Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum, lees af en toe wel eens wat, maar zit nu zelf met een probleem.
Ik heb een Volvo S80 T6 uit 1999 met 230000 km op de teller.
Het begonmet als volgt: eerst startte de auto moeilijk en als dat gelukt was, gingen ongeveer alle lampjes op het dashboard branden. Als ie gestart was, reed de auto, maar dat ging gepaard met enorme schokken. Na een tijdje reed de auto weer redelijk normaal,maar niet 100%.
De laatste keer dat we hem wilden starten, deed helemaal niets het meer.
Uiteindelijk is de auto opgehaald door de garage en daar staat ie nu al een paar weken. De computer is uitgelezen en er blijven 2 foutcodes terugkomen:
284: ECM-720A
372: CEM-6C48
Niemand kan daaruit afleiden waar de storing zich exact bevindt: in de CEM, ECM of versnellingsbak.
Feit is wel dat de auto niets meer doet en het me te duur is om het een na het ander te vervangen, als ik niet weet wat het is. Bij de dealer gaan ze gewoon alles vervangen en ben ik zo een heleboel geld kwijt en daar zit ik niet op te wachten.
Heeft iemand ooit een dergelijk probleem gehad?
Daarnaast is me verteld dat de hoofdcomputer niet uit te wisselen is met een andere, omdat die maar 1x ingelezen kan worden in een auto. Ik ben misschien niet heel slim, maar volgens mijn brein zijn comuters toch leeg te maken als daar de fout niet in zit.
Overigens zou de computer van de automaat wel uitwisselbaar moeten zijn.
Ik hoop dat er iemand is die me van wat antwoorden kan voorzien, want ik baal echt als een stekker.
S80 start niet meer
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 15.07.2010 - 23:08
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Hier staat e.e.a. over 284: ECM-720A
en http://webcache.googleusercontent.com/s ... =firefox-a e.e.a over 372: CEM-6C48
P1081/ECM-720A = Immobiliser communication (faulty VIN code / faulty communication / no communication)
P1081
The engine control module (ECM) interprets the following as faults: If the engine control module (ECM) does not communicate with the immobilizer control module within 2 seconds of the ignition being switched on, or the engine is started when the ignition has been on for too long without the ignition being turned off in between. “No communication†. If the +15 supply between the ignition and the engine control module (ECM) is switched on and off while driving, “faulty signal†. If a faulty VIN CODE is sent from the immobilizer control module. Diagnostic trouble code ECM-720A is stored.
TNN36-59-2007-05-04 Title: No Crank No Start: CEM-6C48, CEM-6C49, ECM-710B, ECM-720A, ECM-P160200, ECM-U014100
The customer may experience a no crank no start condition (starter motor not activated). An error message saying "Start prohibited, try again" will be displayed in the Driver Information Module (DIM) display and Diagnostic Trouble Codes (DTC) CEM-6C48 or CEM-6C49 will be stored in the Central Electronic Module (CEM). The engine will usually not start even after several attempts.
Uit laatste quote zie je beide (ECM-720A en CEM-6C48) bij elkaar staan, dat zou iig ws betekenen dat ze geassocieerd zijn met elkaar.
Hier zeggen ze dat het ws de starter is of corrosie op wat kabeltjes?
Disclaimer: Heb helemaal geen verstand van autotechniek, alleen beetje google skills
en http://webcache.googleusercontent.com/s ... =firefox-a e.e.a over 372: CEM-6C48
P1081/ECM-720A = Immobiliser communication (faulty VIN code / faulty communication / no communication)
P1081
The engine control module (ECM) interprets the following as faults: If the engine control module (ECM) does not communicate with the immobilizer control module within 2 seconds of the ignition being switched on, or the engine is started when the ignition has been on for too long without the ignition being turned off in between. “No communication†. If the +15 supply between the ignition and the engine control module (ECM) is switched on and off while driving, “faulty signal†. If a faulty VIN CODE is sent from the immobilizer control module. Diagnostic trouble code ECM-720A is stored.
TNN36-59-2007-05-04 Title: No Crank No Start: CEM-6C48, CEM-6C49, ECM-710B, ECM-720A, ECM-P160200, ECM-U014100
The customer may experience a no crank no start condition (starter motor not activated). An error message saying "Start prohibited, try again" will be displayed in the Driver Information Module (DIM) display and Diagnostic Trouble Codes (DTC) CEM-6C48 or CEM-6C49 will be stored in the Central Electronic Module (CEM). The engine will usually not start even after several attempts.
