Auto staat inmiddels 1 week bij de dealer, morgen maar eens bellen hoe het ermee staat.
Vrijdag ga ik met de caravan naar Italië.
Warm lopen wanneer het bergop gaat.
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
De auto staat al een week bij de dealer en je moet nu zelf eens gaan informeren hoe het er mee staat. En dat terwijl je er morgen mee op vakantie moet.....
Hoe aardig die jongens daar ook zijn Loek, je gelooft nu toch niet meer in hun competentie of wel?
Hoe aardig die jongens daar ook zijn Loek, je gelooft nu toch niet meer in hun competentie of wel?
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- lkort
- 3rd Gear member
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 29.04.2007 - 08:10
- Locatie: Brabant
Morgen ophalen, turbodrukregelaar is vervangen. Zou het dan toch gelegen hebben aan verminderd vermogen waardoor de automaat minder in lockup komt en daardoor de koelvloeistof teveel opwarmt.
Ik zal het komend weekend wel merken.
Ik zal het komend weekend wel merken.
XC70 2.4D Ocean Race 2005.
S40 D5 Geartronic 2007.
S40 D5 Geartronic 2007.
- Garfield
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 19:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Fijne vakantie & ik ben benieuwd naar het resultaat !
Groet,
Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)
Arvid
____________________________________________
Zakelijk & privé: Skoda Octavia Combi (2014)
Vrouwlief zakelijk & privé: Volvo S40 1.8 Europa (2000)
Recreatief: Honda ST1100 ABS-TCS Pan European & Honda VFR750F
Privé: Volvo V70 2.4T Geartronic (2002) (foto's)
Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998) (foto's)
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Ben benieuwd of alles nu eindelijk "coöl" blijft.
Fijne vakantie.
Fijne vakantie.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 26.04.2007 - 20:32
ik bijna alles gelezen in dit topic, ik ben zelf net terug uit Italië. Heenweg 36 gr. en ik rij ook een V70 D5 autom. uit 2003.
op de heen weg liep de temp meter op, tot 1 streepje voor het rode. Toen zelf gaan schakelen, toeren maken en iets zachter gaan rijden. Ook de gotthard gereden en verschillende bergpassen (met en zonder caravan).
Temp liep daarna nog 1 streepje op , maar niet hoger.
Als ik het zo lees zal het toch echt 1 van de 3 dingen zijn of zelfs combinatie!
Radiateur is niet goedkoop, maar ik neem aan dat je coulance regeling krijgt met alle problemen.
ondanks warmer worden van mijn motor en automaat, ik heb muntgeld in de asbak liggen en die waren zelfs erg warm geworden , geen olie verbruik.
Wel de melding mortor service nodig, maar die heb ik vaker en ik heb dan geen vermogen onder de 2400/2500 toeren, daarboven wel.
Ben benieuwd na de afloop! Volgens mij heb je in nederland geen lockup nodig van je automaat om alles "cool" te houden, maar ik hoop voor je dat dit het is!
zou zeggen hou ons svp op de hoogte als je terug bent en of als je kunt internetten op vakantie.
goede vakantie
op de heen weg liep de temp meter op, tot 1 streepje voor het rode. Toen zelf gaan schakelen, toeren maken en iets zachter gaan rijden. Ook de gotthard gereden en verschillende bergpassen (met en zonder caravan).
Temp liep daarna nog 1 streepje op , maar niet hoger.
Als ik het zo lees zal het toch echt 1 van de 3 dingen zijn of zelfs combinatie!
Radiateur is niet goedkoop, maar ik neem aan dat je coulance regeling krijgt met alle problemen.
ondanks warmer worden van mijn motor en automaat, ik heb muntgeld in de asbak liggen en die waren zelfs erg warm geworden , geen olie verbruik.
Wel de melding mortor service nodig, maar die heb ik vaker en ik heb dan geen vermogen onder de 2400/2500 toeren, daarboven wel.
Ben benieuwd na de afloop! Volgens mij heb je in nederland geen lockup nodig van je automaat om alles "cool" te houden, maar ik hoop voor je dat dit het is!
zou zeggen hou ons svp op de hoogte als je terug bent en of als je kunt internetten op vakantie.
goede vakantie
- lkort
- 3rd Gear member
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 29.04.2007 - 08:10
- Locatie: Brabant
Gaat nu eindelijk perfect.
