Ik zit met een probleem.
Als ik gas geef en de 80kmph passeer, dan trilt de auto enigzins. Als ik het gas eraf haal stopt het direct of als ik de 100 passeer wordt een heel stuk minder.
Nu is het zo dat de garage me steeds wegstuurt omdat ze bij deze kleine mate van trillingen niet kunnen constateren welke kant het is en alles vervangen nogal prijzig is.
Zo rij ik er al een jaar mee rond en dat verveelt me.
Nu heb ik zelf een ruime garage, heb een handboek van Haynes gekocht en wil zelf op mijn gemak onderdelen gaan vervangen omdat dit veel goedkoper is.
Mijn eerste vraag is waarom er zoveel prijsverschil is in de onderdelen op Ebay. Homokineten verschillen van 40 euro tot 140 euro. Dat is een best verschil. Is daar een groot verschil in kwaliteit?
Tweede vraag is of iemand enig vermoeden heeft waar ik het moet gaan zoeken.
v70 trilt bij rond de 80 kmph.
- draadloos
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Had dit probleem ook.. heb nu rondom de wielen Xact laten balanceren, probleem is helemaal opgelost. Mijn eigen garage wilde al aandrijfassen gaan vervangen..
Huidig:
960 Ambassador 3.0-24v automaat, full-option, 432200km
S80 2.5D Automaat, zwart, Pegasus 18 inch,RTI,HU-801,hifonics actief gestuurd, GSM, digitenne, aluminium trim, zwart leer, 1999 438000km
850GLT, 1996, zwart, leer, automaat, airco 557000km
264Top Executive, B27A automaat (1981)
S80 2.5D Automaat, zwart, Pegasus 18 inch,RTI,HU-801,hifonics actief gestuurd, GSM, digitenne, aluminium trim, zwart leer, 1999 438000km
-
- 1st Gear member
Ik heb zowel de winterwielen als de zomerwielen opnieuw laten balanceren bij de volvodealer en heb met beide sets hetzelfde.draadloos schreef:Had dit probleem ook.. heb nu rondom de wielen Xact laten balanceren, probleem is helemaal opgelost. Mijn eigen garage wilde al aandrijfassen gaan vervangen..
- draadloos
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ik had het probleem ook met gewoon balanceren. Maar nu het gedaan is met http://www.imiproducts.com/xact/index.aspx, in combinatie met het verdraaien van de banden op de velg (Dit lukt de dealer meestal niet met zijn balanceerapparaat), is het probleem volledig opgelost..
Huidig:
-
- 7th Gear member
Iedere dealer kan de banden verdraaien op de velg,heeft niets met een balanceerapparaat te maken,wel met een bandenmachine!draadloos schreef:Ik had het probleem ook met gewoon balanceren. Maar nu het gedaan is met http://www.imiproducts.com/xact/index.aspx, in combinatie met het verdraaien van de banden op de velg (Dit lukt de dealer meestal niet met zijn balanceerapparaat), is het probleem volledig opgelost..
-
- 1st Gear member
Ik ben bang dat het niet iets met de banden is. Ik had die banden er omheen zitten toen het nog goed was en heb exact hetzelfde probleem met de winterbanden.
Ik heb de wielen al eens omgedraaid, de achtersten naar voren. en dat hielp ook helemaal niets.
Ik heb de wielen al eens omgedraaid, de achtersten naar voren. en dat hielp ook helemaal niets.
- Johan s60
- 6th Gear member
Rechter aandrijfas was bij mijn de oorzaak van trillen tijdens accelereren van 90 naar 125, de binnenste homokineet was versleten (6 flinke kuilen in de kogelbanen) ook het steunlager was slecht, twee assen op de sloop gehaald en probleem was weg.
Maar de mijne heeft al een flinke km stand, weet niet wat jouw km stand is?
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 1st Gear member
Ik moet eer deze dagen de schijfremmen achter vernieuwen en de stofhoezen voor dus ik zal daar maar eens goed naar kijken.Johan s60 schreef:Rechter aandrijfas was bij mijn de oorzaak van trillen tijdens accelereren van 90 naar 125, de binnenste homokineet was versleten (6 flinke kuilen in de kogelbanen) ook het steunlager was slecht, twee assen op de sloop gehaald en probleem was weg.
Deze heeft nu twee ton gedraaid.
Bedankt voor de tip.
- Johan s60
- 6th Gear member
Om de assen goed te kunnen beoordelen moeten ze eigenlijk helemaal uit elkaar.
Dit is een lastige klus als je dit niet eerder gedaan hebt .
Als je de stofhoezen vd aandrijf-assen moet vernieuwen is dit gelijk een mooie gelegenheid om ze uit elkaar te halen.
Let op het de- en monteren vd de assen dat je niet aan de aandrijf as zelf trek want deze kan zo ver naar buiten komen dat de kogels er uit vallen.
Dit is een lastige klus als je dit niet eerder gedaan hebt .
Als je de stofhoezen vd aandrijf-assen moet vernieuwen is dit gelijk een mooie gelegenheid om ze uit elkaar te halen.
Let op het de- en monteren vd de assen dat je niet aan de aandrijf as zelf trek want deze kan zo ver naar buiten komen dat de kogels er uit vallen.
- Johan s60
- 6th Gear member

Uploaded with ImageShack.us
Om het voorbeeld van AlexV70 er even bij te halen, zo de as borgen (tijdens de- en montage) om te voorkomen dat de kogels er uit vallen.
-
- 1st Gear member
Volgens mij heb ik een ander type dan jullie hebben. Ik heb rubber hoes bij de automaat los gemaakt en de hele as zo eruit gehaald. Dan zitten er drie wiellagers rondom op de as vast, verder komt er niets los of eruit. Behalve de olie dan.
Ik heb de homokeneet eraf gehad, de stofhoes vervangen, alle bewegende delen gecontroleerd op ruimte of spoorslijtage aan de lagers, maar kan links niets vinden.
De remschijven achter vervangen en daar vond ik een remunit waarvan een bout mist. Ik had hoop dat dat het probleem was maar dat is niet zo.
Morgen de rechterkant voor maar eens inspecteren.
Ik heb de homokeneet eraf gehad, de stofhoes vervangen, alle bewegende delen gecontroleerd op ruimte of spoorslijtage aan de lagers, maar kan links niets vinden.
De remschijven achter vervangen en daar vond ik een remunit waarvan een bout mist. Ik had hoop dat dat het probleem was maar dat is niet zo.
Morgen de rechterkant voor maar eens inspecteren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 1st Gear member
Ja ik heb de wielzijde gereinigd in een spoelbak en heb alles opnieuw ingevet en gemonteerd.Johan s60 schreef:Ja klopt een automaat heeft aan de versn.bak zijde een tripode, heb je ook gelijk de wielzijde gecontroleerd?
De bakzijde was nog zo mooi en helder. Daar heb ik met de vinger de opname gecontroleerd en de tripod was ook nog erg mooi, geen enkele vorm van slijtage.
Ik heb sterk het vermoeden dat het de rechterzijde is.
Heeft de rechterzijde ook een tripod?