Hoedenplank S40 verwijderen?

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
lancer
6th Gear member

Binnenkort ga ik de achterruiten van de S40 laten tinten. Door de kleine zitten we nu redelijk veel achterin en de Sunblinds geven toch geen prettig zicht naar buiten.

Voordat de ruiten getint worden ben ik van plan om zelf de auto te strippen, zodat de tinter er makkelijk bij kan en zodat ik zeker weet dat dit voorzichtig gebeurt (heb ik het iig zelf gedaan als er achteraf rammeltjes of kraakjes overblijven).

Van het meeste weet ik wel hoe het verwijderd moet worden (veel is te vinden op vccs.volvocars.se), maar de hoedenplank blijft een raadsel. Deze moet er zeker uit, er is anders te weinig ruimte om te werken (de hoedenplank is toch wel een paar cm dik). Ik kan echter nergens vinden hoe dit moet.

Iemand tips?
lancer
6th Gear member

Ok, vandaag even bij de dealer geweest. Eerst 2 pluggen aan de onderrand verwijderen, daarna kun je de voorkant omhoog klappen. Op ong. 1/4 van de rand aan beide zijden kun je je hand onder de hoedenplank steken. Daar voel je een plastic plaatje. Deze moet je recht omhoog drukken totdat de clip loslaat. Doe dit ook aan de andere kant. Daarka kun je de hoedenplank naar je toe trekken.

Het is handig om eerst het lampje in de bagageruimte te demonteren, teneinde beschadiging te voorkomen.

Dit alles met dank aan Andre van Hooftman Alphen. Ben weer geholpen met de voor Hooftman zo normale uitstekende service.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”