B200FT

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
jeroen945
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 05.08.2010 - 16:36

Probleem van mijn Volvo 945 2.0 T is het volgende:
Start prima, loopt goed maar wanneer ik accelereer dan gaat dit niet vloeiend maar enorm haperig. daarna weer alles ok.
Nu verdenk ik het injectiesysteem op een fout maar deze geeft geen foutmelding.
Injectoren zijn onlangs gereviseerd, kop is gevlakt, kleppen geslepen etc (dit was nodig door oververhitting (koelslang gebarsten)) dus dat moet goed zijn. Ook verdeelkap, bdp sensor zijn al vervangen
Wie heeft dit wel eens meegemaakt op kan een oplossing bedenken.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

heb je de rotor ook vervangen? En de bougiekabels? Lijkt me dat ie daar op hikt.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
jeroen945
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 05.08.2010 - 16:36

Ja, rotor ook vervangen en bougiekabels zijn nog vrij vers. Lijkt me dat hij dan bij hoge toeren ook moet blijven haperen maar op de snelweg loopt hij prima. Probleem is enkel bij accelereren.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

zuigt de motor niet ergens valse lucht aan? Bv de pakking van het inlaatspruitstuk die lek is? Als je gas geeft, dan trekt ie daar goed aan. Bij constant gas is de onderdruk een stuk minder. Je kan dit testen door met lopende motor wat remmenreiniger tegen een inlaatkanaal te spuiten. Als de motor in toeren stijgt, weet je dat ie daar lekt :-)

Ik gebruik alleen maar mijn boerenverstand, wellicht zit ik er helemaal naast...
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
jeroen945
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 05.08.2010 - 16:36

Pakkingen en slangen zijn dicht, bij een turbo is er ook geen vacuum zodat deze iets minder last heeft van valse lucht. Enkel de LMF kan hierdoor misleid worden.
Heb zelf het idee dat er een defect is in de ECU of de onstekingsmodule. Kan ik zelf niet testen en heb nog niemand gevonden met een gelijkwaardige ECU zodat ik deze even om kan wisselen en zo te testen.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

electrodenafstand van de bougies goed,daar zijn ze erg gevoelig op.
distributie staat goed?
jeroen945
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 05.08.2010 - 16:36

Distributie staat goed, zit net nieuwe riem op en daarvoor was het probleem ook al aanwezit. Heb de auto nu 2 jaar en vorige eigenaar was er ook al mee bezig geweest, nieuwe LMM en bougiekabels had hij al gemonteerd. Misschien moet ik eerst eens een nieuwe ontstekingsmodule kopen. Weet iemand de goedkoopste leverancier? Zijn er ook problemen met bobines?
jeroen945
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 05.08.2010 - 16:36

Vandaag nog even de bougies nagemeten, zijn de juiste afstand en zien er netjes uit. Zou het nog kunnen zijn dat de intercooler deels geblokkeerd is? is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”