240.000 beurt 2.0D

Geleverd vanaf 2003
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27492
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Nog niet, morgen is de grote dag
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Peterke
2nd Gear member
Berichten: 90
Lid geworden op: 06.07.2010 - 13:36
Locatie: Temse
Contacteer:

MauritsvdT schreef:Dan heb je je vakantiegeld wel opgespaard zeker ?? :)

Bij mijn vorige auto (Toledo Cupra) dacht ik altijd (werd gezegd door de dealer) dat de riem bij 120 vervangen moest worden, scheen die bij 80 al vervangen te moeten worden!!
40k meer mee gereden en ook stevig door de bergen en in temperaturen van 40+, gelukkig nooit wat gebeurd, maar toen ik het hoorde voelde ik mijn wangetjes rood worden ...... :oops:
Dat zal me bij de Volvo niet meer gebeuren !!
fredhead schreef:Heb met de 205 ook eens iets te lang doorgereden zonder het te weten (gelukkig ook geen nare gevolgen) .
Is me bij mijn Ford Sierra 1.8 Turbo Diesel ook eens gebeurd. Maar ik kon er niets aan doen. Ik ging netjes op tijd naar een erkende Ford garage voor een groot onderhoud en vervanging van de distributieriem. Werd allemaal gefactureerd en zogezegd vervangen. Enkele 1000 Km verder stond ik in panne met een vastgelopen motor. Afgesleept door de wegenwacht naar een andere Ford dealer en daar vertelde men mij (na grondig nazicht van de schade) dat er helemaal niets aan de auto gedaan was bij de vorige garage (geen onderhoud en geen distributieriem vervangen). Dan maar contact opgenomen met Ford Belgium (gelukkig had ik mijn factuur nog) en toch nog een regeling gekregen, de motor heeft een volledige revisie gekregen op hun kosten. Maar die eerste garage is ondertussen wel geen Ford dealer meer.

Dus als de distributieriem vervangen moet worden, zeker laten doen. Niet aan twijfelen.
Ikzelf: VOLVO V5O 2.0 D Momentum (2007 - Cedar Green Pearl - Top Line)
Vorige auto's: Citroen Berlingo 1.9 D (1998-2010); Ford Sierra 1.8 Turbo Diesel CLX (Break) (1994-1998); Opel Rekord 2.0 S(1993-1994); Nissan Bluebird 2.0 Turbo Diesel (1990-1993); Mazda 929 Coupe 2.5 V6 (1987-1990); Fiat 131 Racing (1985-1987); Simca 1100 (1983-1985); Peugeot 204 (1983-1983)
Mijn vrouwtje: Skoda FABIA 1.2 Break (2006 - 42000 Km - Zilver Metallic) - binnenkort een C30
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27492
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Dat is wel een behoorlijk slordige garage geweest zeg...

Ben vanmorgen trouwens door de dealer gebeld...mag rekening houden met 2300 euro :(
Dit is voor de beurt, remblokken en schijven rondom vervangen en het monteren van de aangeleverde schokbrekers.
Morgen is hij als het goed is klaar.

Mag hopen dat ik de rest van het jaar eens probleemloos kan rijden, want de onkosten van dit jaar vind ik nu wel genoeg geweest.

Morgen de rekening ook nog maar eens goed bestuderen als ik de auto weer terug heb
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Peterke
2nd Gear member
Berichten: 90
Lid geworden op: 06.07.2010 - 13:36
Locatie: Temse
Contacteer:

fredhead schreef:Dat is wel een behoorlijk slordige garage geweest zeg...
Inderdaad. Daarom onder andere hebben ze hem toen waarschijnlijk bij Ford buiten gegooid. Zullen nog wel zaken gebeurd zijn waar ik niets van weet (bij andere klanten dan). Ik was in die tijd net verhuisd en kende die garage eigenlijk zo goed als niet.
Ikzelf: VOLVO V5O 2.0 D Momentum (2007 - Cedar Green Pearl - Top Line)
Vorige auto's: Citroen Berlingo 1.9 D (1998-2010); Ford Sierra 1.8 Turbo Diesel CLX (Break) (1994-1998); Opel Rekord 2.0 S(1993-1994); Nissan Bluebird 2.0 Turbo Diesel (1990-1993); Mazda 929 Coupe 2.5 V6 (1987-1990); Fiat 131 Racing (1985-1987); Simca 1100 (1983-1985); Peugeot 204 (1983-1983)
Mijn vrouwtje: Skoda FABIA 1.2 Break (2006 - 42000 Km - Zilver Metallic) - binnenkort een C30
Gebruikersavatar
MauritsvdT
5th Gear member
Berichten: 1612
Lid geworden op: 23.09.2009 - 16:58
Locatie: Zeeuws Vlaanderen
Contacteer:

Tsja Ferdi, dat is een hoop geld in een keer.
Maar je hebt buiten je beurt ook de complete remmerij en qua arbeid de schokbrekers.

