Advies V70R 2004, vandaag opgehaald 28-08
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Hij gaat helaas wel sterk hangen, je rijgedrag wordt daardoor ook anders.
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
grappig topic was dat met die blaaskaak, maar ik vind het allemaal goed hoor, koop dat ding gewoon en wordt zelf ervaringsdeskundige.
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
lol, BS die iemand uitmaakt voor blaaskaakbart simpson schreef:grappig topic was dat met die blaaskaak, maar ik vind het allemaal goed hoor, koop dat ding gewoon en wordt zelf ervaringsdeskundige.

Ben het met je eens dat er meer ervaringen moeten worden gedeeld. Zelf ben ik niet van plan om op vakantie te gaan met een caravan, is op jaarbasis veel goedkoper om een huisje te huren. Daarbij, heb je een lekkere T5, ga je met 90 km/u op de rechterbaan in 2 dagen naar het zuiden toe. Daar heb ik mijn v70 niet voor gekocht.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ik doelde op thom.. en jij?
Volvo for life
Op het risico aan om voor flauw en off topic versleten te worden - dit lijkt me een goedkoper middel om het hangen tegen te gaan.bart simpson schreef:Hij gaat helaas wel sterk hangen, je rijgedrag wordt daardoor ook anders.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- VolvoRob
- 5th Gear member
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
- Locatie: Omgeving Utrecht
Ik ben het ook eens dat ervaringen gedeeld moeten worden. En wel elke ervaring die relevant mag en kan zijn voor andere Volvo-rijders of Volvo-fans, niet alleen die ervaringen opgedaan door interactie met een Volvo-dealer.t5power schreef:lol, BS die iemand uitmaakt voor blaaskaakbart simpson schreef:grappig topic was dat met die blaaskaak, maar ik vind het allemaal goed hoor, koop dat ding gewoon en wordt zelf ervaringsdeskundige.. Meneer lijkt anders vrij netjes te reageren, geeft tot 3 maal toe een relevante update.
Ben het met je eens dat er meer ervaringen moeten worden gedeeld. Zelf ben ik niet van plan om op vakantie te gaan met een caravan, is op jaarbasis veel goedkoper om een huisje te huren. Daarbij, heb je een lekkere T5, ga je met 90 km/u op de rechterbaan in 2 dagen naar het zuiden toe. Daar heb ik mijn v70 niet voor gekocht.
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
die hanteerde een kogeldruk van 75 kg en had geen problemen, had zijn belading in de auto wat zwaarder geweest had hij ze mogelijk wel kunnen hebben.t5power schreef:Wel, I quote 3x een relevant bericht van JC_Dutchman, over wie denk je dat het ik heb?bart simpson schreef:ik doelde op thom.. en jij?
Men wil proefondervindelijk erg graag vaststellen dat Volvo er met de waarschuwing naast zit, van mij mag dat.
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Wat is er mis met een kogeldruk van 75 kg, dat is toch vrij gangbaar voor de meeste caravans?bart simpson schreef:die hanteerde een kogeldruk van 75 kg en had geen problemen, had zijn belading in de auto wat zwaarder geweest had hij ze mogelijk wel kunnen hebben.t5power schreef:Wel, I quote 3x een relevant bericht van JC_Dutchman, over wie denk je dat het ik heb?bart simpson schreef:ik doelde op thom.. en jij?
Men wil proefondervindelijk erg graag vaststellen dat Volvo er met de waarschuwing naast zit, van mij mag dat.
- volvo-jan
- 4th Gear member
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 15.01.2008 - 21:43
- Locatie: Drenthe
volgens mij gaat dit de zelfde kant uit als met het verhaal over de trekhaakkogel en nivomats op een V70 :roll:
inderdaad wat bart zegt: iedereen wil het zelf ondervinden of het echt niet kan
inderdaad wat bart zegt: iedereen wil het zelf ondervinden of het echt niet kan
V70 2.4T Ocean Race my02 250000km -- V70R AWD 99 AUT 240000km en zelf: -- S70 2.5T Exclusiveline 97 AUT 204000km -- restauratie 854 T-5R AUT
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
- volvov70r
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 22.02.2006 - 17:38
- Locatie: Tussen Leiden en Haarlem
Ik heb dus een V70 R GT, met (door Volvo dealer gemonteerde) trekhaak. Overigens heeft de dealer niets van een waarschuwing laten horen maar wel 2 jaar garantie gegeven op de (2ehands gekochte)auto.
Rijdt af en toe met een aanhanger van 1300 kg.
Qua ervaring kan ik alleen maar zeggen dat ik tot op heden geen rare dingen heb meegemaakt/gezien.
Overigens heb ik altijd begrepen dat Four-C ook iets van niveauregeling-functionaliteit bevat omdat dit zelfs verplicht is i.c.m. xenon. Maar misschien heb ik de klok en de klepel door elkaar gehaald.
Nu wordt er overal terugverwezen naar pagina 1 waar Bart iets roept over dat AWD Four-C en trekhaak geen slim plan is, nu mis ik alleen een linkje ofzo met iets meer inhoudelijke informatie erover. Heb het topic 2 keer doorgelopen maar zie het niet.
Uiteraard zou ik graag iets meer willen weten over wat er nu precies het risico is. Ik lees wat losse flodders over lekkage, anders beladen, andere kogeldruk, maar het blijft allemaal wat vaag voor me.
Wat is nu het complete verhaal?
Rijdt af en toe met een aanhanger van 1300 kg.
Qua ervaring kan ik alleen maar zeggen dat ik tot op heden geen rare dingen heb meegemaakt/gezien.
Overigens heb ik altijd begrepen dat Four-C ook iets van niveauregeling-functionaliteit bevat omdat dit zelfs verplicht is i.c.m. xenon. Maar misschien heb ik de klok en de klepel door elkaar gehaald.
Nu wordt er overal terugverwezen naar pagina 1 waar Bart iets roept over dat AWD Four-C en trekhaak geen slim plan is, nu mis ik alleen een linkje ofzo met iets meer inhoudelijke informatie erover. Heb het topic 2 keer doorgelopen maar zie het niet.
Uiteraard zou ik graag iets meer willen weten over wat er nu precies het risico is. Ik lees wat losse flodders over lekkage, anders beladen, andere kogeldruk, maar het blijft allemaal wat vaag voor me.
Wat is nu het complete verhaal?
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu 
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km

