Het heeft er even naar uitgezien dat ik de moed op zou geven, maar nee, toch doorgezet.
Eigenlijk had ik al een monitor gescored maar de navigatie computer beviel me niet. Dus rond gekeken en lang zitten dubben over een Garmin GVN-53 of iets anders. Het werd uiteindelijk na veel positieve verhalen een VDO-Dayton PC5200 met SD-slots. Nieuw met laatste kaart update!
Toen begon de ellende, want het bleek dat de monitor en de PC5200 niet compatibel waren. Alleen door weer een dure interface aan te schaffen bij Navco.
Toen kreeg ik contact met een mede volvist die nog een scherm had, geschikt voor de PC5200.
Opgehaald, en getest, maar helaas, door een knulligheid van mij de IR controler "gebraden".
Dus bij Verotronics in Eindhoven ter reparatie gebracht en die hebben het hele setje gerepareerd, schoongemaakt en getest. Dus nu kon ik aan de slag met extra voorzichtigheid!
Eerst set nogmaals getest via een aanstekerplug achterin de auto, werkt! Alleen een wat onrustig beeld (van dichtbij).
Hieronder een fotoverslag.
Blijven nog wat puntjes van aandacht:
1. Beeld is nog steeds niet rustig maar de de Mannen van Volvotech hebben me voortdurend met raad bijgestaan. Van hen de hint om een spanningsstabilisator er tussen te zetten. Die moet ik nog scoren, maar heb er op het net geen gevonden. Helaas hadden ze het niet bij Volvotech, had ik tenminste nog een goed gevoel gehad dat ik ze financieel tegenmoet was gekomen voor al hun raad

2. Aansluiten digitale puls signaal draad. Staat hier elders al eens uitgelegd, ga ik zelf maar niet doen.
3. Luidspreker inbouwen, wil geen mutebox gebruiken. Iemand nog een goed idee waar ik die luispreker kan wegwerken? De middenspeker gaat niet, want die is onderdeel van mijn surround systeem.
4. De aansluiting voor het contact is nog niet optimaal. Die heb ik afgetakt van de aansteker, maar als ik nu het contact op II set komt eerst het scherm naar boven maar als ik daarna de auto start gaat het scherm weer even terug en komt dan weer op. Vervelend, maar te verhelpen als ik een draad vind die is geschakeld maar niet uitgaat tijdens de start.