Een Grand Scénic is altijd 7 persoons, zitten 2 opklapstoelen in de koffer verzonken waar eigenlijk alleen maar kinderen op kunnen, een volwassene kan daar niet met goed fatsoen zitten vanwege hoofdruimte en omdat de zijkant naar je toekomt.
De meeste mensen kiezen voor een Grand puur en alleen om de iets grotere ruimte.
Als je kiest uit de 2 top-uitrustingen (Dynamique en Privilege) heb je ook veel luxe aan boord, blijft dan de keuze of je de auto mooi vindt.
Hogere instap wordt over het algemeen als erg groot pluspunt gezien.
Hij blijft mooi...
- MauritsvdT
- 5th Gear member
- Contacteer:
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
- remmm
- 5th Gear member
Leuk topic, ik ben het overigens helemaal eens met fransosowitz, de v50 is een veel fijnere stuurauto dan de v70. Ik rij regelmatig met deze 2 modellen en ik ben altijd blij als ik weer in de v50 mag stappen om te rijden ook al is de v70 een sports edition met 17 inch 2.4D enz het blijft een gevoelloze bak, dan liever de v50
Aan de andere kant als ik de achterklep opentrek, hallo v70. Hallo ruimte! Ik heb pas 1 kleintje maar de achterbak van de v50 al vol met alleen maar 1 kinderwagen. Nog 2 jaar en dankomt er weer een ander, nog geen idee wat het gaat worden? Dan zijn in ieder geval weer nieuwere modellen

- Pritchard
- 5th Gear member
Ik ben niet echt merkvast, maar als ik een nieuwe koop is het ofwel V70 of BMW 5-reeks...
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
-
- 5th Gear member
Wat de Grand Scenic betreft, ze zijn niet allemaal 7 persoons hoor. Die 2 extra stoelen is echt een optie.MauritsvdT schreef:Een Grand Scénic is altijd 7 persoons, zitten 2 opklapstoelen in de koffer verzonken waar eigenlijk alleen maar kinderen op kunnen, een volwassene kan daar niet met goed fatsoen zitten vanwege hoofdruimte en omdat de zijkant naar je toekomt.
De meeste mensen kiezen voor een Grand puur en alleen om de iets grotere ruimte.
Als je kiest uit de 2 top-uitrustingen (Dynamique en Privilege) heb je ook veel luxe aan boord, blijft dan de keuze of je de auto mooi vindt.
Hogere instap wordt over het algemeen als erg groot pluspunt gezien.
V40 T2 Nordic+
- remmm
- 5th Gear member
hahaha mijn vrouw is geen olifant, zwangerschap van 22 maanden (?) ik heb er nu een dochtertje van 3 maanden en de volgende komt wel binnen 2 jaar (hopelijk) maar mijn ik had het natuurlijk over mijn leaseauto, duurt nog 2 jaar of nog 80.000km ligt eraan even doorrijdenpeerke69 schreef:Uhhh remm, zijn de kids op bestelling of is de levertijd opgelopen van 9 maanden naar 2 jaar. Of had je het over de auto :eeeeek:

-
- 8th Gear member
Die stoelen zitten er wel in, verzonken .......sequence schreef: Wat de Grand Scenic betreft, ze zijn niet allemaal 7 persoons hoor. Die 2 extra stoelen is echt een optie.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
-
- 3rd Gear member
sinds de facelift van de scenics in 2006 zijn de 2 extra stoelen een optie geworden op de grand scenic. Of is het een optie geworden om die stoelen weg te laten om wat extra kofferruimte te krijgen. Is maar van welke kant je het bekijkt.
@Pritchard, de V50 gaat definitief weg voor wat ruimers? Op de achterkant na is de 5-serie touring wel een erg mooie en vooral ook grote auto. Een V70 komt wat dat betreft wat bescheidener over, en zou daarom mijn voorkeur hebben.
@Pritchard, de V50 gaat definitief weg voor wat ruimers? Op de achterkant na is de 5-serie touring wel een erg mooie en vooral ook grote auto. Een V70 komt wat dat betreft wat bescheidener over, en zou daarom mijn voorkeur hebben.
Gert
Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
- Fransosowitz
- 3rd Gear member
Uiteindelijk is dat, na diverse afvallers, ook mijn shortlist geworden. Eind zomer/najaar 2010 zal zo'n beetje de definitieve beslissing vallen.Pritchard schreef:Ik ben niet echt merkvast, maar als ik een nieuwe koop is het ofwel V70 of BMW 5-reeks...
Beide modellen zijn erg mooi vind ik: de V70 stijlvol en ingetogen, de BMW is sportiever gelijnd, en zo je wilt, wat agressiever vorm gegeven. Qua wegligging is de 5 serie duidelijk superieur aan de V70. Daarnaast is een 5-serie moderner vind ik (b.v. I-drive, navigatie met hard disk bij de latere modeljaren enz). Plussen van de V70 zijn b.v. de nog wat ruimere kofferbak en de in 3 delen neerklapbare achterbank.
En zo kan ik nog wel doorgaan met verschillen noemen die voor mij van belang zijn.
Keuzes, keuzes...!

Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)