Uit laatste quote zie je beide (ECM-720A en CEM-6C48) bij elkaar staan, dat zou iig ws betekenen dat ze geassocieerd zijn met elkaar.
Hier zeggen ze dat het ws de starter is of corrosie op wat kabeltjes?
Disclaimer: Heb helemaal geen verstand van autotechniek, alleen beetje google skills

- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Misschien een massa-probleem:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 15.07.2010 - 23:08
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
We hebben geprobeerd de auto te starten met een startkabel, dat gaat ook niet. Als we rechtstreeks contact maken met de startmotor dan werkt die wel.
Dus ergens wordt de startblokkering geactiveerd.
Heeft nou echt niemand ooit een dergelijk probleem gehad?
Ik kan me dat niet voorstellen, maar het zal niet de eerste keer zijn dat ik een probleem heb wat nog nooit voorgekomen is (volgens de dealer, waar ik overigens NOOIT meer zal komen) ::?
Lang leve Volvo!
De lol gaat er in ieder geval met de dag meer vanaf :-x :-x
Toch maar ergens proberen te slijten en voortaan een ander merk gaan rijden???
Ik lees immers niet echt veel goeds hier over de S80....
Dus ergens wordt de startblokkering geactiveerd.
Heeft nou echt niemand ooit een dergelijk probleem gehad?
Ik kan me dat niet voorstellen, maar het zal niet de eerste keer zijn dat ik een probleem heb wat nog nooit voorgekomen is (volgens de dealer, waar ik overigens NOOIT meer zal komen) ::?
Lang leve Volvo!
De lol gaat er in ieder geval met de dag meer vanaf :-x :-x
Toch maar ergens proberen te slijten en voortaan een ander merk gaan rijden???
Ik lees immers niet echt veel goeds hier over de S80....
Volvo 440 1.7 LPG
Volvo 440 2.0 verlaagd
Volvo 850 2.5
Volvo S80 T6
Honda Pan European
Volvo 440 2.0 verlaagd
Volvo 850 2.5
Volvo S80 T6
Honda Pan European
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33132
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Alle Volvo S80 rijders in de hele wereld hebben zich aangemeld hier op het forum dus ik denk dat je inderdaad een heel goed beeld hiervan hebt gekregen. Je geeft al zelf aan dat je er geen geld aan uit wilt geven.PatrickvM schreef:Heeft nou echt niemand ooit een dergelijk probleem gehad?
Ik kan me dat niet voorstellen, maar het zal niet de eerste keer zijn dat ik een probleem heb wat nog nooit voorgekomen is (volgens de dealer, waar ik overigens NOOIT meer zal komen) ::?
Lang leve Volvo!
De lol gaat er in ieder geval met de dag meer vanaf :-x :-x
Toch maar ergens proberen te slijten en voortaan een ander merk gaan rijden???
Ik lees immers niet echt veel goeds hier over de S80....
Maar een auto van deze prijsklasse heeft ook onderhoud en onderdelen wat misschien wat te veel is gevraagd voor jou.
Je geeft in elk geval aan dat je er geen geld voor over hebt, ik zou dan inderdaad een ander merk gaan rijden als ik jou was.
Kosten heb je met elke auto, onderhoud en onvoorziende kosten.
That's life!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Een vervelend probleem dat is zeker maar je leest op een forum meestal alleen maar over de klachten die een bepaald type auto heeft, als alles goed functioneerd lees/hoor je daar (meestal) niets van.
Het maakt niet uit welk type/merk auto je verzint, als je dan vervolgens naar het betreffende forum gaat lees je alleen maar over problemen. Ik heb al 5,5 jaar een S80 2.9 van '99 en zeer weinig problemen gehad, de klacht die jij beschrijft heb ik hier ook nog niet gelezen in het S80 topic. De T6 staat er wel om bekend dat er meer problemen mee zijn dan b.v. de 2.9 zoals ik die heb, al zitten er heel wat tevreden T6 bezitters op dit forum.
Succes met de zoektocht naar het probleem!
