chris_zweden schreef:Heeft de 2.4 niet 163 pk? youtube filmpje zegt niks omdat de frames per seconde gewijzigd wordt waardoor de filmpjes korter zijn.
@945i
Toeren maken met een automaat? Je kunt wel een beetje gas geven met de rem erop voor een "snelle" start.
@Chris, de huidige doet inderdaad 175pk (of kh

) bij 420Nm.
Heb zelf deze test (nog) niet gedaan, gevoelsmatig denk ik eerlijk gezegd dat mijn vorige V50 het wel wat vlotter deed, en die stond meen ik voor ca 9 sec. Je verliest vooral in het begin nogal wat door de automaat slip, en vol op het gas is vanuit stilstand toch iets te bruut voor alleen de voorwielen
Wat dat betreft zegt een tussen acceleratie mogelijk meer.
Wat me opvalt: voor een auto met net 2000km staat je gemiddelde verbruik al redelijk netjes.
Hier na een paar weken rijden met de kleine teen nu op 6.8L gemiddeld op de ODO ( 1 op 14,7) maar dat is na de zomer niet vol te houden. De afwijking werkelijk tov weergegeven ligt zo rond de 6%, dat is dus wel eens erger geweest in het verleden.
Ten aanzien van de tellerafwijking: de mijne heeft een afwijking van 4 kilometer: bij 100km op teller zegt de TT dat ik 95-96km rijdt, terwijl mijn V50 het met iets boven de 2 een stukje nauwkeuriger deed.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla