waterpomp b20 a

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
De Fryske Volvo Rider
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 28.12.2009 - 19:11

hallo mensen,

laatst begon de moter vreemd te ratelen, na even zoeken
bleek het de waterpomp te zijn, geen probleem zou je zeggen, een nieuwe besteld bij nordicar en er op doppen.

dat was zomaar klaar maar hij lekt bij de aansluiting bij de kop.
de pomp is nieuw de pakking ook en de rubbers ook, ik heb de oude rubbers ook geprobeert maar hij blijft lekken.

weet iemand een oplossing?
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1655
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Als de kop erop zit, moet je met 2 nieuwe rubbertjes de pomp echt hard omhoogdrukken, wil je hem lekvrij hebben. Het mooiste is als een helper de pomp omhoog duwt terwijl je hem vastzet. (Je moet wél de uitsparingen waar de ringetjes in vallen even goed uitkrabben)
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

rubbertjes beetje insmeren met PU kit.
Gebruikersavatar
Erik_M
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 20.12.2006 - 17:59
Locatie: Wassenaar

Op bijgaande foto zie ik dat er 2 sets rubberringen met de nieuwe waterpomp meegeleverd worden. Op het oog lijken deze gelijk, maar verschillen echter in hoogte. Heb je de, voor jouw motortype, juiste hoogte gemonteerd ?

gRoet en succes,
eRik

Afbeelding
1967 Amazon + 1996 855 R Olive Green
De Fryske Volvo Rider
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 28.12.2009 - 19:11

iedereen hartelijk dank voor de reactie,

ik zal de andere rubbers regelen en even verder hobyen.
zitten er ook uitsparingen in de kop of alleen op de waterpomp?
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Je moet voor de B20A&F kop de dikkere ringetjes monteren omdat daarvan de kophoogte het grootst is. Dat zijn de lage compressie koppen.
Gebruikersavatar
Jambon
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 31.12.2008 - 12:26
Locatie: Loon op zand

ik heb ooit bij de dealer rubbertjes met een plat kantje meegekregen, vermoedelijk van de late 2 serie motoren, je weet wel zeker dat er nooit eentje om kan slaan bij het monteren.. maar, die verkopen ze niet meer..
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”