Het maakt niet uit welk type/merk auto je verzint, als je dan vervolgens naar het betreffende forum gaat lees je alleen maar over problemen. Ik heb al 5,5 jaar een S80 2.9 van '99 en zeer weinig problemen gehad, de klacht die jij beschrijft heb ik hier ook nog niet gelezen in het S80 topic. De T6 staat er wel om bekend dat er meer problemen mee zijn dan b.v. de 2.9 zoals ik die heb, al zitten er heel wat tevreden T6 bezitters op dit forum.
Succes met de zoektocht naar het probleem!
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 15.07.2010 - 23:08
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
@ Paul
Het gaat er niet over dat ik er wel of geen geld aan uit wil geven, het gaat om het feit dat er wat defect is en niemand weet wat er mis is. Klakkeloos alle electrinika vervangen in de hoop dat het probleem daarmee opgelost is, gaat me gewoon wat te ver.
Deze auto heeft alle 230.000 kilometers normaal onderhoud gehad en nu komt er een probleem, waarvan niemand mij kan vertellen wat een oorzaak kan zijn. DAT is mijn probleem, geld voor computers in een auto gaan betalen, die wellicht helemaal niet defect is. Blijkbaar maar 1x in te lezen, dus kopen is kopen. DAT vind ik te zot voor woorden. Mijn auto wordt dus een testobject en dat is hetgeen mij stoort aan de hele situatie.
Afgezien daarvan, hoef ik een dergelijke reactie niet te verwachten, ook niet van een global moderator!!!!
That's life.....
Het gaat er niet over dat ik er wel of geen geld aan uit wil geven, het gaat om het feit dat er wat defect is en niemand weet wat er mis is. Klakkeloos alle electrinika vervangen in de hoop dat het probleem daarmee opgelost is, gaat me gewoon wat te ver.
Deze auto heeft alle 230.000 kilometers normaal onderhoud gehad en nu komt er een probleem, waarvan niemand mij kan vertellen wat een oorzaak kan zijn. DAT is mijn probleem, geld voor computers in een auto gaan betalen, die wellicht helemaal niet defect is. Blijkbaar maar 1x in te lezen, dus kopen is kopen. DAT vind ik te zot voor woorden. Mijn auto wordt dus een testobject en dat is hetgeen mij stoort aan de hele situatie.
Afgezien daarvan, hoef ik een dergelijke reactie niet te verwachten, ook niet van een global moderator!!!!
That's life.....
Volvo 440 1.7 LPG
Volvo 440 2.0 verlaagd
Volvo 850 2.5
Volvo S80 T6
Honda Pan European
Volvo 440 2.0 verlaagd
Volvo 850 2.5
Volvo S80 T6
Honda Pan European
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Ik heb je een tip gegeven.. Daar ga je ook niet op in... Niet z*#ken en zoek een goeie/ handige monteur/garage op, en lopen met dat ding. Het is geen spaceshuttle! 
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 15.07.2010 - 23:08
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
Vriendelijkheid op en top hier....945i schreef:Ik heb je een tip gegeven.. Daar ga je ook niet op in... Niet z*#ken en zoek een goeie/ handige monteur/garage op, en lopen met dat ding. Het is geen spaceshuttle!
Jouw tip heeft geen soelaas geboden.
Helaas, maar toch bedankt hoor.
Sorry dat ik niet eerder gereageerd heb..... :roll:
Volvo 440 1.7 LPG
Volvo 440 2.0 verlaagd
Volvo 850 2.5
Volvo S80 T6
Honda Pan European
Volvo 440 2.0 verlaagd
Volvo 850 2.5
Volvo S80 T6
Honda Pan European
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
De startblokkering werkt volgens mij op de ontsteking. Dus als daar het probleem zou zitten, dan zou de motor ook niet gestart kunnen worden door de kabels direct op de startmotor aan te sluiten. Ik denk eerder aan slechte accukabels. Die dingen hebben vaak niet het eeuwige leven en "verteren" als het ware intern, waardoor de weerstand toeneemt en er - simpel gezegd - onvoldoende stroom naar de startmotor kan. Andere mogelijkheid is dat de kabels naar de startmotor slecht contact maken of een inwendige draadbreuk hebben.PatrickvM schreef:We hebben geprobeerd de auto te starten met een startkabel, dat gaat ook niet. Als we rechtstreeks contact maken met de startmotor dan werkt die wel.
