Goedemiddag
Ik bezit een v 70 2003 d5 163 pk welke stationair onregelmatig loopt.
Je ziet het niet aan de toerenteller maar je hoort het wel, zij doet het ook als de airco uitstaat.
Ongeveer elke 3 seconden geeft zij iets gas ,gedurende 1 seconde, toerental loopt niet zichtbaar op maar je hoord duidelijk het motorgeluid veranderen
Had ook het gevoel dat tijdens het rijden met constante snelheid het toerental wat fluctueerde.
Vorige week in zwitserland een berg af gereden via een steile weg, de GT in zijn tweede versnelling en op de "moterrem" naar beneden, je kon duidelijk voelen dat de auto zo nu en dan iets accellereerde.
Bij de dealer kunnen ze niks vinden.
Wat zou het kunnen zijn , heb geen zin in om maar lukraak wat te gaan vervangen.
Volgens boordcomputer wel hoog verbruik 8.5 l per 100 km maar rij dan ook veel kleine stukjes in de heuvels maar heb toch het idee dat zij eerder zuiniger was.
Al vast dank voor jullie reactie.
Groet Bart
onregelmatig constant toerental
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Hallo Italie,
Weet je al meer? Wat is eruit gekomen?
Weet je al meer? Wat is eruit gekomen?
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Hallo Italie,
Ik kan je niet direct helpen, maar ik heb precies hetzelfde. Was nu aan het zoeken op het forum of meer mensen dit kennen.
Toerenteller blijft gelijk, maar je hoort de motor een ogenblik meer toeren maken. Het uitschakelen van de airco maakt geen verschil. Bij mij is het voornamelijk te merken als ik 50 rijd op de cruise control. Ook merk je het bij het stationair lopen van de motor. Ik rijd een S60 D5 uit 2002
Ik zat zelf te denken aan de injectoren? Ik denk dat ik nog steeds de originele heb, en met een stand van 283000 km mag het wel eens gaan lekken. Heb soms ook startproblemen met warme motor.
Ik ga wel over een week op vakantie naar Frankrijk, maar omdat de auto verder prima rijdt op de snelweg, zonder een duidelijk hoger verbruik, was ik van plan daarna pas verder te kijken.
Tenzij jij met de gouden tip komt. LMM had ik ook al aangedacht, maar verder dus nog niets mee gedaan...
Houd ons maar op de hoogte, dan doe ik dat ook.
Jeroen
Ik kan je niet direct helpen, maar ik heb precies hetzelfde. Was nu aan het zoeken op het forum of meer mensen dit kennen.
Toerenteller blijft gelijk, maar je hoort de motor een ogenblik meer toeren maken. Het uitschakelen van de airco maakt geen verschil. Bij mij is het voornamelijk te merken als ik 50 rijd op de cruise control. Ook merk je het bij het stationair lopen van de motor. Ik rijd een S60 D5 uit 2002
Ik zat zelf te denken aan de injectoren? Ik denk dat ik nog steeds de originele heb, en met een stand van 283000 km mag het wel eens gaan lekken. Heb soms ook startproblemen met warme motor.
Ik ga wel over een week op vakantie naar Frankrijk, maar omdat de auto verder prima rijdt op de snelweg, zonder een duidelijk hoger verbruik, was ik van plan daarna pas verder te kijken.
Tenzij jij met de gouden tip komt. LMM had ik ook al aangedacht, maar verder dus nog niets mee gedaan...
Houd ons maar op de hoogte, dan doe ik dat ook.
Jeroen
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2388
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Wellicht drukventiel van de brandstofpomp/systeem?
of lek in "drukslang" van injectiesysteem?
Lijkt op problemen die onze diesel heeft gehad...
of lek in "drukslang" van injectiesysteem?
Lijkt op problemen die onze diesel heeft gehad...
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 19.10.2008 - 17:03
- Locatie: Zavattarello italie
Hoi musicus
Het zal bij mij geen probleem zijn mbt de injectoren : zijn onder garanzi ?(schrijf je dit zo, sorry ben italiaan) 12.000 km geleden vervangen samen met de (opvoer)pomp in de tank
Jers3n (wie heeft die naam verzonen)
Bij mij is het probleem begonnen na een beurt bij de dealer, maar hij kan geen fout vìnden.
Ik verdenk zelf de LMM , deze heeft een paar keer een foutmelding gegeven.