765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden

PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden

V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Even resumerend.
AWD en trekhaak is geen probleem.
Four C en trekhaak (eventueel in combi met AWD) is officiëel wel een probleem. (Vanuit Volvo AB)
En hoe je het ook went of keert zo ligt het nu eenmaal. En niet anders.
Dat zegt Bart Simpson al jaar en dag.
Wat iedereen, ook uit eigen ondervinding, er verder zelf van vindt is zijn/haar verantwoordelijkheid.
Er is mij overigens, behoudens dat het officiëel een probleem is, nooit meegedeeld waarom het een probleem is. Dus alles wat hier gezegd wordt is ook nog eens speculatie.
AWD en trekhaak is geen probleem.
Four C en trekhaak (eventueel in combi met AWD) is officiëel wel een probleem. (Vanuit Volvo AB)
En hoe je het ook went of keert zo ligt het nu eenmaal. En niet anders.
Dat zegt Bart Simpson al jaar en dag.
Wat iedereen, ook uit eigen ondervinding, er verder zelf van vindt is zijn/haar verantwoordelijkheid.
Er is mij overigens, behoudens dat het officiëel een probleem is, nooit meegedeeld waarom het een probleem is. Dus alles wat hier gezegd wordt is ook nog eens speculatie.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
het is echter pas sinds een paar jaar zo dat men aangeeft dat dit een probleem kan zijn.
Mijn S60R is van 2005, AWD + FourC + afneembare trekhaak (conform accessoirelijst).
Als je de accessoirelijst + de brochure van 2005 erbij neemt, staat er geen enkel voorbehoud.
De vorige eigenaar van mijn S60 heeft dus in goed vertrouwen een trekhaak gemonteerd en deze (waarschijnlijk) gebruikt.
Indien er schade is, kan men (naar mijn bescheiden mening) Volvo hier nog wel op aanspreken. Bij latere versies heeft men dit voorbehoud, door waarschijnlijk voortschrijdend inzicht, wel gemaakt. In dat geval zou de eigenaar van de eventuele schadelijke neveneffecten hebben kunnen weten en Volvo er niet op aan kunnen spreken.
Mijn S60R is van 2005, AWD + FourC + afneembare trekhaak (conform accessoirelijst).
Als je de accessoirelijst + de brochure van 2005 erbij neemt, staat er geen enkel voorbehoud.
De vorige eigenaar van mijn S60 heeft dus in goed vertrouwen een trekhaak gemonteerd en deze (waarschijnlijk) gebruikt.
Indien er schade is, kan men (naar mijn bescheiden mening) Volvo hier nog wel op aanspreken. Bij latere versies heeft men dit voorbehoud, door waarschijnlijk voortschrijdend inzicht, wel gemaakt. In dat geval zou de eigenaar van de eventuele schadelijke neveneffecten hebben kunnen weten en Volvo er niet op aan kunnen spreken.
- volvov70r
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 22.02.2006 - 17:38
- Locatie: Tussen Leiden en Haarlem
Excuus ik haalde inderdaad AWD en Four C even door elkaar.
Zal mijn bericht erop aanpassen.
Ik lees dingen over "hangen". Moeten we dan de conclusie trekken dat de four-c schokdempers niet met een last aan de haak overweg kunnen ofzo?
Zal mijn bericht erop aanpassen.
Ik lees dingen over "hangen". Moeten we dan de conclusie trekken dat de four-c schokdempers niet met een last aan de haak overweg kunnen ofzo?
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu 
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km

