Vorige week een mooie voor facelift gevonden, in de advertentie titel stond "s60 D5 geartronic" dus 163pk dacht ik... Het is een zwarte MY 2003 met zo goed als alle optie's, xenon, RTI, leder, regensensor, Dolby prologic,... De auto heeft 120 000km en komt van de 1ste eigenaar, alle facturen enz erbij, remschijven en blokken pas vervangen, kortom de droomauto. Tijdens de testrit viel mij echter op dat de auto toch aan de slome kant was in vergelijking met mijn A4 Tdi 130pk wat me wat tegenviel van een zogezegde D5. Nu na een nacht wakker liggen die man nog eens terug gebeld om de kW te vragen en nu blijkt dat het om een 2,4d met 130pk gaat jammer genoeg. Daarom dat de extra power niet aanwezig was dus...
Nu vraag ik me natuurlijk af wat de verschillen zijn tussen de 2,4d en D5 van 2003, is dit enkel een andere software zoals bij de facelift (163pk -185pk) of zijn er nog verschillen. Want als ik met een chiptuning naar D5 waarden kan gaan zonder de rest (koppeling, geartronic versnellingsbak, turbo, remmen, enz) stuk te rijden kan ik alsnog de droom S60 kopen

Alvast bedankt