Woon 2 uur rijden van de dealer vandaan dus zolang zij niet stilvalt laat ik het bekijken bij de volgende beurt (120.000 km )
Groet Bart uit een heet Italie
Ps voor de liefhebbers verbruik in de bergen V 70 mod 2004 D 5 163 pk GT : 9.1/100 km
Het zal bij mij geen probleem zijn mbt de injectoren : zijn onder garanzi ?(schrijf je dit zo, sorry ben italiaan) 12.000 km geleden vervangen samen met de (opvoer)pomp in de tank
Jers3n (wie heeft die naam verzonen)
Bij mij is het probleem begonnen na een beurt bij de dealer, maar hij kan geen fout vìnden.
Ik verdenk zelf de LMM , deze heeft een paar keer een foutmelding gegeven.
Woon 2 uur rijden van de dealer vandaan dus zolang zij niet stilvalt laat ik het bekijken bij de volgende beurt (120.000 km )
Groet Bart uit een heet Italie
Ps voor de liefhebbers verbruik in de bergen V 70 mod 2004 D 5 163 pk GT : 9.1/100 km
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2388
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Bij lek in drukleiding terugval in toeren, dacht in eerste instantie ook aan airco o.i.d. Het leek nl. of het gebeurde bij aanslaan van b.v. airco.
De terugval duidelijk zichtbaar (toerenteller) en hoorbaar tot bijna afslaan en vervolgens "gaf auto gas bij" om weer in toeren te klimmen.
Bij kapotte drukventiel, rijdend lichte fluctuaties in toeren (versnellen of afremmen, niet duidelijk waarneembaar), en bij stationair draaien zo nu en dan fluctuaties in toeren en een, bijna continu, heel licht schommelde (trillende) toerentellernaald, die bij een diesel stabiel zou moeten zijn.
Na nogmaals doorlezen van het probleem lijkt het op wat ik ervaren heb bij kapotte drukventiel van, als het me allemaal nog correct bijstaat, de brandstofpomp.
Meer kan ik er ook niet over zeggen.
Suc6 met diagnose en oplossen van probleem.
De terugval duidelijk zichtbaar (toerenteller) en hoorbaar tot bijna afslaan en vervolgens "gaf auto gas bij" om weer in toeren te klimmen.
Bij kapotte drukventiel, rijdend lichte fluctuaties in toeren (versnellen of afremmen, niet duidelijk waarneembaar), en bij stationair draaien zo nu en dan fluctuaties in toeren en een, bijna continu, heel licht schommelde (trillende) toerentellernaald, die bij een diesel stabiel zou moeten zijn.
Na nogmaals doorlezen van het probleem lijkt het op wat ik ervaren heb bij kapotte drukventiel van, als het me allemaal nog correct bijstaat, de brandstofpomp.
Meer kan ik er ook niet over zeggen.
Suc6 met diagnose en oplossen van probleem.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Ik heb dat dus ook. 201dkm Ook bij warme motor wat lastiger starten. (4-5 slagen) Koude start probleemloos. Bij 50 hobbelt de auto. in zowel 3 als 4Hallo Italie,
Ik kan je niet direct helpen, maar ik heb precies hetzelfde. Was nu aan het zoeken op het forum of meer mensen dit kennen.
Toerenteller blijft gelijk, maar je hoort de motor een ogenblik meer toeren maken. Het uitschakelen van de airco maakt geen verschil. Bij mij is het voornamelijk te merken als ik 50 rijd op de cruise control. Ook merk je het bij het stationair lopen van de motor. Ik rijd een S60 D5 uit 2002
Ik zat zelf te denken aan de injectoren? Ik denk dat ik nog steeds de originele heb, en met een stand van 283000 km mag het wel eens gaan lekken. Heb soms ook startproblemen met warme motor.
Ik ga wel over een week op vakantie naar Frankrijk, maar omdat de auto verder prima rijdt op de snelweg, zonder een duidelijk hoger verbruik, was ik van plan daarna pas verder te kijken.
Tenzij jij met de gouden tip komt. LMM had ik ook al aangedacht, maar verder dus nog niets mee gedaan...
Houd ons maar op de hoogte, dan doe ik dat ook.
Jeroen
op de CC ist een constant gasgeven-afremmen.
Niet waarneembaar op de toerenteller, maar wel voelbaar.