Dealer heeft in ieder geval de turbodrukregelaar voor op het motorblok vervangen en ik denk ook een software update omdat het infocenter na opnieuw starten uit staat. In het verleden bleef die in de vorige weergave staan.
Gaat nu na 3 jaar geklooi eindelijk perfect !!! Geen melding motorservice vereist, geen vermogensverlies en geen warmlopen meer. Buitentemperatuur was 28 graden en de auto gaat met caravan van 18oo KG gewoon met 90 km per uur omhoog. Temperatuur meter wil wel 1 streepje oplopen maar niet verder. Schakel wel met de hand en hou hem boven de 2500 toeren. Verder heb ik meer vermogen als eerst, zuiniger en veel minder motorgeluid. Ook het "hoemend"geluid dat de dealer eerder als producteigenschap omschreef is volledig verdwenen.
Geweldig zoals de auto het nu doet, dit is gewoon genieten. Jammer dat het 3 jaar heeft moeten duren.
Wel positief dat de dealer het uiteindelijk heeft opgelost, zijn er een week mee bezig geweest. Werd gisteren nog door hem gebeld omdat hij wilde weten of het nu wel goed gegaan was.
De oorzaak in mijn beleving: te weinig vermogen omdat de turbo onvoldoende werd aangestuurd, hierdoor meer motorgeluid en verbruik, minder vermogen waardoor de koppelomvormer te lang moest slippen. Hierdoor opwarming van koelvloeistof en oververhitting.
Dealer heeft in ieder geval de turbodrukregelaar voor op het motorblok vervangen en ik denk ook een software update omdat het infocenter na opnieuw starten uit staat. In het verleden bleef die in de vorige weergave staan.
Gaat nu na 3 jaar geklooi eindelijk perfect !!! Geen melding motorservice vereist, geen vermogensverlies en geen warmlopen meer. Buitentemperatuur was 28 graden en de auto gaat met caravan van 18oo KG gewoon met 90 km per uur omhoog. Temperatuur meter wil wel 1 streepje oplopen maar niet verder. Schakel wel met de hand en hou hem boven de 2500 toeren. Verder heb ik meer vermogen als eerst, zuiniger en veel minder motorgeluid. Ook het "hoemend"geluid dat de dealer eerder als producteigenschap omschreef is volledig verdwenen.
Geweldig zoals de auto het nu doet, dit is gewoon genieten. Jammer dat het 3 jaar heeft moeten duren.
Wel positief dat de dealer het uiteindelijk heeft opgelost, zijn er een week mee bezig geweest. Werd gisteren nog door hem gebeld omdat hij wilde weten of het nu wel goed gegaan was.
De oorzaak in mijn beleving: te weinig vermogen omdat de turbo onvoldoende werd aangestuurd, hierdoor meer motorgeluid en verbruik, minder vermogen waardoor de koppelomvormer te lang moest slippen. Hierdoor opwarming van koelvloeistof en oververhitting.
XC70 2.4D Ocean Race 2005.
S40 D5 Geartronic 2007.
S40 D5 Geartronic 2007.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Super dat het nu goed gaat.
Fijne vakantie en veel vakantie km's gewenst.
Fijne vakantie en veel vakantie km's gewenst.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Perfect! Fijne vakantie.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Hoop voor je dat het hiermee dan eindelijk is opgelost en dat je nu ook mag GENIETEN van de auto. Fijn vervolg van de vakantie.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21424
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik heb meegelezen met deze topic en wil jullie een fijne vakantie wensen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 16.02.2010 - 22:31
Door dit topic had ik ook een beetje angst voor een warm lopende motor. Vorig jaar hadden wij dit namelijk ook met onze Nissan, maar wat een perfecte trekauto is een V70 D5.
Fijne vakantie!
Fijne vakantie!
Volvo XC90 D5 2019 R-Design met (vrijwel) alle opties
Volvo XC60 D3 2015 Ocean Race
OUD: Volvo V70 D5 2003 Automaat - Comfort + Estateline
OUD: Volvo V50 1.6 2009 Drive start & stop + RTI
Volvo XC60 D3 2015 Ocean Race
OUD: Volvo V70 D5 2003 Automaat - Comfort + Estateline
OUD: Volvo V50 1.6 2009 Drive start & stop + RTI