Dus ergens wordt de startblokkering geactiveerd.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Als de accukabels slecht zijn dan zijn ze waarschijnlijk nog goed genoeg om de electronica en de rest van de auto van stroom te voorzien, maar te slecht om de startmotor zijn werk te laten doen.
Als de kabels naar de startmotor slecht zijn, dan heeft de rest van de auto de voeding die het nodig heeft, behalve de startmotor. Door die dus rechtstreeks van voeding te voorzien doet ie het wel (ik neem tenminste aan dat de auto "op contact" staat).
Als de kabels naar de startmotor slecht zijn, dan heeft de rest van de auto de voeding die het nodig heeft, behalve de startmotor. Door die dus rechtstreeks van voeding te voorzien doet ie het wel (ik neem tenminste aan dat de auto "op contact" staat).
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
- draadloos
- 2nd Gear member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 19.12.2007 - 12:44
- Locatie: Zundert
- Contacteer:
is het wel verstandig, iemand die zo snel op zijn teentjes is getrapt in een T6 ?
Huidig:
960 Ambassador 3.0-24v automaat, full-option, 432200km
S80 2.5D Automaat, zwart, Pegasus 18 inch,RTI,HU-801,hifonics actief gestuurd, GSM, digitenne, aluminium trim, zwart leer, 1999 438000km
850GLT, 1996, zwart, leer, automaat, airco 557000km
264Top Executive, B27A automaat (1981)
960 Ambassador 3.0-24v automaat, full-option, 432200km
S80 2.5D Automaat, zwart, Pegasus 18 inch,RTI,HU-801,hifonics actief gestuurd, GSM, digitenne, aluminium trim, zwart leer, 1999 438000km
850GLT, 1996, zwart, leer, automaat, airco 557000km
264Top Executive, B27A automaat (1981)
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Patrick, slechts vier berichten heb je op dit forum geplaatst, waarbij alle vier de berichten een nogal laat ik zeggen negatieve lading hebben. Daarbij verwacht je ook nog even dat hier positief en liefst binnen een aantal dagen verlossend op wordt gereageerd en ageer je geïrriteerd als er wat wordt gezegd wat je niet aanstaat. Het is begrijpelijk dat je baalt omdat je auto het niet doet en het is een goed idee om eens op een forum naar gebruikerservaringen te informeren. Maar realiseer je dan wel even dat het op basis van vrijwilligheid gaat en dat je met zo'n toon weinig mensen zult interesseren jou met het probleem te helpen.
Als eigenaar/bestuurder van de auto kun je belangrijke informatie geven aan forumleden en de garage/dealer. Het is wel belangrijk dat de informatie ook juist overkomt, omdat er anders verkeerde diagnoses kunnen worden gesteld. Zo is bijvoorbeeld het niet willen starten van een auto iets heel anders dan het niet willen aanslaan van de motor. Ze hebben veelal niet eens iets met elkaar van doen. En wat is in jouw ogen het niets doen van de auto? Als mijn auto niets doet, gaat ie zelfs niet van het slot af, misschien slaat bij jou de motor niet aan als als jij zegt dat de auto niets doet...
Er is hier op het forum ervaring genoeg, zowel positief als negatief. Maar van de problemen die de één met een auto heeft gehad, kan de ander weer wat van leren.
Dus laten we eens met de titel beginnen: Start de auto niet meer, of slaat de motor niet meer aan?
Als eigenaar/bestuurder van de auto kun je belangrijke informatie geven aan forumleden en de garage/dealer. Het is wel belangrijk dat de informatie ook juist overkomt, omdat er anders verkeerde diagnoses kunnen worden gesteld. Zo is bijvoorbeeld het niet willen starten van een auto iets heel anders dan het niet willen aanslaan van de motor. Ze hebben veelal niet eens iets met elkaar van doen. En wat is in jouw ogen het niets doen van de auto? Als mijn auto niets doet, gaat ie zelfs niet van het slot af, misschien slaat bij jou de motor niet aan als als jij zegt dat de auto niets doet...
Er is hier op het forum ervaring genoeg, zowel positief als negatief. Maar van de problemen die de één met een auto heeft gehad, kan de ander weer wat van leren.
