Probleem

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Trp
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 05.01.2008 - 14:36
Locatie: Twente

Dag Forumleden

Sinds 4 weken heb ik een probleem met mijn V70 D5.
Af en toe licht het lampje "motor service vereist" op in het display.
Nu ben ik voor de vakantie bij de dealer geweest om het uit te lezen waaruit naar voren kwam dat er iets met het vacuüm zou zijn en dat het zeer waarschijnlijk zou voortkomen doordat de motorsteun versleten zou zijn.
Men heeft toen de leiding hiervan afgetopt,dit zou de melding moeten laten verdwijnen,helaas zonder resultaat.
Voor de vakantie naar Italië en Oostenrijk heb ik de 160000km beurt laten uitvoeren incl.brandstoffilter in de hoop dat dit e.e.a zou verhelpen.
Dus wij vol goede moed richting Toscane.De eerste dag 960km gereden waarbij regelmatig het lampje motor service vereist ging branden.De 2e dag 600km gereden en geen melding gehad,ook tijdens verblijf in Italië geen melding.Terug naar Oostenrijk geen melding,van Oostenrijk naar NL weer regelmatig het lampje.

Enkele constateringen op een rijtje,
-Lampje brand soms 15sec soms 5min gaat vervolgens weer vanzelf uit
-Soms ,maar niet altijd verminderd vermogen (reageert niet zo direct aan het gas als anders)
-Bij 160km/u of sneller gaat lampje sneller aan.
-De auto is getuned bij Fasttech en rijd er inmiddels een jaar naar volle tevredenheid mee.

Wie kan mij helpen ?

Met vriendelijke groet.
Volvo V70 D5 Geartronic/RTI/IMIV/Fasttech
Gebruikersavatar
VolvoRob
5th Gear member
Berichten: 1417
Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
Locatie: Omgeving Utrecht

Koppelingspedaalsensor was bij mij de oorzaak. Er is hier op het forum al heel wat over geschreven, dus stel voor dat je even de zoekfunctie gebruikt.
Succes, Rob
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
JacoS80
3rd Gear member
Berichten: 308
Lid geworden op: 13.03.2009 - 20:11
Locatie: Rilland
Contacteer:

Ik heb precies hetzelfde gehad met een getunede 2.5D (ook bij Fasttech).
Bij mij was het meestal bij een koude motor.
Het probleem hebben ze nooit kunnen vinden.
Uiteindelijk heb ik de auto (S80) ingeruild voor een V70.
Nu rijdt er iemand in het Oostblok zonder vermogen rond met het servicelampje aan.
V70 D5 '02 en V40 D2 Ocean Race '16 / V40 D2 '13 / 945 2.3 LPG-G3 '94 / S80 D5 '04
245 2.3 '93 / S80 2.5D '99 / V70 2.5D '99 / 945 2.3 LPG '93
Trp
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 05.01.2008 - 14:36
Locatie: Twente

VolvoRob

Ik heb de zoekfunctie gebruikt,maar volgens mij heeft een geartronic geen koppelingspedaalsensor
Volvo V70 D5 Geartronic/RTI/IMIV/Fasttech
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Trp schreef:VolvoRob

Ik heb de zoekfunctie gebruikt,maar volgens mij heeft een geartronic geen koppelingspedaalsensor

Die heeft natuurlijk geen koppeling,er is ergens een vacuumlek,kan veroorzaakt worden door het turboregelventiel of een slechte vacuumslang.
Of het met het tunen te maken heeft,dat betwijfel ik!
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Als je hem uit laat lezen tijdens het rijden,komt het probleem vanzelf te voorschijn.
JacoS80
3rd Gear member
Berichten: 308
Lid geworden op: 13.03.2009 - 20:11
Locatie: Rilland
Contacteer:

Ramon&Ramon schreef:Als je hem uit laat lezen tijdens het rijden,komt het probleem vanzelf te voorschijn.
Helaas niet altijd, ik spreek uit ervaring.
V70 D5 '02 en V40 D2 Ocean Race '16 / V40 D2 '13 / 945 2.3 LPG-G3 '94 / S80 D5 '04
245 2.3 '93 / S80 2.5D '99 / V70 2.5D '99 / 945 2.3 LPG '93
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8528
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

wervelklep ?

welk bouwjaar is je D5 ?

Toen mijn wervelklep stuk was kreeg ik die motor service vereist melding als ik extra vermogen vroeg, zoals bij inhalen, daarna als ik weer lager vermogen nodig had ging de melding steeds weer uit.

Trap het gaspedaal eens bruusk in, dan weet je of het hierop lijkt
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
VolvoRob
5th Gear member
Berichten: 1417
Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
Locatie: Omgeving Utrecht

@Trp: had je onderschrift niet goed gelezen. Koppelingspedaalsensor valt dus af. Weer een stapje verder..... ;-)
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Trp
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 05.01.2008 - 14:36
Locatie: Twente

Ik heb reeds verschillende keren het gas behoorlijk ingetrapt ,omdat ik dacht dat het misschien te maken zou hebben met te rustig rijgedrag (lange afstanden) en daardoor roetafzetting ,maar dit doet de melding niet oplichten in display.
Destijds is de EGR klep dicht gezet bij de tuning.
"K zal hem eens tijdens het rijden uit laten lezen.
Volvo V70 D5 Geartronic/RTI/IMIV/Fasttech
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”