765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden

PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden

V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
- Silver_R
- 6th Gear member
- Berichten: 3804
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23
Maar nu toch weer eens on topic.
Is er iemand met ervaring betreft onderhoud danwel betrouwbaarheid van een V70R.
Mijn huidige V50 T5 bevalt prima. Stelt nooit teleur, kosten evenredig naar gebruik. Alleen iets te klein. Vandaar evt een R. Maar het moet wel binnen de perken blijven.
@volvov70r, waar is jouw locatie tussen Leiden en Haarlem?
Is er iemand met ervaring betreft onderhoud danwel betrouwbaarheid van een V70R.
Mijn huidige V50 T5 bevalt prima. Stelt nooit teleur, kosten evenredig naar gebruik. Alleen iets te klein. Vandaar evt een R. Maar het moet wel binnen de perken blijven.
@volvov70r, waar is jouw locatie tussen Leiden en Haarlem?
je hebt helemaal gelijk, we dwalen af.
Helaas kan ik nog niet zo heel veel zeggen over de kosten (heb mijn S60R nog niet zo lang, en is niet mijn hoofdvervoermiddel). Eerlijk gezegd denk ik dat deze kosten niet veel meer hoeven te zijn dan een gewone V70.
Hou wel rekening met de brandstofrekening + kans dat er iets stukgaat.
R heeft FourC (uitvoerig besproken inmiddels) + AWD als standaard. Op zich geen bron van storingen, maar als het erop zit, kan het ook stuk gaan (en dan loopt het ook gelijk in de papieren).
Motorisch is de R wel aangepast op het hogere vermogen (zwaardere zuigers, drijfstangen etc.).
Veel van de extra kosten (brandstof/bandenslijtage) hangt uiteraard ook van je rechtervoet af.
Helaas kan ik nog niet zo heel veel zeggen over de kosten (heb mijn S60R nog niet zo lang, en is niet mijn hoofdvervoermiddel). Eerlijk gezegd denk ik dat deze kosten niet veel meer hoeven te zijn dan een gewone V70.
Hou wel rekening met de brandstofrekening + kans dat er iets stukgaat.
R heeft FourC (uitvoerig besproken inmiddels) + AWD als standaard. Op zich geen bron van storingen, maar als het erop zit, kan het ook stuk gaan (en dan loopt het ook gelijk in de papieren).
Motorisch is de R wel aangepast op het hogere vermogen (zwaardere zuigers, drijfstangen etc.).
Veel van de extra kosten (brandstof/bandenslijtage) hangt uiteraard ook van je rechtervoet af.
- Silver_R
- 6th Gear member
- Berichten: 3804
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23
Dank voor je reactie dbosker.
Allemaal begrijpelijk. Merk met mijn V50, sinds deze andere software heeft, dat je er ook naar gaat rijden. Dat zal bij een R niet anders zijn.
Maar bij mij is het wel mijn dagelijks vervoer middel. Alleen rij ik niet heel veel per jaar maar dan liever wel op een leuke manier.
Had vandaag ook al van mijn eigen dealer begrepen dat een R wel een degelijke auto is, allemaal natuurlijk afhankelijk van hoe zwaar je rechter voet is. In ieder geval geen noemenswaardige problemen met Four-C of AWD.
Je moet ook wel eens geluk hebben toch.
Allemaal begrijpelijk. Merk met mijn V50, sinds deze andere software heeft, dat je er ook naar gaat rijden. Dat zal bij een R niet anders zijn.
Maar bij mij is het wel mijn dagelijks vervoer middel. Alleen rij ik niet heel veel per jaar maar dan liever wel op een leuke manier.
Had vandaag ook al van mijn eigen dealer begrepen dat een R wel een degelijke auto is, allemaal natuurlijk afhankelijk van hoe zwaar je rechter voet is. In ieder geval geen noemenswaardige problemen met Four-C of AWD.
Je moet ook wel eens geluk hebben toch.
- volvov70r
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 22.02.2006 - 17:38
- Locatie: Tussen Leiden en Haarlem
Wat betreft onderhoud heb ik nog weinig bijzonders gehad sinds aanschaf.
1 keer een stabilisatorstang
4 nieuwe banden vorig jaar december
Voor verbruik, check mn signature. Dit is bij vlotte, maar wel anticiperende rijstijl.
Ik rijd ca. 15.000 km per jaar.
1 keer een stabilisatorstang
4 nieuwe banden vorig jaar december
Voor verbruik, check mn signature. Dit is bij vlotte, maar wel anticiperende rijstijl.
Ik rijd ca. 15.000 km per jaar.
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu 
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km

765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden

PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden

V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km