ik heb een volvo 440, en nu heb ik geen stroom meer. hij viel uit inder het rijden!!
iemand een iedee hoe ik de dynamo kan controleren op de werking??
alvast bedankt voor eventuele reacties
dynamo van een 440 waarschijlijk stuk
-
- 2nd Gear member
Nou afgezien dat er ook een kabelbreuk kan zijn, kun je proberen om de accu op te laden, vervolgens de auto te starten, en vervolgens de min pool van de accu af te trekken als de auto dan afslaat laad de dynamo niet bij, of er is een kabelbreuk.
Blijf hij lopen, dan is er in ieder geval een spanning die alles in beweging houd en geeft de dynamo dus spanning af.
Tevens zal een garage bedrijf met een eenvoudige tester aan kunnen geven of de dynamo bijlaad of niet.
Zo heb ik het wel eens getest bij een Opel Omega of dit voor volvo ook zo kan weet ik niet ( electronica storingen?) , misschien dat de echte deskundigen hier antwoord op weten.
Veel succes met het oplossen van het probleem
Blijf hij lopen, dan is er in ieder geval een spanning die alles in beweging houd en geeft de dynamo dus spanning af.
Tevens zal een garage bedrijf met een eenvoudige tester aan kunnen geven of de dynamo bijlaad of niet.
Zo heb ik het wel eens getest bij een Opel Omega of dit voor volvo ook zo kan weet ik niet ( electronica storingen?) , misschien dat de echte deskundigen hier antwoord op weten.
Veel succes met het oplossen van het probleem
Overgestapt van Saab naar Volvo
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Contacteer:
er zijn een aantal dingen waar je op kan letten. blijft je accu-lampje branden dan laad de dynamo niet brand je accu lampje helemaal niet dan kan er een kabel breuk zijn.
op de dynamo zit een ielig stekkertje, zit dit nog vast want deze zorgt voor de voorspanning voor het starten. het beste meet je met een amptang of accu tester, omdat de multimeter niet tegen deze hoge amperages kan.
Wat netwerk11 zegt door de accupool los te trekken bij draaiende motor is ZEKER! niet goed voor je dynamo en andere electronica (ecu of telefoon etc)door de piek spanning die ontstaat (zeker bij nieuwere auto's)
op de dynamo zit een ielig stekkertje, zit dit nog vast want deze zorgt voor de voorspanning voor het starten. het beste meet je met een amptang of accu tester, omdat de multimeter niet tegen deze hoge amperages kan.
Wat netwerk11 zegt door de accupool los te trekken bij draaiende motor is ZEKER! niet goed voor je dynamo en andere electronica (ecu of telefoon etc)door de piek spanning die ontstaat (zeker bij nieuwere auto's)
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07