Even vanuit mijn oogpunt: € 2.300,- -/- € 983,- = € 1.317,-
Lijkt mij best een hoog bedrag voor de overige zaken.
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27492
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Die 1300 euro buiten de beurt om vind ik ook veel.
Wacht daarom morgen op de rekening en anders gaan we eens wat navraag doen.

Ik krijg het idee dat er zowat 800 euro wordt gerekend om 4 schokbrekers te vervangen en zou dat een wel erg hoog bedrag vinden.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

MauritsvdT schreef:
945i schreef:Waarom had je die beurten bij een Volvo duurder gedacht dan? Er zit ook maar gewoon een Peugeot/Citroen diesel in....En het personeel kost hetzelfde...
Nou, ik wil die Franse auto's nu niet echt vergelijken met een Volvo (ik heb jaren lang gewerkt tussen de Franse auto's), en op zich wordt ook gezegd dat Volvo wel iets duurder is (in de volksmond), maar nu ik mijn oude job even vergelijk met mijn nieuwe auto vind ik het verschil echt heel erg meevallen.
Dat verbaast me enigzins positief; een premium autotype vs plastic en dan nog prijstechnisch zo dicht bij elkaar.

In een Volvo zitten ook Franse motoren, de diesels in de oudere S en V40 zijn gewoon van Renault.
Gebruikersavatar
Delta
4th Gear member
Berichten: 555
Lid geworden op: 02.04.2006 - 19:09
Locatie: N.H.

fredhead schreef:Dat is wel een behoorlijk slordige garage geweest zeg...

Ben vanmorgen trouwens door de dealer gebeld...mag rekening houden met 2300 euro :(
Dit is voor de beurt, remblokken en schijven rondom vervangen en het monteren van de aangeleverde schokbrekers.
Morgen is hij als het goed is klaar.

Mag hopen dat ik de rest van het jaar eens probleemloos kan rijden, want de onkosten van dit jaar vind ik nu wel genoeg geweest.

Morgen de rekening ook nog maar eens goed bestuderen als ik de auto weer terug heb
HETE MELK slik.....Ferdi hebben ze het blok ook gewisseld???
Vorige auto: V50 2.0d summum automaat exit met 470.000 en nu V50 D3 geartronic
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27492
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Dat zou je bijna gaan denken ja
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
ewing
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 04.04.2008 - 17:34

Ha Ferdi, je moet bijna miljonair zijn om die 240dkm beurt te overleven ;-)

Op zich is het bedrag nog wel verklaarbaar. De remmerij rondom zal wel rond de 800 euro zijn en het vervangen van de schokbrekers (vooral voor) is best een arbeidsintensieve klus. Daar gaan dus best wat uren in zitten. En met een uurtarief van circa 80 euro gaat het dan natuurlijk hard.

Ach ja, nu kun je wel weer even door!

Welke schokbrekers heb je er onder laten zetten overigens?
Volvo V50 2.0D Momentum - 09 / 2004 - tuned by Fasttech (165pk / 405Nm) - 17 inch Sagitta velgen - K & N inlegfilter - Intrax verlagingsveren (-30mm) - xenon 4300K
Mazda MX-5 1.8 NA - 1994 - 130 pk - British racing green
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Haha. moet ik wel om lachen. 2300 Eurotjes voor een beurt +remmen voor een middenklasser. :D
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27492
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

ewing schreef:Ha Ferdi, je moet bijna miljonair zijn om die 240dkm beurt te overleven ;-)

Op zich is het bedrag nog wel verklaarbaar. De remmerij rondom zal wel rond de 800 euro zijn en het vervangen van de schokbrekers (vooral voor) is best een arbeidsintensieve klus. Daar gaan dus best wat uren in zitten. En met een uurtarief van circa 80 euro gaat het dan natuurlijk hard.

Ach ja, nu kun je wel weer even door!

Welke schokbrekers heb je er onder laten zetten overigens?
De remmerij rondom mag hoop ik goedkoper zijn dan 800 euro, heb laatst de schijven en blokken eens opgezocht en dat was niet eens een gek hoog bedrag.
De schokbrekers vervangen is inderdaad en leuke klus, heb bij het laten monteren van de verlagingsveren (bij een rally garage) gezien wat voor leuk klusje het is.

