C70 kopen - Waar op letten/ Attentiepunten

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JurgenDB
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 13.06.2008 - 16:43
Locatie: Apeldoorn

Ik overweeg de aanschaf van een C70 en wil graag goed voorbereid gaan zoeken.

Wat zijn specifieke aandachtspunten voor deze convertible. Mijn voorkeur gaat uit naar auto van ongeveer 5 - 10 jaar oud.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

welke motor ?
handbak/automaat ?

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
cees klumper
4th Gear member
Berichten: 536
Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
Locatie: San Diego, California

Ik heb er eentje gekocht in 2005 die toen ongeveer 3,5 jaar oud was met 33 duizend km op de teller. Weinig km en dat was ook meteen het enige probleem: de auto had wat teveel stil gestaan, buiten, waardoor de remschijven niet goed meer waren (roest). Sindsdien hebben we er 170 duizend km bij gereden en eigenlijk zonder noemenswaardige problemen. In mijn ervaring zijn er geen specifieke aandachtspunten maar misschien kan je een search doen op dat punt en zijn er wel degelijk vaak voorkomende zwakke punten.
Ik heb in elk geval veel baat gehad bij het zoeken van een auto die wat ouder was, met weinig km maar wel met veel opties (leer, T5 motor, goede stereo etc) en van een particulier gekocht, die naar verhouding heel voordelig was. Dus twee maanden geleden hebben we hetzelfde gedaan maar deze keer met een S80 die nog net even een paar jaar ouder was, maar verder in uitstekende staat en met ongeveer 65 duizend km (en daardoor ook weer de helft goedkoper dan die andere al was). Succes met de zoektocht.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
Gebruikersavatar
JurgenDB
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 13.06.2008 - 16:43
Locatie: Apeldoorn

sbv schreef:welke motor ?
handbak/automaat ?
Motor: vermogen is niet heel belangrijk; gaat om benzine uitvoering.

Handbak/automaat? Bij voorkeur automaat, maar weet niet of deze wel te vinden zijn.

Uitvoering? Leer.

Maakt dit veel uit voor specifieke C70 problemen?
Gebruikersavatar
cees klumper
4th Gear member
Berichten: 536
Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
Locatie: San Diego, California

Er zijn veel automaten volgens mij. Leer is ook gangbaar. Ik vermoed dat er wel verschillen zijn in probleempunten tussen automaat / handbak en type motor. Daarover is denk ik in dit topic wel veel informatie te vinden (hoewel ik persoonlijk de search functie wat minder vind).
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Ga eens ten rade op volvo850forum.nl

iedere motor heeft zo zijn speciefieke aandachtspunten vandaar de vraag
zelfde voor automaat

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Robin Visser
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 20.07.2010 - 14:49

Ik zou in Duitsland zoeken. Dat heb ik 4 jaar geleden ook gedaan en dat is prima bevallen. Ik zou ook voor een 2.3 T5 gaan, motorisch het topmodel. Hoewel je dat niet belangrijk vind, is het koppel wel lekker van deze motor. Belangrijker is, dat ze compleet zijn uitgevoerd. Die vindt je in Duitsland beter dan in NL. Bovendien zijn Duitsers nog preciezer dan Nederlanders met het onderhoud van hun auto's. Wat ook wel iets is om rekening mee te houden, dat is dat vanaf 1 januari 2001 de C70's werden geleverd met een 5-bak automaat, terwijl de oudere een 4-bak automaat hebben, in het geval het een automaat is natuurliljk. De 5-bak is echt een genot om mee te rijden. Ik heb nu ongeveer 140.000 km met de auto gereden en dat is nagenoeg probleemloos gegaan. De auto heeft me nooit in de steek gelaten, ook als er een storing was. Ik heb een kapotte luchtmassameter gehad bij ongeveer 100.000 km en zeer pas geleden een defect ringetje achter het contactslot met startproblemen tot gevolg. Werkelijk niks over te mekken over deze auto, een heerlijke regelrechte aanrader.

