We hebben in april een S40 uit 1996 gekocht, met G3-installatie. De verkoper/monteur zei dat hij niet op G3 liep, maar dat hij hem voor een meerprijs zou maken.
Fout dus...
De Volvo hebben we ongeveer 2 weken geleden afbetaald, want die man zei dat hij niks meer kon doen. Er zit nog veel meer achter, maar daar gaat niet om.
We hebben de Volvo bij een andere garage gehad omdat er wat dingen waren die niet klopten(wij zijn leken op autogebied dus ff laten zien).
Nou wat er los kwam! De auto had ten eerste niet goedgekeurd mogen worden omdat hij niet op gas liep en de draad die doorgeeft dat de gas aanmoet was extra los gelaten. De 'nieuwe' LPI Injector spoot gas en de katalysator is leeg(die vent waar we hem van hadden, had hem uitgeklopt :evil: ).
Allemaal tegenslagen en we hebben dus alleen een klankbord onder de auto...
Maar goed, om alles te fixen kost klauwen met geld, dus we bedachten ons om op de sloop te gaan kijken. De lampjes aan de zijkant gemaakt, nieuw achterlicht gevonden, elektrisch raamknopje aan bestuurderskant gevonden en een gevarenlicht knop.
Allemaal dingen die niet in orde waren.
Maar nu komt het. De G3...nergens injectoren te vinden. Vandaag heeft mijn vriend gebeld met 1 en die had gebruikte liggen. Wij er heen en het waren allemaal hetzelfde merk als die we erin hadden(Siemens Deka paarse top).
De lekke injector eruit en een andere erin gezet. Draadje aangesloten en ja hoor!
Hij liep stationair op gas met ongeveer 750 toeren. Man wat waren we blij. Dat had ie nog nooit gedaan.
Op de weg zette mijn vriend hem weer over op gas en toen hield de auto in en kon hij het gaspedaal indrukken wat hij wilde, maar niks.
Ook als we hem langer stationair lieten lopen sloeg die op een gegeven moment af.
We hebben het net getimed en we vermoeden dat er iets elektrisch is, want als we alleen de lampen aan hebben(radio uit, ruitenwisser uit, blazer uit) bleef hij sowieso anderhalve minuut op gas lopen.
Gooide we alles aan, halve minuut en als we gas gaven en dan loslieten sloeg de auto uit.
Wie heeft er een idee wat het zou kunnen zijn? :signhelp: :signhelp:
LPI Volvo S40
-
- 6th Gear member
Heb je een idee van welk jaar de LPi installatie is?.
Er is namelijk een verschil, in overschakeling van benzine naar lpg in de bouwjaren.
Welk knopje heb je op het dashboard, een zwart vierkant, of eentje met 5 ledjes?.
Er is namelijk een verschil, in overschakeling van benzine naar lpg in de bouwjaren.
Welk knopje heb je op het dashboard, een zwart vierkant, of eentje met 5 ledjes?.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
in 1996 zat de pomp nog vast in de tank, dat zou een complete nw tank betekenen
Volvo for life
-
- 6th Gear member
Een pomp zit nooit 'vast' in de tank.bart simpson schreef:in 1996 zat de pomp nog vast in de tank, dat zou een complete nw tank betekenen
Je kan de oudere pompen ook laten herstellen.
Dan moet je even contact opnemen met de aanbieders.
Voor Nederland is dit een goed(koper) adres: http://www.ppo-systems.nl/
-
- Starter
We hebben intussen wat rondgebeld en een bevriende monteur gevraagd. De monteur wist neit veel van de electronica, dus helaas.. We zitten ook wat krap bij kas, dus..
Maar goed, gister reed mijn vriend naar huis van werk en dacht goh, zal de gas aanzetten. En hij bleef constante snelheid rijden, maar de motor maakte wat stotterend geluid als hij gas gaf. Dat nog 2 keer toe.
Vanochtend moesten we kranten brengen en dan rijd ik. Ik heb de auto ook even op gas gezet, buiten het dorp en hij bleef rijden. Wel hield hij even in, maar daarna pakte hij hem weer.
Later op de dag, pakte hij de gas niet meer en zakte af.
Mijn vriend vandaag weer naar werk en hij zette de gas weer aan. De snelheid zakte van 80 naar 60 en toen pakte hij hem weer(we hebben gas aangehad met cruise-control). Motor stotterde nog steeds wat.
Kan het ook zijn dat er luchtbellen zitten die eruit gedrukt moeten worden of is dit echt een verhaal typisch voor de pomp?
Maar goed, gister reed mijn vriend naar huis van werk en dacht goh, zal de gas aanzetten. En hij bleef constante snelheid rijden, maar de motor maakte wat stotterend geluid als hij gas gaf. Dat nog 2 keer toe.
Vanochtend moesten we kranten brengen en dan rijd ik. Ik heb de auto ook even op gas gezet, buiten het dorp en hij bleef rijden. Wel hield hij even in, maar daarna pakte hij hem weer.
Later op de dag, pakte hij de gas niet meer en zakte af.
Mijn vriend vandaag weer naar werk en hij zette de gas weer aan. De snelheid zakte van 80 naar 60 en toen pakte hij hem weer(we hebben gas aangehad met cruise-control). Motor stotterde nog steeds wat.
Kan het ook zijn dat er luchtbellen zitten die eruit gedrukt moeten worden of is dit echt een verhaal typisch voor de pomp?