Het lijkt ook dat wanneer je gas geeft hij een fractie van een seconde inhoud, en dan pas gaat.
acceleratie is OK.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Rippie V70 en Italie,
Als ik op de snelweg rijd, CC op 120/130 dan heb ik het idee dat alles normaal is. Maw, dan voel ik niet het constante gasgeven-afremmen van de motor. Hebben jullie dat ook?
Ook met een koude motor is er weinig te merken. Vanochtend moest ik even de auto een paar meter verplaatsten en bij het stationair lopen van de motor was er niets te merken.
Voordat ik komende zaterdag op vakantie ga gooi ik nog een flesje injector reiniger in de tank en dan zoevend naar Frankrijk. Als ik weer terug ben ga ik eens langs de garage voor een injector lektest en leg ik het probleem voor.
Als ik op de snelweg rijd, CC op 120/130 dan heb ik het idee dat alles normaal is. Maw, dan voel ik niet het constante gasgeven-afremmen van de motor. Hebben jullie dat ook?
Ook met een koude motor is er weinig te merken. Vanochtend moest ik even de auto een paar meter verplaatsten en bij het stationair lopen van de motor was er niets te merken.
Voordat ik komende zaterdag op vakantie ga gooi ik nog een flesje injector reiniger in de tank en dan zoevend naar Frankrijk. Als ik weer terug ben ga ik eens langs de garage voor een injector lektest en leg ik het probleem voor.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
idd, 130 op de cc geen probleem. Het doet zich idd met name rond de 50 voor.
Ik krijg morgenavond nieuwe achterbanden en een nieuw brandstoffilter. Vooral het filter zou kunnen helpen. Vpower tanken helpt wel iets, maar niet veel.
Ik ben benieuwd naar jouw verstuiver-lektest. Ik hoop voor je dat die het niet zijn!
Als ik resultaat heb, post ik het wel!
Ik krijg morgenavond nieuwe achterbanden en een nieuw brandstoffilter. Vooral het filter zou kunnen helpen. Vpower tanken helpt wel iets, maar niet veel.
Ik ben benieuwd naar jouw verstuiver-lektest. Ik hoop voor je dat die het niet zijn!
Als ik resultaat heb, post ik het wel!
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Ik heb sinds 3 weken nieuwe filters en olie, maar dat heeft bij mij niet geholpen. Ben benieuwd naar jouw ervaringen.
Ik denk dat er wel een verstuiver lekt, zeker omdat het soms moeilijk starten is met een warme motor. Maar ja dat kan ook wel een keer na 280 duizend kilometer.
Ik denk dat er wel een verstuiver lekt, zeker omdat het soms moeilijk starten is met een warme motor. Maar ja dat kan ook wel een keer na 280 duizend kilometer.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- DannyB
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 13.05.2006 - 11:05
- Locatie: Eindhoven
Dag Bart,italie schreef:Goedemiddag
Ik bezit een v 70 2003 d5 163 pk welke stationair onregelmatig loopt.
Je ziet het niet aan de toerenteller maar je hoort het wel, zij doet het ook als de airco uitstaat.
Ongeveer elke 3 seconden geeft zij iets gas ,gedurende 1 seconde, toerental loopt niet zichtbaar op maar je hoord duidelijk het motorgeluid veranderen
Had ook het gevoel dat tijdens het rijden met constante snelheid het toerental wat fluctueerde.
Vorige week in zwitserland een berg af gereden via een steile weg, de GT in zijn tweede versnelling en op de "moterrem" naar beneden, je kon duidelijk voelen dat de auto zo nu en dan iets accellereerde.
Bij de dealer kunnen ze niks vinden.
Wat zou het kunnen zijn , heb geen zin in om maar lukraak wat te gaan vervangen.
Volgens boordcomputer wel hoog verbruik 8.5 l per 100 km maar rij dan ook veel kleine stukjes in de heuvels maar heb toch het idee dat zij eerder zuiniger was.
Al vast dank voor jullie reactie.
Groet Bart
Ik heb hetzelfde gehad met mijn XC70 2.5T. Bij mij lekte de aanvoerbuis van intercooler naar ETM (Bosch), aan de intercoolerkant. Niet veel maar je zag er vuil uitkomen. Ik heb op advies van de dealer eerst de ETM schoongemaakt (deze was na 200k behoorlijk vuil) en van de aanvoerbuis de contactvlakken gereinigd en met een beetje vloeibare pakking weer bevestigd. Auto loopt nu weer perfect stationair!
