telefoonset

Plaats reactie
ericwan
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 05.04.2010 - 20:59
Locatie: kaag

Ik heb een XC90 nov 2003. Daar zit een volvo telefoonset compleet ingebouwd. Om die te gebruiken moet je het simkaartje in een houdertje in het middenconsole doen. Wel leuk, maar het gaat natuurlijk niet gebeuren, dat je iedere keer dat je met de wagen op stap gaat, je mobieltje opensleuteld om het simkaartje over te zetten (en weer terug). Sommige providers bieden (tegen betaling) een tweede simkaart aan, maar dan moet je weer eerst een keer opbellen met je telefoon om die kaart te activeren en later weer met de andere telefoon. Dat ga je natuurlijk ook vergeten en dan ben je ineens niet meer bereikbaar. Nu zit er in/bij mijn auto een kleine afst. bed en een "unit" op het dashbord bij de klokken. Ik weet niet waar het voor dient, maar de toetsjes op de afst bed doen vermoeden dat dit iets voor een telefoon is. Het is duidelijk zichtbaar later ingebouwd en ik kan niet achterhalen wat de functie is en/of hoe het werkt. Kan iemand aan de hand van de foto's mij verder helpen??
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
DannyB
3rd Gear member
Berichten: 259
Lid geworden op: 13.05.2006 - 11:05
Locatie: Eindhoven

Dag EricWan,

Ik heb ook een duokaart, maar bij gaat alles automatisch.
Wanneer bij het starten de originele ingebouwde volvo telefoon aan gaat, wordt deze automatisch verkozen boven mijn Nokia, die in mijn binnenzak zit.
en ik hoef verder geen extra handelingen te verrichten.
Ik voer alleen mijn simkaart pincode in voor de volvo telefoon, maar dit is een vrije keuze. Je kunt dit ook uit zetten.
Heeft misschien iets te maken met de sterkere gsm antenne van de volvo telefoon?

De tweede simkaart was overigens gratis bij Vodafone

Mvg Danny
XC90 D5 2004 Exclusive Silver Metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
ericwan
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 05.04.2010 - 20:59
Locatie: kaag

Danny

Bedankt voor je bericht. Mij is vertelt, dat als je dan weer uit je auto bent gegaan, je eerst even een belletje moet plegen met je handsetje omdat deze anders niet aangemeld wordt en de telefoontjes door de provider naar je auto gestuurd worden (die dan inmiddels uit staat natuurlijk) Komt dat verhaal je niet bekend voor?

Eric
Erik V70
3rd Gear member
Berichten: 365
Lid geworden op: 07.04.2008 - 15:05

Eric, ik heb altijd geleerd dat bij een duo-kaart de laatst ingeschakelde telefoon eerst komt. Dat betekent dus dat het goed gaat als je in de auto stapt (auto telefoon gaat aan) zonder eerst te bellen. Als je de auto verlaat en niets doet, dan ben je volgens mij niet bereikbaar, want laatst ingeschakelde telefoon staat uit.

Ik ben wel nieuwsgierig naar wat jouw "afstandsbediening" precies is en ben benieuwd wat overige forummers er over te zeggen hebben.
Gebruikersavatar
Grimm
2nd Gear member
Berichten: 220
Lid geworden op: 30.06.2009 - 07:29
Locatie: Oosterhout

Erik V70 schreef:Eric, ik heb altijd geleerd dat bij een duo-kaart de laatst ingeschakelde telefoon eerst komt. Dat betekent dus dat het goed gaat als je in de auto stapt (auto telefoon gaat aan) zonder eerst te bellen. Als je de auto verlaat en niets doet, dan ben je volgens mij niet bereikbaar, want laatst ingeschakelde telefoon staat uit.
Zo heb ik het ook altijd begrepen. Het is dus geen kwestie van belletje plegen maar netjes de juiste telefoon aan en weer uit zetten. Maar dat je dat wel eens zult vergeten is wel zeker. Dan ben je dus inderdaad niet bereikbaar.

Wat de losse unit betreft tast ik volledig in het duister. Dit heb ik nog niet eerder gezien.
2017 - v90 D3 Momentum MY 2018 - Intro line - Family line - Twilight Bronze
2015 - 2017 v70 D2 Momentum MY 2014 - Business pack pro - Roofrails - Sunblinds - Saville Grey
2009 - 2015 v70 LE 2.0D limited edition MY 2010 - Plus line - Sunblinds - Black stone
2005 - 2009 s40 2.0D Momentum MY 2006 - Titanium grey
2003 - 2005 Citroen Saxo 1.1 MY 1998 - Blauw
Gebruikersavatar
DannyB
3rd Gear member
Berichten: 259
Lid geworden op: 13.05.2006 - 11:05
Locatie: Eindhoven

Dag Eric,

Dat is in ieder geval niet iets wat ik moet doen.