Ik heb gekozen voor Bilstein B4, deze zijn qua eigenschappen bijna hetzelfde als de originele schokbrekers, alleen zijn ze beter geschikt voor een verlaagde auto. Kostte mij 450 euro voor de 4 met verzenden erbij via een van m'n sponsors.

Schoot me vanavond nog te binnen dat er een hoes van een aandrijfas (als ik het goed heb onthouden) lek was.
Dit valt ook nog binnen dat bedrag, maar zoveel zal dat niet kosten gok ik
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Peterke
2nd Gear member
Berichten: 90
Lid geworden op: 06.07.2010 - 13:36
Locatie: Temse
Contacteer:

MauritsvdT schreef:Tsja Ferdi, dat is een hoop geld in een keer.
Maar je hebt buiten je beurt ook de complete remmerij en qua arbeid de schokbrekers.
Is inderdaad een hoop geld, maar een nieuwe motor of een complete revisie kost nog iets meer vrees ik.
Ikzelf: VOLVO V5O 2.0 D Momentum (2007 - Cedar Green Pearl - Top Line)
Vorige auto's: Citroen Berlingo 1.9 D (1998-2010); Ford Sierra 1.8 Turbo Diesel CLX (Break) (1994-1998); Opel Rekord 2.0 S(1993-1994); Nissan Bluebird 2.0 Turbo Diesel (1990-1993); Mazda 929 Coupe 2.5 V6 (1987-1990); Fiat 131 Racing (1985-1987); Simca 1100 (1983-1985); Peugeot 204 (1983-1983)
Mijn vrouwtje: Skoda FABIA 1.2 Break (2006 - 42000 Km - Zilver Metallic) - binnenkort een C30
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27492
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Dat weet ik wel zeker.

Ach, hij kan er voorlopig weer even goed tegenaan zullen we maar zeggen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27492
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Gisterenochtend rond 11 uur trouwens de V50 weer op mogen halen bij de dealer.
Rijd weer als een trein :)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Dat is mooi Ferdi, vooral omdat je dat 13 min. voor elf al weet.. ;)

Hoop voor je dat je dit jaar geen rare dingen meer krijgt, anders kan je beter een Porsche gaan rijden, daar kost een beurt ongeveer net zoveel. :)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27492
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Lezen, er staat gisterenochtend :razz:

Hoop ook dat ik voorlopig eens zonder problemen kan rijden, want die hebben we dit jaar wel genoeg gehad
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
T4Freak
2nd Gear member
Berichten: 248
Lid geworden op: 18.09.2006 - 01:50

Nou sorry heren ik heb niet veel geld maar rij graag in mijn volvo.
Ik heb bij een zeer betrouwbaar garage bedrijf mijn 240 duizend beurt bij 265 duizend laten uitvoeren hier.
Riem zag er nog als nieuw uit (volvo natuurlijk).
Wel alles vervangen ik was voor het geheel 320 euro kwijt.
Hierbij zijn alle blokken en schijven nagekeken vloeistoffen gecontroleerd en de rest.

Ik moet zeggen toppie voor het geld en 1 jaar garantie op werkzaamheden.

Tuurlijk de dealer dit en dat maar we letten allemaal op de kleintjes toch?
T4Freak
2nd Gear member
Berichten: 248
Lid geworden op: 18.09.2006 - 01:50

Ramon&Ramon schreef:
MauritsvdT schreef:
945i schreef:Waarom had je die beurten bij een Volvo duurder gedacht dan? Er zit ook maar gewoon een Peugeot/Citroen diesel in....En het personeel kost hetzelfde...
Nou, ik wil die Franse auto's nu niet echt vergelijken met een Volvo (ik heb jaren lang gewerkt tussen de Franse auto's), en op zich wordt ook gezegd dat Volvo wel iets duurder is (in de volksmond), maar nu ik mijn oude job even vergelijk met mijn nieuwe auto vind ik het verschil echt heel erg meevallen.
Dat verbaast me enigzins positief; een premium autotype vs plastic en dan nog prijstechnisch zo dicht bij elkaar.

In een Volvo zitten ook Franse motoren, de diesels in de oudere S en V40 zijn gewoon van Renault.
Ps mijn turbo is enige tijd geleden kapot gegaan maar is toch echt hetzelfde als een ford focus 2.0D en ik rij 1 van de eerste S40 mei 2004
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”