Dus laten we eens met de titel beginnen: Start de auto niet meer, of slaat de motor niet meer aan?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 15.07.2010 - 23:08
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
@ Oceanracer
Bedankt voor je reactie!
Het probleem is zoals ik in mijn eerste topic omschreven heb.
Zodra de sleutel omgedraaid wordt, draait de startmotor niet en gebeurd er verder ook niets. Er zijn wat storingscodes uitgelezen, maar daaruit kan men (lees: dealer en Volvo Zweden) niet duidelijkheid aangegeven wat er mis is. Er worden 3 opties gegeven: computer defect, versnellingsbak defect, computer van de automaat defect. Wat mij verbaasd is dat bij een auto vol met computers niet duidelijk aan te geven is waar de storing zit en we maar moeten gaan proberen. Nou is het probleem dus, dat de computer maar 1x te flashen is en daarna niet meer voor een andere auto geschikt is. Zo'computer kost iets van 1200 Euro en ik vind dat als probeersel een dure test. De bak uit elkaar halen en er achter komen dat het daar niet aan ligt, is nog een duurdere manier van testen.
Daarom mijn vraag of iemand een dergelijk probleem heeft gehad en me (ons) wellicht wat meer helderheid kan geven.
Feit is nu, dat de auto in ieder geval niet meer start, waar het begon met enorm schokken tijdens het rijden.
Maar we gaan in ieder geval wel kijken naar de accukabels en het een en ander nameten in de hoop dat we iets wijzer worden.
Het gaat me niet om het geld, maar om het gemak van Volvo om te zeggen: vervang computer en bak en dan is het opgelost....
Bedankt voor je reactie!
Het probleem is zoals ik in mijn eerste topic omschreven heb.
Zodra de sleutel omgedraaid wordt, draait de startmotor niet en gebeurd er verder ook niets. Er zijn wat storingscodes uitgelezen, maar daaruit kan men (lees: dealer en Volvo Zweden) niet duidelijkheid aangegeven wat er mis is. Er worden 3 opties gegeven: computer defect, versnellingsbak defect, computer van de automaat defect. Wat mij verbaasd is dat bij een auto vol met computers niet duidelijk aan te geven is waar de storing zit en we maar moeten gaan proberen. Nou is het probleem dus, dat de computer maar 1x te flashen is en daarna niet meer voor een andere auto geschikt is. Zo'computer kost iets van 1200 Euro en ik vind dat als probeersel een dure test. De bak uit elkaar halen en er achter komen dat het daar niet aan ligt, is nog een duurdere manier van testen.
Daarom mijn vraag of iemand een dergelijk probleem heeft gehad en me (ons) wellicht wat meer helderheid kan geven.
Feit is nu, dat de auto in ieder geval niet meer start, waar het begon met enorm schokken tijdens het rijden.
Maar we gaan in ieder geval wel kijken naar de accukabels en het een en ander nameten in de hoop dat we iets wijzer worden.
Het gaat me niet om het geld, maar om het gemak van Volvo om te zeggen: vervang computer en bak en dan is het opgelost....
Volvo 440 1.7 LPG
Volvo 440 2.0 verlaagd
Volvo 850 2.5
Volvo S80 T6
Honda Pan European
Volvo 440 2.0 verlaagd
Volvo 850 2.5
Volvo S80 T6
Honda Pan European
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
is de auto een keer gestart met startkabels of heb je iemand starthulp verleend met je auto?
Je zult is de kabelboom moeten laten doormeten op draadbreuk eventueel,dat komt wel is voor bij een S80,in de draadboom naar de regeleenheid kan een onvolkomenheid zitten..
Een slechte plus of min kabel is een eerste vereiste om uit te sluiten.
Voor de duidelijkheid,de dealer kan precies constateren waar het probleem zit door middel van Vida,zoniet ,ga naar een andere dealer,de storing moet ten alle tijden kunnen worden uit gelezen,gokken kunnen we allemaal denk ik.
Je zult is de kabelboom moeten laten doormeten op draadbreuk eventueel,dat komt wel is voor bij een S80,in de draadboom naar de regeleenheid kan een onvolkomenheid zitten..
Een slechte plus of min kabel is een eerste vereiste om uit te sluiten.
