het zal wel aan mij liggen.

Als jiu verhaal zo lees, krijg ik eerder het idee, dat je voor lage veren had en achter gewoon te hoge veren, waardoor je met remmen gewoon met je sleepoog op de drempels 'KIEPT'

Ik raak eigenlijk niks met m'n sleepoog. Auto helt ook niet meer in bochten, rijdt echt fantastisch.
Gebruikersavatar
CeeBee
5th Gear member
Berichten: 2276
Lid geworden op: 13.09.2004 - 07:49
Locatie: Westland

Ja, dat had ik toch gezegd! :D

Volmar,
Mijn Merwede-set was 3cm.
3cm is laag genoeg voor een x40, na een jaar een halve cm lager , maar 4cm is net te laag.
XC40 B3 Plus Dark
Afbeelding
Gebruikersavatar
Volmar
3rd Gear member
Berichten: 285
Lid geworden op: 12.09.2004 - 21:45
Locatie: Beekbergen

Kijk, dat laatste wilde ik effe horen, Chris.

En Merijn, je hebt 'm destijds gezien.
Ik denk dat je ook gelijk hebt met kiepen.
Ik race er niet overheen, maar ga er ook niet als een slak overheen.
Maar we hebben hier echt drempels, die lijken wel hoge stoepranden
en daar moet je toch echt voor afremmen.
Wat betreft dat vliegen. We hebben een drempel voor de deur. Laatst
komt er een politiewagen met veel haast langs, nou, die vloog dus
echt door de lucht over die drempel. Die ging echt HARD....

Maar goed,
Nu nog sparen, m'n motor is net tiptop in orde gemaakt door
Ramon en Ben, dus de centjes zijn ernstig op.

Ach je, TD he,

koppakking, distributieriem, spanrol, geleiderrol, defecte spie op
poelie, dus poelie nieuw.
Verder.....Kleppen niet op tijd, Nullast vacuumklep, EGR vacuumklep,
lekke vacuumslang......nog iets vergeten????

Oh ja, schakelstangbusjes moet ik nog vervangen.
En nog APK, oliefilter, nieuwe olie, koelvloeistof.
En ook nog 2 draagarmen.

Maaaarrrr, hij loopt nu heerlijk, maar ja, dat mag ook wel.
Je wil niet weten wat de dealer voor prijs durfde te vragen.
Ik had eerste een hekel en een heel slecht gevoel over mijn
auto, maar dat is nu echt niet meer.
:D :D :D
It's only kinky the first time
Gebruikersavatar
danny
2nd Gear member
Berichten: 141
Lid geworden op: 13.09.2004 - 12:02
Locatie: Terhole

Ben gelukkig klaar met verlagen ( Wel dankzij de telefonische hulp van Marinus) en kan weer lekker gaan gooien en smijten met die bak. Nu zitten er Weitec verlagingsveren onder ( 4 cm ) en Monroe Sensatrec schokdempers. Een wereld van verschil tegenover het originele ( maar dit zal wel al versleten geweest van ouderdom)
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

Hebben we het nu over verlagen? Dit was/is mijn probleem:

http://pg.photos.yahoo.com/ph/jbouhuijs ... pg&.src=ph

De auto is onbeladen, gastank is bijna leeg en benzinetank halfvol.

http://pg.photos.yahoo.com/ph/jbouhuijs ... pg&.src=ph

Heb ik een probleem of hangt die auto altijd zo laag?

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Gebruikersavatar
danny
2nd Gear member
Berichten: 141
Lid geworden op: 13.09.2004 - 12:02
Locatie: Terhole

Zo te zien op de foto lijkt het er goed op dat het slijtage is. Ff laten testen en je weet het zeker en kun je zien wat je doe.
Gebruikersavatar
Volmar
3rd Gear member
Berichten: 285
Lid geworden op: 12.09.2004 - 21:45
Locatie: Beekbergen

Ja, zo te zien zijn je veren ingezakt. Maar die van mij stond eerst ook
zo. Dat is een diesel. Mijn veren waren erg zwak geworden.
Met progressieve veren komt ie achter weer omhoog.
Die van mij staat nu precies recht. Na een jaar nog steeds niet ingezakt.

Zwabbert ie ook aan de achterkant??
It's only kinky the first time
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

Ik vind hem inderdaad niet zo geweldig op het gebied van wegligging. Zodoende denk ik ook dat het probleem in de vering zit, met name dus achter.
Wat kostte dat grapje?
Ik heb zes maanden garantie, maar durf niet met zekerheid te zeggen of dit daaronder valt.

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

Mijn veren zagen er achter ook zo uit. Veren doorgezakt. Ik heb nieuwe sensatracs gemonteerd achter met nieuwe veren in mijn geval progressieve T4 verlagingsveren.

Sensatracs waren meen ik 120 euro ex btw per stuk. 2 veren moet je voor minder dan 100 euro op de kop kunnen tikken.
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

Heb verschillende mogelijkheden bekeken.

Bij Volvo kan ik de zgn. Progressieve veren kopen voor 196 per stuk incl BTW excl montage.

Bij Kwikfit kan ik verzwaarde veren kopen voor 229 incl alles de set. Dit zijn geen hulpveren, maar verzwaarde "hoofdveren" Het rijgedrag zal hierdoor veranderen.

Zouden die verzwaarde veren van de Kwikfit overeenkomen met de progressieve veren van de Volvo?
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Gebruikersavatar
Volmar
3rd Gear member
Berichten: 285
Lid geworden op: 12.09.2004 - 21:45
Locatie: Beekbergen

progressief, verzwaard, hulp. In dit geval is het allemaal hetzelfde.
Je moet sowieso je veren vervangen, er bestaan geen hulpveren.
die passen er nooit tussen.

196 euro per stuk????
Zijn ze gek geworden???
Die van mij kostten een jaar geleden zo'n 120 euro incl. voor
2 veren. (ex montage) Maar ik krijg regelmatig korting en ze lagen
er al een tijdje. Misschien waren ze daarom goedkoper???

Afijn, ik heb ooit een foto gezien van ander merk progressieve veren.
Viel me op, dat ze echt precies hetzelfde waren als die ik heb.
En die zijn origineel.
Er zjin wel meerdere merken die dus deze veren hebben in het pakket.

Ik heb geen fotootje, maar ze zijn blauw en bij de windingen die dicht
op elkaar zitten, hebben ze een hoes over de ringen gedaan, anders
gaan de ringen op die punten kraken als ie inveert.

Ik weet niet welk merk kwikfit hanteert. Volgens een kennis die er werkt
was de kwaliteit wel in orde. (Was trouwens geen verkooppraatje :lol: )
It's only kinky the first time
Gebruikersavatar
danny
2nd Gear member
Berichten: 141
Lid geworden op: 13.09.2004 - 12:02
Locatie: Terhole

Ik heb zojuist mijn rekeningen gehad voor mijn onderdelen.
4 Verlagingsveren € 120,-- ( Weitec )
2 Monroe Sensatrec Achter € 89.65.
1 Stabilisatorstangetje ( ging er niet af = dus slijpen 39,90)

Dus valt best wel mee
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

En waar heeft Volmar dat laten doen dan, bij de Volvo Dealer?

En Danny is dat 120 de vier en 89,90 de twee?

Vanmiddag bij de dealer geweest en de Chef monteur raadde mij alles af en raadde mij Nivomat aan. Ik vroeg hem gelijk of hij aandelen Volvo had... maar dat had ie niet! Kosten worden geraamd op 1000, maar het zou het beste zijn voor wegligging en tegen doorzakken van de achterkant van de auto.

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

Ik weet niet wat je wilt.
Een strakke auto die je stevig kunt beladen, en die je onbeladen snoeihard door een bocht kunt trekken?

Dan zeg ik merwede plus monroe sensatracs. Wegligging is SUPER.
Kosten zijn redelijk beperkt.

Wil je schobrekers die onafhankelijk van je lading altijd op de zelfde hoogte staan, neem dan die Nivomats, maar ga me niet vertellen dat de wegligging daarvan beter is, want dat is dus onzin. Wil je je wegligging verbeteren, dan ga je de auto verlagen.
exhonda
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10

Marinus schreef:Ik weet niet wat je wilt.
Een strakke auto die je stevig kunt beladen, en die je onbeladen snoeihard door een bocht kunt trekken?

Dan zeg ik merwede plus monroe sensatracs. Wegligging is SUPER.
Kosten zijn redelijk beperkt.

Wil je schobrekers die onafhankelijk van je lading altijd op de zelfde hoogte staan, neem dan die Nivomats, maar ga me niet vertellen dat de wegligging daarvan beter is, want dat is dus onzin. Wil je je wegligging verbeteren, dan ga je de auto verlagen.


Waarom raden ze (dealer/importeur) het dan zo sterk af !! ???
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

Ik zeg dat ook niet, het zou een betere wegligging zijn t.o.v. Hulpveren, verzwaarde veren en progressieve veren of hoe ze ook allemaal heten. En IK zeg dat ook niet maar de DEALER zegt. Ik weet een heleboel, maar van autotechniek niet zo gek veel met uitzondering van de ervaring.

Verlagen van mijn auto hoeft niet meer, dat is al zo.

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Gebruikersavatar
danny
2nd Gear member
Berichten: 141
Lid geworden op: 13.09.2004 - 12:02
Locatie: Terhole

Ik kan Marinus alleen maar gelijk geven over die Sansatrecs, echt een enorm verschil. Bij mijn auto is het goed te merken dat het zweven over de polderwegen weg is en deze veel stabieler ligt
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

exhonda schreef:Waarom raden ze (dealer/importeur) het dan zo sterk af !! ???
Omdat het hun business is om orginele onderdelen te verkopen.
jbouhuijs schreef:En IK zeg dat ook niet maar de DEALER zegt. Ik weet een heleboel, maar van autotechniek niet zo gek veel met uitzondering van de ervaring.

Verlagen van mijn auto hoeft niet meer, dat is al zo.

Joost.
Nogmaals de dealer doet niet aan ombouwen, verbeteren, etc, slechts onderhoud op basis van orginele onderdelen.

wat betreft verlagen, heb je niet gewoon doorgezakte veren? Die had ik namelijk ook. Mijn merwede verlagingsveren staan achter eerder hoger dan lager, zal niet meer dan enige mm schelen. Terwijl er een hele lange veer afkwam. Ding was gewoon op.
exhonda
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10

Ik snap ook niet waarom dealers niet( meer) aan tuning doen,
is toch een gat in de markt Zeker in mijn Honda tijd had ik daar geen begrip voor.
Bij Volvo kan ik er nog enigszins in komen.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”