Hey,
Ik wil mijn auto binnenkort grote beurt geven, en twijfel of ik dit laat doen door dealer (gemak) of dat ik dit zelf doe (goedkoop).
Nou vraag ik me af wat er allemaal onder een grote beurt valt doorgaans, en of je dit prima zelf kunt doen.
Ik zat zelf te denken aan olie + filter vervangen, bougies + kabels, rotor, verdelerkap....kun je deze o.a. al zelf doen of gaat dat ingewikkeld worden.
Bedankt!
Grote beurt zelf doen
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Dat is allemaal prima te doen met een mooi weertje erbij. Goed gereedschap is wel een must.
Vergeet je het luchtfilter en het brandstoffilter niet
Als je het brandstoffilter gaan vervangen, maak dan een paar dagen vantevoren effe de aansluitingen schoon, en spuit ze rijkelijk in met kruipolie, en herhaal dit een paar keer.
Vergeet je het luchtfilter en het brandstoffilter niet

- redrooster
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Ik doe al een tiental of meer jaren niet anders. Het gemak bij zelf doen is dat je het kan verdelen over de zomer of droge tijd. In de werkplaats handboeken of ander soort boeken staat precies wat je moet doen en om de hoeveel KM. Ik weet het eigenlijk niet eens uit mijn hoofd.
Distributie riem laat ik doen, dat durf ik (niet meer). En met dit soort dure dingen wacht ik eerst even de APK af. APK keuring laat ik altijd in de voorzomer doen. Dat is gemakkelijker betreft droog weer.
Distributie riem laat ik doen, dat durf ik (niet meer). En met dit soort dure dingen wacht ik eerst even de APK af. APK keuring laat ik altijd in de voorzomer doen. Dat is gemakkelijker betreft droog weer.
De 460 GL carb van Frans
-
- 3rd Gear member
- redrooster
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Bij het klikken of link 1 krijg ik de melding dat het een pagina is met een virus
De 460 GL carb van Frans
-
- 3rd Gear member
Hmm, die site van Nordicar wordt onterecht door Google beoordeeld als een "gevaarlijke" site. Ik heb de twee even hieronder geplaatst:
1. Een los filter in de tank

2. Een cilindervormig filter met een aantal ringetjes erbij

1. Een los filter in de tank

2. Een cilindervormig filter met een aantal ringetjes erbij

MY94 Volvo 440 2.0i GLT (TE KOOP)
-
- 7th Gear member
Een keertje kleppen stellen is ook wel is nodig natuurlijk!