Voor de duidelijkheid,de dealer kan precies constateren waar het probleem zit door middel van Vida,zoniet ,ga naar een andere dealer,de storing moet ten alle tijden kunnen worden uit gelezen,gokken kunnen we allemaal denk ik.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
heb je van de dealer een lijst gehad met storingscodes?
Daar ben ik wel benieuwd naar.
Je bent ook met startkabels aan de gang geweest las ik net,pas daar mee op!
Ikzelf denk dat er een miscommunicatie is met de immobilizer.
Is er een nieuwe antennering geprobeerd,die zit onder het stuur bij het contactslot,een nieuwe kun je er zo aan hangen,stekker erin en dan kijken wat hij doet.
Als je er helemaal niet meer uitkomt,dan horen we het wel weer!
Wat mij onwaarschijnlijk lijkt,voor alles is een oplossing,maar natuurlijk wel met de juiste dealer en kennis!
Daar ben ik wel benieuwd naar.
Je bent ook met startkabels aan de gang geweest las ik net,pas daar mee op!
Ikzelf denk dat er een miscommunicatie is met de immobilizer.
Is er een nieuwe antennering geprobeerd,die zit onder het stuur bij het contactslot,een nieuwe kun je er zo aan hangen,stekker erin en dan kijken wat hij doet.
Als je er helemaal niet meer uitkomt,dan horen we het wel weer!
Wat mij onwaarschijnlijk lijkt,voor alles is een oplossing,maar natuurlijk wel met de juiste dealer en kennis!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
hebben ze de contactslotschakelaar gecontroleerd,als er een fout zit in de immobilizer moet hij dus wel starten,de immoblizer schakelt alleen het ontstekingssysteem uit en de benzinepomp,dus starten moet hij altijd.
Zit er een fout in de contactslotschakelaar dan heb je allerlei problemen,zelfs uitlezen lukt dan vaak niet,omdat je niet in de regeleenheden kan komen..
Zit er een fout in de contactslotschakelaar dan heb je allerlei problemen,zelfs uitlezen lukt dan vaak niet,omdat je niet in de regeleenheden kan komen..
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Het lijkt ook mij eerder een elektrisch probleem in de vorm van slechte contacten of draadbreuken. Toegegeven, het zal zeker lastig zijn de juiste plek hiervan te vinden en ook een massaprobleem (zoals in het topic door Marc al aangegeven) is zeker niet uit te sluiten. Wanneer het probleem in de bak of computer zelf zou zitten, zou dit bij het uitlezen naar boven moeten komen.
Zelf heb ik in het verleden bij mijn V70 het volgende elektrische probleem gehad:
Wanneer ik, nadat ik de motor had gestart, het stuur verstelde, sloeg de motor af. Omdat ik het probleem verwachtte in de stuurkolom, heb ik de kunststof kappen verwijderd. Toen zag ik dat de bedrading naar de immobilizer(startonderbreker, waar Ramon&Ramon naar refereert) langs het klem-mechanisme van de stuurverstelling schoof wanneer het stuur werd versteld. Door het verschuiven was de ommanteling versleten en maakte de draden contact met de stuurverstelling, waardoor de motor afsloeg.
Hoewel ik niet wil zeggen dat dit ook jou probleem veroorzaakt, zou ik het toch even (laten) nakijken.
Als je de auto op het contact zet, gaan dan wel de gebruikelijke lampjes op het dashboard branden en werken alle elektrische zaken als de radio/ECC/ramen wel gewoon?
Zelf heb ik in het verleden bij mijn V70 het volgende elektrische probleem gehad:
Wanneer ik, nadat ik de motor had gestart, het stuur verstelde, sloeg de motor af. Omdat ik het probleem verwachtte in de stuurkolom, heb ik de kunststof kappen verwijderd. Toen zag ik dat de bedrading naar de immobilizer(startonderbreker, waar Ramon&Ramon naar refereert) langs het klem-mechanisme van de stuurverstelling schoof wanneer het stuur werd versteld. Door het verschuiven was de ommanteling versleten en maakte de draden contact met de stuurverstelling, waardoor de motor afsloeg.
Hoewel ik niet wil zeggen dat dit ook jou probleem veroorzaakt, zou ik het toch even (laten) nakijken.
Als je de auto op het contact zet, gaan dan wel de gebruikelijke lampjes op het dashboard branden en werken alle elektrische zaken als de radio/ECC/ramen wel gewoon?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race