XC90 D5 2004 Exclusive Silver Metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Zoals beloofd, de update:
Nieuw filter, Forté in de tank, en nieuwe voorbanden.
Het is wel verbeterd, maar nog steeds merkbaar.
Ik verdenk inmiddels dus toch de verstuivers......
Na m'n vakantie maar eens op lek laten testen.
Warm starten vind ik niet echt moeizaam, maar duurt een paar slagen (4-5)
Koud 2-3. Loopt wel direct op 5 cilinders, en stationair niet onregelmatig.
Mijn monteur vond me wel erg kritisch.....
Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen.
Nieuw filter, Forté in de tank, en nieuwe voorbanden.
Het is wel verbeterd, maar nog steeds merkbaar.
Ik verdenk inmiddels dus toch de verstuivers......
Na m'n vakantie maar eens op lek laten testen.
Warm starten vind ik niet echt moeizaam, maar duurt een paar slagen (4-5)
Koud 2-3. Loopt wel direct op 5 cilinders, en stationair niet onregelmatig.
Mijn monteur vond me wel erg kritisch.....
Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 19.10.2008 - 17:03
- Locatie: Zavattarello italie
Hallo
Ik heb het vermoeden dat het met lucht in de brandstofpomp te maken heeft,daarbij denk ik dat de lucht er via de aanzuigkant in komt: bijv aanzuigslang in de tank, filter ,ect.
Heb wel kijk op ouderwetse inspuitsystemen maar met comonrail heb ik weinig ervaring.
"vroeger " deden we wel eens een stukje doorzichtbare slang tussen de retourleiding om te kijken of er luchtbellen voorbij komen
Misschien moet ik bij mijn auto ook maar eens gaan kijken.
Ik heb sterk het vermoeden dat veel d 5'en problemen hebben/niet goed afgesteld zijn.
Op het gehoor loopt de een veel anders/beter dan een andere zonder dat daar een verklaring (uitlezen) voor is.
Ook het grote verschil in verbruik van de auto's hier op het forum is mij een vraagteken ,mensen met ongeveer dezelfde rijstijl hebben een compleet ander verbruik, kan niet anders zijn dan dat het motormanegment,injectoren of sensoren ligt.(graag reactie hierop)
Heb een d5 als scheepsmotor horen lopen, die loopt toch 10 keer mooier dan de d 5 in onze auto's. Deze motoren mogen ook constant ongeveer 4500 toeren draaien.
Als je een gt hebt zoals ik probeert deze laag in toeren te blijven (het nieuwe rijden) maar of dit nu zo positief is ?
Als voorbeeld : op de cc bij 120 km 6.7 l/100km
bij 140 6.2l/100km
Alles bij elkaar is de d 5 een beer van een motor maar staat hij volgens mij (voor het milieu)knullig afgesteld.
Heb chippen overwogen maar om 1300 km te rijden om te laten tunen is wel erg gortig.
Zo nu heen jullie weer wat om over na te denken/reageren
Groet Bart
Ik heb het vermoeden dat het met lucht in de brandstofpomp te maken heeft,daarbij denk ik dat de lucht er via de aanzuigkant in komt: bijv aanzuigslang in de tank, filter ,ect.
Heb wel kijk op ouderwetse inspuitsystemen maar met comonrail heb ik weinig ervaring.
"vroeger " deden we wel eens een stukje doorzichtbare slang tussen de retourleiding om te kijken of er luchtbellen voorbij komen
Misschien moet ik bij mijn auto ook maar eens gaan kijken.
Ik heb sterk het vermoeden dat veel d 5'en problemen hebben/niet goed afgesteld zijn.
Op het gehoor loopt de een veel anders/beter dan een andere zonder dat daar een verklaring (uitlezen) voor is.
Ook het grote verschil in verbruik van de auto's hier op het forum is mij een vraagteken ,mensen met ongeveer dezelfde rijstijl hebben een compleet ander verbruik, kan niet anders zijn dan dat het motormanegment,injectoren of sensoren ligt.(graag reactie hierop)
Heb een d5 als scheepsmotor horen lopen, die loopt toch 10 keer mooier dan de d 5 in onze auto's. Deze motoren mogen ook constant ongeveer 4500 toeren draaien.
Als je een gt hebt zoals ik probeert deze laag in toeren te blijven (het nieuwe rijden) maar of dit nu zo positief is ?
