Volvo 440 1995 achterbumper

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
m_theloosen2
2nd Gear member

Beste Volvoliefhebbers,

Mijn achterbumper zit rechts vrij los. Ik weet niet hoe deze vast zit, bumper ziet er helemaal gaaf uit dus geen of heel zacht tikje misschien gehad? Of iets anders gebeurt waardoor hij los zit.

Hoe zit deze bumper bevestigd? Zit dit alleen met bouten vast of kan hij vastgeklikt zitten met plastic/kunstof stukjes?

Heb op dit forum gezocht maar men heeft het vooral over bouten en niet of een klikmechanisme.

Graag een heldere uitleg over hoe deze vast zit. :)
redrooster
3rd Gear member
Contacteer:

Afbeelding
De 460 GL carb van Frans
SchoutenCC
5th Gear member

Lang verhaal kort:
* 4 parkertjes in de wielkast (3 aan de bumperhoek, 1 aan de carosserie)
* aan de zijkanten zit de bumper halverwege over een stelblokje geschoven
* aan de achterkant zit de bumper met twee bouten en twee moeren vast die bereikbaar zijn vanaf de onderzijde en twee moeren die bereikbaar zijn vanaf de kofferruimte (onder de achterlichten achter de dekplaat)

Meest waarschijnlijk: ik gok dat de parkertjes in je wielkast doorgeroest/afgebroken zijn
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
SchoutenCC
5th Gear member

PS: ik heb het dus over de combinatie bumperhoes met bumperbalk, eventueel zou je bumperhoes ook los kunnen zitten van je bumperbalk, maar die zit alleen aan de achterzijde vast natuurlijk (en ja, dat zit wel geklikt)
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
m_theloosen2
2nd Gear member

Nu heb ik een balk van de sloop gehaald voor 30 euro en in de antiroestverf gezet ook weer 10 euro. Dus voor 40 euro een nieuwe balk.

Ik heb hem er zelf afgehaald:
Parkertjes losgemaakt.
4 bouten los gemaakt en toen kon ik hem naar achter schuiven.

Nu komt de MAAR:
Er zit een leuke trekhaak op die ook op mijn auto zit. Op de sloop de elektriciteit er maar vanaf geknipt maar later uitgezoch dat dit te ontkoppelen is. Maar de bumper schuift en dan moeten de zijkanten naar beneden gericht worden om het rondje van de bumper over knop van de trekhaak trek krijgen.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken. Wie heeft dit eerder gedaan en welke beschermmaterialen moet ik gebruiken?

Ik heb op de sloop de hele bumper incl. kunststof en metalen balk er in een keer afgehaald. Maar hoe kan ik het beste de boel terug monteren?
Ik dacht zelf de nieuwe balk weer aan de bumper te vestigen en dan het geheel er samen met een tweede persoon weer aan de auto te monteren, maar dan moet de boel weer over de trekhaak. Dus hoe kan dit het beste?
m_theloosen2
2nd Gear member

De nieuwe balk zit erop. Heeft wel veel tijd gekocht, de geleider aan de zijkant was ook niet goed meer dus deze ook van de sloop gehaald en vervangen.

Bumper is niet alleen te vervangen, zou het altijd met zijn tweeen doen in dit geval mn broer. Je moet heb op de geleiders schuiven en dan ook nog in de schroefgaten laten vallen.

Veel mensen zeggen dat hij met 4 bouten vast zit, maar eigenlijk zijn het er 6. Daarvan zitten er 2 in de kofferbak en 4 onder de auto, zag wel dat 2 ervan waarschijnlijk op de snelweg zijn beland, de balk was door en door roest. Zet de nieuwe balk altijd even in de hamerrite, o.i.d..
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”