Een Voorbeeld

Mods edit: onmogelijk lange url achter een link geplaatst.
Robin Visser
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 20.07.2010 - 14:49

Dank je wel. Ik ben niet zo handig met dit soort dingen maken.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

die 5 bak automaat was er al vanaf my 2000, dat ging reeds lopen juli 1999
Volvo for life
Robin Visser
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 20.07.2010 - 14:49

De specialist vertelde me wat anders als ik het me goed herinner. Neemt niet weg, dat het iets is om op te letten bij aanschaf. Wel een fijn ding namelijk, zo'n 5-bak.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Robin Visser schreef:De specialist vertelde me wat anders als ik het me goed herinner. Neemt niet weg, dat het iets is om op te letten bij aanschaf. Wel een fijn ding namelijk, zo'n 5-bak.

Die vertellen wel vaker iets anders:):)
ruuds70
5th Gear member
Berichten: 1600
Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07

bart simpson schreef:die 5 bak automaat was er al vanaf my 2000, dat ging reeds lopen juli 1999
Waren de turbo's toen ook al aan de beurt voor de vijfbak?
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

volgens mij kwam die adaptieve 5 bak gelijk met de 2.4 motoren en de multiplexbekabeling
Volvo for life
Robin Visser
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 20.07.2010 - 14:49

Bij mij zit die in ieder geval in een 2.3 T5.
Gebruikersavatar
jony
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 13.10.2009 - 22:57

hallo, ik heb ook een c70 carbio tot nu toe ook geen probleem meer mee ( heb even een ets storing gehad maar met nieuwe software werkt het perfect ) maar daardoor weet ik wel dat je moet wel opletten met de gasklep

die durft wel eens vervelend doen, lees maar eens etm / ets

bij vele modellen is dit reeds vervangen ( dan staat er een gele sticker op onderdeel ) bij mij is het ook een nieuwe trouwens

grtz jony

p.s. ik overweeg mn auto te verkopen omdat ik een wat compactere wagen wil genre z4,.... pm anders even indien intresse
Gebruikersavatar
240estate
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 04.11.2006 - 22:10

sbv schreef:welke motor ?
handbak/automaat ?
sbv schreef: iedere motor heeft zo zijn speciefieke aandachtspunten vandaar de vraag
zelfde voor automaat
En?

Heb je nu ook advies nu je weet wat hij zoekt?
Ik zou het ook wel willen weten
Vriendelijke groet,

Bareld



V70N diesel´01
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 3195
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

ik heb mijn in perfecte staat verkerende C70 Cabrio met Wiesmann hardtop net ingeruild bij Nordicar in Heerhugowaard. De auto heeft ca. 110.000 gelopen en is zowel technisch als optisch perfect. Er zitten het nieuwe grilletje en de heldere koplampen op wat hem een stuk jeugdiger maakt. Het is een gechipte 2.0T automaat (adaptief) Heerlijke auto uit 2001! Hij heeft al een servicebeurten gehad en de distributieriem incl waterpomp etc. is 5000 km geleden vervangen.

Ik heb er geen commercieel belang bij - maar het is een echte aanrader.
Zie op www.nordicar.nl
XC60 T6 Ultimate Dark my24
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Die is dus al verkocht!
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 3195
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Die is dus al verkocht!
Nou dat is dan heel rap gegaan, ik heb hem daar j.l. zaterdag neergezet!
XC60 T6 Ultimate Dark my24
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

mga1600 schreef:ik heb mijn in perfecte staat verkerende C70 Cabrio met Wiesmann hardtop net ingeruild bij Nordicar in Heerhugowaard. De auto heeft ca. 110.000 gelopen en is zowel technisch als optisch perfect. Er zitten het nieuwe grilletje en de heldere koplampen op wat hem een stuk jeugdiger maakt. Het is een gechipte 2.0T automaat (adaptief) Heerlijke auto uit 2001! Hij heeft al een servicebeurten gehad en de distributieriem incl waterpomp etc. is 5000 km geleden vervangen.

Ik heb er geen commercieel belang bij - maar het is een echte aanrader.
Zie op www.nordicar.nl
Gezien de snelle verkoop heb je dus waarschijnlijk niet overdreven in het verhaal hierboven.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”