Deze volvo is uit zweden geimporteerd.
Overigens heb ik nog 2 vragen.
Volvo sleutel, waar kan ik die bij laten maken?
En zijn de deur sloten makkelijk te vervangen? Heb er nu 2 verschillende (rechts en links ander slot)
Dat is wel beetje vervelend .
owja, dat kan ook zover ik heb kunnen achterhalen zijn de auto's met (extra) brede achterlichten alleen in zweden of usa uitgebracht, heb jij ook al de egr bende in de motorruimte? die van mij zat helemaal vol met extra slangen en potjes enz (Californië... )
sloten vervangen is geen probleem, maar het vinden van een goede set (vergeet de kofferbak + dashboard kastje niet!) kan nog wel een zoektocht worden denk ik.
[En hij rijd 1 op 5 geloof ik. Dus dat wil ik ook laten nakijken. ]
Hoef je niet na te laten kijken, dat is normaal
De achterlichten zijn er in Zweden in gefabriceerd waarschijnlijk zijn in een '72 nooit geleverd. Zaten die niet enkel op een 262 coupe zelfs?
Sleutels willen nog wel eens passen tussen verschillende sloten, kun je je in oktober op de beurs mee gaan vermaken dan
Dat zijn de B18's en B20's (4 cilinder, resp 1,8 en 2,0 liter).
Een 164 heeft een B30, 6 cilinder 3 liter.
Is prachtig, maar lust ook een slokje.
Rij je op benzine of LPG?
Dat laatste zal wellicht wel niet als het een injectie is.
lpg rij ik.
Maar snap het niet, het is 2010, we zijn naar de baan geweest.
Dan moet het toch wel lukken om een auto van 1 op 5 naar 1 op 8 te laten rijden. . (net als de rest)
Ik zit nu in het buitenland, zal volgende week een foto van de motor laten zien.
De 164E van mijn vader rijd op gas 1 op 6 (7 op lange stukken snelweg) en 1 op 8 op benzine (injectie! kan dus wel).
misschien staat de lpg iets te rijk afgesteld om backfire's tegen te gaan. met het juiste mengstuk op de juiste plaats is lpg geen probleem voor injectie motoren hoor.
Ik wil je adviseren toch af en toe een tank benzine leeg te rijden. hierdoor blijven de injectoren + pomp goed werken. het zou jammer zijn als de auto niet meer wil lopen op benzine als je het nodig heb! (zoals in frankrijk rond het meer van annecy.... )
Wat voor mengstuk en op welke plek zou je dan adviseren?
Ik heb een 1800ES met een B20E en dus volgens mij vrijwel hetzelfde systeem.
In elk geval ook met een enorm inlaatspruitstuk.
Dat heeft mij ervan weerhouden om LPG in te bouwen.
Ik ga nou ook weer niet zoveel met die auto rijden dat een systeem met LPG injectie uit kan.
Maar als het met een conventioneel systeem opgelost kan worden zou dat wel mooi zijn.