Ik hoef verder niets te doen, géén telefoon aanzetten/uitzetten en/of aan/afmelden.
Ik start de auto, toest mijn pincode in en wordt ik gebeld pakt ie automatische de autotelefoon, terwijl mijn Nokia nog aanstaat in mijn jaszak.
Staat de autotelefoon uit pakt ie weer automatisch mijn Nokia.
Laatst was ik vergeten de pincode van de autotelefoon in te toetsen en dus is de autotelefoon niet aktief. Kort daarna werd ik gebeld en pakt ie automatisch de Nokia.
Ik denk dat het met de sterkte van de gsm ontvanger heeft te maken, iets anders kan ik zo niet verzinnen. Of het heeft te maken met het intoetsen van de pincode. Het werkt en dat is voor mij het belangrijkste!
Ik ben overigens wel benieuwd welke telefoon wordt gekozen als ik mijn Nokia thuis laat liggen en de autotelefoon op dat moment aktief is?!

Overigens is de Nokia de telefoon die het eerst op het net was ingelogd.

Groeten Danny
XC90 D5 2004 Exclusive Silver Metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
vmcc
2nd Gear member
Berichten: 145
Lid geworden op: 02.09.2007 - 20:40

het verhaal van Danny geldt ook voor mij...
Ik heb het al jaren zo, ook in mijn vorige Volvo. Dus gewoon een tweede kaartje aanvragen en proberen. Soms pakt de Nokia wel de lijn en de Volvo niet maar ja daar leer je mee omgaan. En van de week had ik op beide lijnen een gesprek, echt uniek maar wel leuk.
Als je geen pincode doet staat de telefoon altijd aan zodra je de auto start, dat heb ik en is handig.
En vertrouw je het niet dan doe je de telefoon gewoon UIT als je de auto verlaat.

en eens in de zoveel maanden met je de SIM even in je Nokia doen en alle nieuwe nummers even overzetten.

Succes!
Met groet,
Patrick

Nu:XC90 D5 2004
Toen: V70 2.4 2001
850 station
940 en de good old 240 een paar keer
Gebruikersavatar
DannyB
3rd Gear member
Berichten: 259
Lid geworden op: 13.05.2006 - 11:05
Locatie: Eindhoven

vmcc schreef:Als je geen pincode doet staat de telefoon altijd aan zodra je de auto start, dat heb ik en is handig.
En vertrouw je het niet dan doe je de telefoon gewoon UIT als je de auto verlaat.
Ga ik ook instellen, dan hoef ik echt niets meer te doen! :wink:
XC90 D5 2004 Exclusive Silver Metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
Gebruikersavatar
Max
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
Locatie: Leusden

Omdat mijn vrouw ook nogal eens de XC neemt, heb ik er bewust voor gekozen om geen duo-kaart te gebruiken, maar een aparte SIM-kaart.
Heeft (voor mij) als extra voordeel dat ik in de XC alleen gebeld kan worden door mensen die het nummer daarvan hebben. Ik bel zo weinig mogelijk in de auto, liefst helemaal niet.

Maar we dwalen af van het topic.

Helaas heb ik geen idee wat de unit is en wat de afstandsbediening doet.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.

2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
ericwan
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 05.04.2010 - 20:59
Locatie: kaag

Op aller advies heb ik een duo-sim genomen en dat werkt redelijk goed.
Vreemd is dat toch soms de GSM in mijn broekzak afgaat bij een inkomend gesprek ipv van de Volvo telefoon. Nu zet ik de handset vaak in "flight-mode", dan hoeft deze niet helemaal "off", maar is wel de zender/ontvanger uit. Of heeft iemand een beter idee?

De laatste tijd heb ik echter een ander vreemd probleem. Als ik in de auto stap en het contact aanzet, gebeuren er een aantal dingen NIET:

1: de RTI komt niet omhoog/gaat niet aan
2: de Volvo autotelefoon gaat niet aan (zie je in de centrale display)
3: parc assist gaat niet aan (handig als je achteruit rijdt en wacht op de waarschuwingspiepjes, die dus niet komen !!)

Bovendien staat het radiovolume helemaal terug naar minimum (ipv laatst ingestelde volume), terwijl de verkeersinfo wel nog op gewoon volume doorkomt.

Dit alles gebeurd niet altijd maar volgens mij steeds meer wel dan niet.

Ik heb alle zekeringen nog een keer gecontroleerd, maar dat is volgens mij ijdele hoop, want de genoemde accessoires staan op verschillende zekeringen..

Heeft één van de Volvoforummers een goed idee, want ik het een tijd zitten piekeren, maar weet het even niet meer.

Groeten
Eric XC90 2003
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”