Als voorbeeld : op de cc bij 120 km 6.7 l/100km
bij 140 6.2l/100km
Alles bij elkaar is de d 5 een beer van een motor maar staat hij volgens mij (voor het milieu)knullig afgesteld.
Heb chippen overwogen maar om 1300 km te rijden om te laten tunen is wel erg gortig.
Wat moet hij anders zeggen als deze man niet WEET waar hij het zoeken moet.Mijn monteur vond me wel erg kritisch.....
Zo nu heen jullie weer wat om over na te denken/reageren
Groet Bart
Bart,
Heb zelf precies hetzelfde probleem gehad met een D5 uit 2002.
Bij mij is inderdaad het drukventiel op de hoge druk brandstofpomp vervangen, en daarmee is het probleem opgelost.
Je kunt in de obd computer aflezen dat de druk in de common rail niet constant is. Doordat het ventiel "lekt" zakt de druk in de rail en dit gaat de brandstofpomp corrigeren, de motor gaat "aan het werk" en je voelt dit al rijdende al een versnelling. Stationair draaiend hoor je duidelijk dat de motor heel kort gaat versnellen.
De volvo dealers (incl. volvo importeur nederland) snappen er geen "hol" van is mijn ervaring..... heeft mij al twee setjes verstuivers gekost en de nodige onderzoekskosten (deels garantie gelukkig).
Ik kan je Carrec uit amersfoort aanbevelen.
Succes,
Ferdi
Heb zelf precies hetzelfde probleem gehad met een D5 uit 2002.
Bij mij is inderdaad het drukventiel op de hoge druk brandstofpomp vervangen, en daarmee is het probleem opgelost.
Je kunt in de obd computer aflezen dat de druk in de common rail niet constant is. Doordat het ventiel "lekt" zakt de druk in de rail en dit gaat de brandstofpomp corrigeren, de motor gaat "aan het werk" en je voelt dit al rijdende al een versnelling. Stationair draaiend hoor je duidelijk dat de motor heel kort gaat versnellen.
De volvo dealers (incl. volvo importeur nederland) snappen er geen "hol" van is mijn ervaring..... heeft mij al twee setjes verstuivers gekost en de nodige onderzoekskosten (deels garantie gelukkig).
Ik kan je Carrec uit amersfoort aanbevelen.
Succes,
Ferdi
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Ferdi,
Kan jij vertellen wat het vervangen je heeft gekost? Dan weet ik alvast hoeveel ik moet sparen in deze vakantie.
Heeft het vervangen haast? Maw, hoelang kan je doorrijden met deze lek?
Kan jij vertellen wat het vervangen je heeft gekost? Dan weet ik alvast hoeveel ik moet sparen in deze vakantie.
Heeft het vervangen haast? Maw, hoelang kan je doorrijden met deze lek?
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Ik heb voor woensdag 18 augustus een afspraak bij Carrec in Soesterberg. Dan worden de injectoren getest en wordt er gekeken naar het drukventiel.
Ik ben de vakantie goed doorgekomen, wel viel in een lange file de motor 2 keer uit... Net alsof de brandstoftoevoer even stokte. Wellicht is dat het resultaat van dat drukventiel? Daarna echter nergens meer last van gehad.
Italie: Ik merk inderdaad ook dat sommige D5 motoren veel mooier lopen dan die van mij, met tikjes en rammeltjes. Dit zal ik ook aankaarten. Wordt vervolgt....
Ik ben de vakantie goed doorgekomen, wel viel in een lange file de motor 2 keer uit... Net alsof de brandstoftoevoer even stokte. Wellicht is dat het resultaat van dat drukventiel? Daarna echter nergens meer last van gehad.
Italie: Ik merk inderdaad ook dat sommige D5 motoren veel mooier lopen dan die van mij, met tikjes en rammeltjes. Dit zal ik ook aankaarten. Wordt vervolgt....
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 19.10.2008 - 17:03
- Locatie: Zavattarello italie
hoi Musicus
Ik heb er nieuwe injectoren in plus nieuwe (opvoer) pomp in de tank, daarna sloeg hij niet meer af ( had ook het probleem met afslaan), maar het omregelmatig en niet mooi lopen is gebleven
Ik heb er nieuwe injectoren in plus nieuwe (opvoer) pomp in de tank, daarna sloeg hij niet meer af ( had ook het probleem met afslaan), maar het omregelmatig en niet mooi lopen is gebleven