Hallo,
Heb een vraag ben vandaag naar dealer geweest i.v.m scheuren in de rubber tussen de voor en achter deur van een S40 ( V50 ).
Heb daar gevraagd of dit garantie was maar werd mij verteld dat dit nog nooit was voorgekomen en dat de auto 36 maanden oud was en er coulance geld tot 36 maanden.
Heb toen gevraagd wat de kosten bedragen en na lang zoeken in de computer kreeg ik te horen € 90,= ex btw en arbeid per deur.
Waarop ik de medewerker vroeg of het een grote klus was , ja dat was zo want de gehele rubber omranding zou verwijderd moeten worden.
Weet alleen wel dat ik dit dus beter zelf kan doen want rubber is er welgeteld in 2 seconden af en in 10 seconden gemonteerd.
Ok wat nu mijn vraag is ben ik nu echt de enige waar dit gescheurd is ,want lijkt mij dat dit bij al deze types gebeurd.
graag hoor ik dit zodat ik hiermee toch eens bij Volvo Nederland kan gaan klagen.
Vriendelijke groeten
Ben
rubbers deuren
-
- 2nd Gear member
nu had ik net het zelfde aan de hand met mijn V50 '05
De rubber van het bestuurder portier vertoonde enorm veel schuurtjes.
Heb deze laten vervangen ( na 2 jaar en 5 maand ) en viel niet onder garantie of dergelijk.
Ik heb me daar behoorlijk druk over gemaakt en gedurende lange tijd in conflict gelegen met de dealer, uiteindelijk is het rubber vervangen en wel op EIGEN kosten! Factuur: 239 euro!!!!
Ik ben er zeker van dat dit nooit had mogen gebeuren en dat volvo deze kosten op zich had moeten nemen. Maar als particulier sta je er telkens weer alleen voor.
Het rubber zoals jij zegt monteren in enkele seconden... de dealer is er volgens het factuur 2 uur mee bezig geweest. Nu ja, ik hoop voor jouw een betere afloop.
De rubber van het bestuurder portier vertoonde enorm veel schuurtjes.
Heb deze laten vervangen ( na 2 jaar en 5 maand ) en viel niet onder garantie of dergelijk.
Ik heb me daar behoorlijk druk over gemaakt en gedurende lange tijd in conflict gelegen met de dealer, uiteindelijk is het rubber vervangen en wel op EIGEN kosten! Factuur: 239 euro!!!!
Ik ben er zeker van dat dit nooit had mogen gebeuren en dat volvo deze kosten op zich had moeten nemen. Maar als particulier sta je er telkens weer alleen voor.
Het rubber zoals jij zegt monteren in enkele seconden... de dealer is er volgens het factuur 2 uur mee bezig geweest. Nu ja, ik hoop voor jouw een betere afloop.
Volvo V50 MY06 1,6D Fasttech tuned
Momentum, Barentz Blue, 17inch Sculptor, Aluminium inleg, Spoiler, Parrot 3300 GPS, Trekhaak, Parkeersensoren, High performance audio, etc...
Momentum, Barentz Blue, 17inch Sculptor, Aluminium inleg, Spoiler, Parrot 3300 GPS, Trekhaak, Parkeersensoren, High performance audio, etc...
- MauritsvdT
- 5th Gear member
- Contacteer:
Bedoel je nu gewoon de deurrubbers die aan de binnenkant van je deur zitten of die matzwarte rand aan de buitenkant?
De rubbers aan de binnenkant hebben wel enig onderhoud nodig, bijvoorbeeld in de winter als ze vastgevroren zitten en je blijft toch proberen om je deur open te trekken kunnen ze gaan scheuren.
Zo af en toe eens inspuiten met silicone werkt uitstekend en gaat het scheuren tegen.
Ook in de zomer met erg hoge temperaturen kan insprayen preventief werken, rubber droogt dan niet uit.
Het enige 'probleem' wat ik heb is dat de 'driehoek-kapjes' op de achterportieren een beetje open staan, voornamelijk aan de punt van de bovenzijde.
Zijn er daar meerdere mensen mee?
De rubbers aan de binnenkant hebben wel enig onderhoud nodig, bijvoorbeeld in de winter als ze vastgevroren zitten en je blijft toch proberen om je deur open te trekken kunnen ze gaan scheuren.
Zo af en toe eens inspuiten met silicone werkt uitstekend en gaat het scheuren tegen.
Ook in de zomer met erg hoge temperaturen kan insprayen preventief werken, rubber droogt dan niet uit.
Het enige 'probleem' wat ik heb is dat de 'driehoek-kapjes' op de achterportieren een beetje open staan, voornamelijk aan de punt van de bovenzijde.
Zijn er daar meerdere mensen mee?
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
- lkort
- 3rd Gear member
Ook ik ben helaas bekend met de slechte kwaliteit van de deurrubbers. 3 jaar geleden onder garantie vervangen (was toen 1 1/2 jaar oud) en nu weer defect. Past in mijn ogen niet bij het imago dat Volvo wil uitstralen. Kwaliteit is zwaar onder de maat. Ik zeg aanpakken die hap! Is overigens best een klus om dat oude rubber volledig te verwijderen.
XC70 2.4D Ocean Race 2005.
