144 LPG erg hoog verbruik

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Julesvanhaaren
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 27.07.2010 - 23:02
Locatie: Leeuwarden

Ik heb onlangs een mooie Volvo 144 uit 1968 gekocht, na wat stukken gereden te hebben bleek het verbruik wel erg hoog te zijn, 1 op 4! Het is volgens mij een b18 blok.

Heeft iemand anders misschien ervaring met hoog LPG verbruik en hoe dit op te lossen?

Misschien verdamper laten afstellen?
Gebruikersavatar
Julesvanhaaren
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 27.07.2010 - 23:02
Locatie: Leeuwarden

Ook even wat foto's van de Volvo

Afbeelding
Afbeelding
Volvo 144, 1968
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

afstellen ontsteking en LPG
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

afstellen ontsteking en LPG
En vergeet niet eerst de kleppen te (laten) stellen voordat je de ontsteking en LPG afstelt.
volvo013
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 18.06.2010 - 13:26

Mooie auto :).

Ik heb het zelfde probleem btw, en wou er ook al topic over starten.
Mijn auto heeft een 58 liter getankt en kan er 336 km mee rijden.
Das 1 op 5 dacht ik zo? of reken ik dat verkeerd.
Maar das wel erg veel moet ik zeggen :)
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

1:5 haalde ik nog met gemak toen ik een turbo op mijn volvo 164 had ;) (LPG)
Gebruikersavatar
Julesvanhaaren
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 27.07.2010 - 23:02
Locatie: Leeuwarden

Bedankt voor de reacties. Als de motor loopt zit er ook een aardige tik in, dus de kleppen afstellen was al het plan.
Weet iemand misschien hoeveel me dit gaat kosten als ik het laat doen? en waar?

Alvast bedankt!
Volvo 144, 1968
Madman
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 28.09.2008 - 13:02
Locatie: Scharnegoutum
Contacteer:

Hoi,

Woon vlak bij Sneek, je kunt altijd langskomen dan stellen we de kleppen samen. Kun je het de volgende keer zelf.

Groet,

Mathieu.
Volvo 142E 1971
Volvo 144 deluxe 1972
Volvo 144 GLe 1973
Volvo 142 deluxe 1973 KIA 2 januari 2010.
Volvo 144E automaat 1974 RIP maart 2010
Volvo 242 DL 1981
Citroen DS 21 injection
volvo013
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 18.06.2010 - 13:26

Nou Julesvanhaaren, Ik woon aardig stukje van sneek maar aanbod klinkt niet slecht.
Als ik heen en terug moet rijden aan benzine ben ik goedkoper uit aan garage kosten en tijd (afspraak maken, auto kwijt enz :P)
Dus het aanbod van madman is niet alleen heel aardig, maar heeft nog meer voordelen :).
Volvo 164E 1972
Gebruikersavatar
Julesvanhaaren
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 27.07.2010 - 23:02
Locatie: Leeuwarden

Ja het is zeker en goed/aardig aanbod. Ik heb al even een privé berichtje geplaatst bij madman. Heb wel eens gelezen dat je om de 10.000 km de kleppen moet stellen dus zelf ook leren is zeer handig!
Wat kost het ongeveer bij een garage?
Volvo 144, 1968
volvo013
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 18.06.2010 - 13:26

Geen idee, ik had gehoopt dat ik ook mocht meekijken en leren ;)
Volvo 164E 1972
Gebruikersavatar
dopdedouwer
3rd Gear member
Berichten: 328
Lid geworden op: 05.01.2005 - 16:58

Een B20 kan je vrij eenvoudig zelf afstellen. Als je een ikea kast inelkaar kan zetten lukt kleppen stellen ook:
op google zoeken naar "kleppen stellen voor dummies" dan vind je een V44 link met hele makkelijke uitleg.

Hier het een en ander vastgelegd in een filmpje. Het is wel een MG, maar het werkt precies het zelfde in een B20.
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

Ja maar dat is niet eenvoudig zo'n Ikea kast hahaha
Groeten van Frans.
Gebruikersavatar
Julesvanhaaren
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 27.07.2010 - 23:02
Locatie: Leeuwarden

Inderdaad heel ingewikkeld, Ikea ;)
Morgenavond ga ik naar Madman/Mathieu om de kleppen te stellen en naar de motor te kijken. Is de verdamper daarna zelf in te stellen of raden jullie aan dit bij een LPG inbouw bedrijf te laten doen?
Heb wel eens gelezen dat het een kwestie is van 'een schroefje' in draaien en kijken of de motor blijft lopen?
Volvo 144, 1968
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

kan je zo doen ja, maar mooier is het met een co meter er bij.
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo013
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 18.06.2010 - 13:26

dopdedouwer schreef:Een B20 kan je vrij eenvoudig zelf afstellen. Als je een ikea kast inelkaar kan zetten lukt kleppen stellen ook:
op google zoeken naar "kleppen stellen voor dummies" dan vind je een V44 link met hele makkelijke uitleg.

Hier het een en ander vastgelegd in een filmpje. Het is wel een MG, maar het werkt precies het zelfde in een B20.
aaah een feeler gauge, en dan komen de vragen ;).
toch denk ik dat Julesvanhaaren een goeie deal heeft ;).
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

voelermaatjes, 5 euro oid bij de brezan.
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”