Volvo gasten,
Aangezien ik genoeg had van de reclame kentekenhouder had ik een schone lege kentekenhouder gekocht. Vervolgens kwam ik er bij het monteren achter dat de vorige eigenaar de houder + plaat nogal slordig had bevestigd waarbij hij in de kentekenplaat 2 (schroef) gaten had geboord. Nou heb ik de houder op de auto vastgezet waar de plaat gewoon in klikt, prima, alleen nou kun je die 2 gaten in de plaat zien omdat er nu geen schroef meer doorheen hoeft (en dus geen geel dopje op de schroef die het gat bedekt).
Lang verhaal, maar ik wil dus graag een nieuwe kentekenplaat. Is dit mogelijk zonder dat gedoe bij RDW voor als die gestolen is? Ik wil geen cijfer 1 erbij, en het liefst natuurlijk voor niet al teveel geld.
Wat zijn de opties?
Alvast bedankt!
Nieuwe kentekenplaat
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Met je kentekenbewijs + geldig legitimatiebewijs + de oude kentekenplaat naar een bedrijf dat kentekenplaten mag maken.
Je kunt dan zo een nieuwe laten maken.
Edit: De zgn. duplicaatcode op de kentekenplaat is volgens mij in 2008 afgeschaft. En volgens mij werd die ook alleen bij gestolen/vermiste kentekenplaten/kentekenbewijzen toegepast. Maar dat kun je natuurlijk altijd eerst even vragen.
In januari 2005 heb ik in ieder geval een beschadigde kentekenplaat van onze Defender vervangen en daar stond géén duplicaatcode op !
Rob
Je kunt dan zo een nieuwe laten maken.
Edit: De zgn. duplicaatcode op de kentekenplaat is volgens mij in 2008 afgeschaft. En volgens mij werd die ook alleen bij gestolen/vermiste kentekenplaten/kentekenbewijzen toegepast. Maar dat kun je natuurlijk altijd eerst even vragen.
In januari 2005 heb ik in ieder geval een beschadigde kentekenplaat van onze Defender vervangen en daar stond géén duplicaatcode op !
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- SchoutenCC
- 5th Gear member
Klopt, het "eentje", een duplicaatcode, werd enkel toegevoegd bij ontbreken van ofwel het kentekenbewijs, ofwel het kenteken zelf. Naast dat dit is veranderd heb je hier niet mee te maken omdat je het oude kenteken nog in je bezit hebt. Qua kosten zal dit op iets van twee tientjes komen gok ik. Je kunt terecht bij elk door de RDW aangewezen bedrijf dat kentekens mag maken.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Koop meteen 2 nieuwen als je toch bezihg bent.. En dan meteen de luxe. Gewoon naar korting vragen of dat mogelijk is. Ik was zon 30€ kwijt voor 2 stuks (luxe)