S40 D5 Geartronic 2007.
S40 D5 Geartronic 2007.
- Fransosowitz
- 3rd Gear member
Tipje om de kans op scheuren van de rubbers aan de binnenkant van de deur te verkleinen bij vorst:
De deur niet proberen open te trekken, maar eerst de deur naar binnen te drukken, en daarna pas proberen te openen.
De deur niet proberen open te trekken, maar eerst de deur naar binnen te drukken, en daarna pas proberen te openen.
Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
-
- 1st Gear member
Het zijn de rubbers die op de rechter zijkant op de achterdeur zitten. ter hoogte van de middenstijl ( de linkerkant van de voordeur sluit daar overheen ).
Daar hangt nu een sliert tussen de beide deuren uit.
De auto heeft in principe geen last van vorst aangezien hij bijna constant in garages geparkeerd staat .
Ik ben dan ook zeer ontevreden over de service van Volvo,Zelf werk ik bij Siemens Bosch Gaggenau en daar doen we toch veel minder moeilijk als het om service gaat daar worden apparaten zelfs al is het een fout van de klant zelf de eerste keer onder coulance gerepareerd of in sommige gevallen als het apparaat voor een derde keer defect raakt buiten garantie geheel omgeruild voor een nieuw exemplaar. Dit is de zevende volvo maar ben bang dat het ook wel de laatste is, heb nog even bij de nieuwe S60 staan kijken ziet er mooi uit maar toch van een zelfde soort kwaliteit plastic en rubbers.
Daar hangt nu een sliert tussen de beide deuren uit.
De auto heeft in principe geen last van vorst aangezien hij bijna constant in garages geparkeerd staat .
Ik ben dan ook zeer ontevreden over de service van Volvo,Zelf werk ik bij Siemens Bosch Gaggenau en daar doen we toch veel minder moeilijk als het om service gaat daar worden apparaten zelfs al is het een fout van de klant zelf de eerste keer onder coulance gerepareerd of in sommige gevallen als het apparaat voor een derde keer defect raakt buiten garantie geheel omgeruild voor een nieuw exemplaar. Dit is de zevende volvo maar ben bang dat het ook wel de laatste is, heb nog even bij de nieuwe S60 staan kijken ziet er mooi uit maar toch van een zelfde soort kwaliteit plastic en rubbers.
volvo S40 1.8 Sport 2007 (426) zilver
-
- 2nd Gear member
Bij mij was het de rubber aan de buitenkant van de wagen, niet de binnenkant, die wrijf ik 1 maal per jaar in met niet zuurhoudende olie.
De rubber aan de buitenkant was gewoon "verduurd"( hard en broos ) zoals ze hier zeggen.
De rubber aan de buitenkant was gewoon "verduurd"( hard en broos ) zoals ze hier zeggen.
Volvo V50 MY06 1,6D Fasttech tuned
- lkort
- 3rd Gear member
Heeft bij mij ook niks met vorst te maken. Kwaliteit van die rubbers is gewoon zwaar onder de maat, past niet bij het imago dat Volvo wil uitstralen, dan ook nog moeilijk doen over coulance is helemaal dom. Er zitten overigens nog veel meer onderdelen aan mijn Volvo waarvan de kwaliteit slecht is, gebruik de zoekfunctie maar eens.
XC70 2.4D Ocean Race 2005.
S40 D5 Geartronic 2007.
S40 D5 Geartronic 2007.
-
- 1st Gear member
Bij mij is twee weken geleden ook zo'n rubber vervangen. Het rubber op het portier links achter dat de ruimte tussen voor en achterportier afdicht. Ik denk dat ik het met de vorst stuk heb getrokken, ondanks dat ik met vaseline alles gesmeerd heb. Rubber kostte iets van 29 Euro excl. btw.
Vond het ook wat tegenvallen dat het nu al stuk was. Ziet er niet stevig uit.
Vond het ook wat tegenvallen dat het nu al stuk was. Ziet er niet stevig uit.
V50 1.8 Barents Blue Edition I, MY09
-
- 7th Gear member
Af en toe inspuiten met WD 40 en je hebt er geen last meer van..
Ik weet niet welk rubber er 29 euro kost,in ieder geval geen nieuw deurrubber,die zijn aanmerkelijk duurder!
Ik weet niet welk rubber er 29 euro kost,in ieder geval geen nieuw deurrubber,die zijn aanmerkelijk duurder!
-
- 1st Gear member
Heeft even geduurd maar ben tijdens vakantie door Volvo Nederland gebeld en heb geen garantie meer maar de rubbers zijn wel ineens sterk in prijs gedaald .
Kosten nu nog maar Eur 19,00 ex btw per stuk.
Ga ze maar bestellen voor dit bedrag is het nog wel te doen.
Vindt het alleen wel raar dat er bij verschillende dealers verschillende prijzen gerekend worden voor de zelfde onderdelen.
Kosten nu nog maar Eur 19,00 ex btw per stuk.
Ga ze maar bestellen voor dit bedrag is het nog wel te doen.
Vindt het alleen wel raar dat er bij verschillende dealers verschillende prijzen gerekend worden voor de zelfde onderdelen.
volvo S40 1.8 Sport 2007 (426) zilver