Een vriend van me heeft een V40 2.0 automaat gekocht. Nu is zijn verbruik 1 : 8,5 en als ie goed zijn best doet 1 : 9
Is dat nou wel representatief voor die combi 2 liter + automaat of is het toch wel aan de hoge kant.. Zelf valt het me namelijk nogal tegen ivm mijn 1.8 handbak: 1:12 / 1:13..
Verbruik V40 2.0 automaat
- dwfmenno
- 1st Gear member
- Contacteer:
Die vriend van hem, dat ben ik dus...
Hallo allemaal :!: :!:
Ik heb hier een excelbestandje dat ik bij hou:

Ik heb hier een excelbestandje dat ik bij hou:

- dwfmenno
- 1st Gear member
- Contacteer:
hij is trouwens van januari 1997
- dwfmenno
- 1st Gear member
- Contacteer:
plankgas niet, wel redelijk veel stadsverkeer: Haarlem-Aalsmeer met een half uur file op de afslag a5/n201.. Ik weet dat het daar grotendeels door komt. Rij ik naar mijn ouders in Drenthe, dan gaat het vast een stuk beter...
- joost
- 7th Gear member
Ik denk dat dat meer de oorzaak van het ietwat verhoogde verbruik is. Filerijden is funest voor het gemiddelde gebruik. Afstanden rijden met een constante snelheid doet het weer beter.
Joost.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Het is toch een heel gewicht wat in beweging moet komen hé, en met een automaat kost dat gewoon heel veel benzine...test 'm nog eens op de snelweg...zit er een boordcomputer in?
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- dwfmenno
- 1st Gear member
- Contacteer:
nee, helaas niet.. 

-
- Starter
Graag wil ik hier ook even op reageren. Wij hebben als tweede auto ook zo'n s40 2.0 aut 1998 (februari). Er wordt altijd zeer rustig mee gereden. Als er alleen in de stad mee wordt gereden, dan loopt ie 1 op 9, met snelweg erbij 1 op 10. Alleen snelweg en constant 1 op 11,3.
Ik vond het ook altijd onzuinig, maar het is en blijft een 2.0 met automaat. Kijk maar eens naar andere 2.0 met aut. Zo veel scheelt t niet, maar met de huidige benzineprijs is het niet prettig. Daarentegen is het een degelijke auto.
Ik vond het ook altijd onzuinig, maar het is en blijft een 2.0 met automaat. Kijk maar eens naar andere 2.0 met aut. Zo veel scheelt t niet, maar met de huidige benzineprijs is het niet prettig. Daarentegen is het een degelijke auto.
Volvo S40 2.0
2.0T automaat hier, gemiddeld 1op 10. laatst 1 tank met alleen snelwegkilometers: 1 op 12.5!!
Vreemd dat de turbo 2liter niet meer verbruikt?
Vreemd dat de turbo 2liter niet meer verbruikt?
- BlackWolf
- 3rd Gear member
Even alles op een rijtje volgens Autoweek gegevens voor V40 tot 2000:
Turbo versies verbruiken net iets meer dan non turbo versies, verschil is erg weinig.
Automaat versies t.o.v. niet automaat versies met zelfde motor verbruiken net iets meer dan 1liter per 100km.
Deze gegevens zijn van nieuwe auto’s dus het zal meer worden als motor wat versleten is, dit wil niet zeggen dat Autoweek 100% gelijk heeft, want er staan ook wel eens fouten in hun gegevens.
Maar als je veel in de stad rijdt, moet je niet raar staan kijken als de auto 1 op 8 loopt en een automaat versie zelfs 1 op 7.
Hieronder zie je de gegevens:

Turbo versies verbruiken net iets meer dan non turbo versies, verschil is erg weinig.
Automaat versies t.o.v. niet automaat versies met zelfde motor verbruiken net iets meer dan 1liter per 100km.
Deze gegevens zijn van nieuwe auto’s dus het zal meer worden als motor wat versleten is, dit wil niet zeggen dat Autoweek 100% gelijk heeft, want er staan ook wel eens fouten in hun gegevens.
Maar als je veel in de stad rijdt, moet je niet raar staan kijken als de auto 1 op 8 loopt en een automaat versie zelfs 1 op 7.
Hieronder zie je de gegevens:

98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
- menjo
- 7th Gear member
Volgens Volvo zelf is de de 2.0T handgeschakeld zuiniger dan de 2.0 handgeschakeld en de 2.0T met automaat minder zuinig dat de 2.0 met automaat.
motoren pagina 1
motoren pagina 2
motoren pagina 3
motoren pagina 1
motoren pagina 2
motoren pagina 3
- BlackWolf
- 3rd Gear member
Dat is wat ik boedel met Autoweek gegevens zijn niet 100%
Maar ik denk dat je met "minder zuinig dat de 2.0 met automaat." zuiniger dan 2 liter automaat bedoel. Minder zuinig wil zeggen dat het meer verbruikt :p
Maar ik denk dat je met "minder zuinig dat de 2.0 met automaat." zuiniger dan 2 liter automaat bedoel. Minder zuinig wil zeggen dat het meer verbruikt :p
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.