Je hebt gelijk, het verbruik is inderdaad gedaald en niet gestegen.t5power schreef:Netjes! Maar volgens mij is je verbruik dan gedaaldPvdV70D5 schreef: Los van de enorme koppeltoename (420 nm) is mijn gemiddeldeverbruik na het 'chippen' bij 200 dzd km gestegen van 1:14 naar 1:16. Je kunt het enorme vermogen natuurlijk ook gebruiken om flink door te trappen en dan blijf je 1:14 rijden.
Ben benieuwd of daling van verbruik merkbaar is in een gechipte T5 bijv.
Wat verbruikt jullie D5 ???
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 16.11.2008 - 22:47
- Locatie: Hoofddorp
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 16.04.2010 - 20:40
Met mijn V70 D5 185PK handgeschakelde 6-bak haal ik gemiddeld 1 op 19,5, van pomp tot pomp op de snelweg eens 1 op 21,6 gehaald.
Uiteraard moeten de omstandigheden ook gunstig zijn, zoals geen tegenwind hebben b.v.
Dit alles uiteraard gemeten bij de pomp; aantal km gedeeld door aantal liters.
Rijstijl: Rustig optrekken en op de snelweg cruise op 90 - 95 km p/u.
In de winter haal ik dat uiteraard niet.
Het kan allemaal wel, vooral als je het allemaal zelf moet betalen, mij zie je zelden bij de dealer voor banden / schijven en blokken
Uiteraard moeten de omstandigheden ook gunstig zijn, zoals geen tegenwind hebben b.v.
Dit alles uiteraard gemeten bij de pomp; aantal km gedeeld door aantal liters.
Rijstijl: Rustig optrekken en op de snelweg cruise op 90 - 95 km p/u.
In de winter haal ik dat uiteraard niet.
Het kan allemaal wel, vooral als je het allemaal zelf moet betalen, mij zie je zelden bij de dealer voor banden / schijven en blokken

-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Zou je dan niet goedkoper af zijn met een 2.4D 130 pk versie? Of trek je hem zo nu en dan eens lekker door.v70 185PK D5 2006 schreef:Met mijn V70 D5 185PK handgeschakelde
....
Het kan allemaal wel, vooral als je het allemaal zelf moet betalen, mij zie je zelden bij de dealer voor banden / schijven en blokken
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 16.04.2010 - 20:40
Zo nu en dan is dat wel lekker ja 
Rij vooral veel voor de zaak met kilometervergoeding, dus hoe zuiniger hoe beter

Rij vooral veel voor de zaak met kilometervergoeding, dus hoe zuiniger hoe beter

- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9294
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Ik kom eigenlijk niet op de snelweg. Van huis naar m'n werk is 38km, eerst 10km Stadskanaal/Wildervank, daar mag je 50. Daarna is het allemaal 80, op 2km na.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik ben het er helemaal mee eens. Toch heb ik zelf de laatste tijd ook regelmatig de neiging om lekker op de rechterbaan voort te sukkelen. De V70 leent zich daar uistekend voor. Ik vind dat hoe rustiger je rijdt hoe lekkerder het allemaal aanvoelt. En je wordt er zelf ook lekker rustig van. Maar na zo'n rit gaat het gas er vaak ook weer even helemaal op als tegenhanger!degids schreef:Ik zou helemaal gestoord worden als ik zo vrekkig zou moeten rijden. 95 op de snelweg, ook waar je 120 mag?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8497
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Rijstijl: Rustig optrekken en op de snelweg cruise op 90 - 95 km p/u.
Als dat je rijstijl is had ik zeker een 1.6D DRIVe genomen i.p.v. een 185PK beest.
Ik heb maar 163PK en ga toch meestal 110 of 130 op de snelweg, maar ik kom dat ook maar uit op 1 op 14
Als dat je rijstijl is had ik zeker een 1.6D DRIVe genomen i.p.v. een 185PK beest.
Ik heb maar 163PK en ga toch meestal 110 of 130 op de snelweg, maar ik kom dat ook maar uit op 1 op 14

Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Voorn
- 4th Gear member
- Berichten: 612
- Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22
mmmmmm.....dan is de D5 toch zuiniger. Bij 80km 1:50 en bij 95 km/h 1:30Hans oet Twent schreef:Verbruik ca 1 op 14 gemiddeld. Met de caravan in Deutschland bij ca 105/110 km/h 1 op 8,5....... 1500kg minsteens aan de haak en aircootje aan.
Bij stadverkeer rondom de kerk zegmaar, 1 op 10. Maar als ik op de cruise ca 85 km/h rij, dan geeft de BC ook zo maar 1 op 21/22 aan.
Autobaan werk in NL kan ik ergens rond de 1 op 16 wel halen....

Groeten van Eddy
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
- Herman41
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 24.04.2009 - 14:56
Gister met mijn V70 d5 2005 geartronic vanuit Zuid Frankrijk op 1 tank naar Luxemburg gereden (975 km). Lampje brandde al wel, maar de bc gaf aan dat ik nog zo'n 150 km kon rijden. 66 liter getankt, verbruik dus ca 1 op 14,7 oftewel 6,8 l/100km) bc gaf 6 l/100km aan.
Normaal gereden met een snelheid van zo'n 10 km p/u hoger dan de maximaal toegestane (gemeten via de Tom Tom dus iets hoger op de teller).
Normaal gereden met een snelheid van zo'n 10 km p/u hoger dan de maximaal toegestane (gemeten via de Tom Tom dus iets hoger op de teller).
V70 D5 2005 Summum geartronic, voll. zilvergrijs
Saab 9-3 2002 cabrio aero automaat steelgrey
Saab 9-3 2002 cabrio aero automaat steelgrey
- nieuwedaf V70
- 2nd Gear member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 25.06.2009 - 22:19
Effe naar Italie geweest met de D5 handbak 163 pk en daarachter 1800 kg.
En op de cc gereden 108 op de teller 100 op de gps enne het resultaat precies 1 op 10 over 2950 km geteld met de getankte liters. Dus een super bak. Wel 0.75 ltr motor olie gebruikt is dit ( te) veel ?
Oja nu is hij leeg en lekker schoon gebrand en hij gaat als een speer.
The fast and the Volvo.
En op de cc gereden 108 op de teller 100 op de gps enne het resultaat precies 1 op 10 over 2950 km geteld met de getankte liters. Dus een super bak. Wel 0.75 ltr motor olie gebruikt is dit ( te) veel ?
Oja nu is hij leeg en lekker schoon gebrand en hij gaat als een speer.
The fast and the Volvo.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9294
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Vanmiddag getankt, 1298km op 65 liter. 3,7L/100km op de boordcomputer, 5,0L/100km werkelijk verbruik.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 20.04.2010 - 16:08
Ik blijf me verbazen... :shock: wat sommigen van jullie ermee kunnen rijden.JeroenSpock schreef:Vanmiddag getankt, 1298km op 65 liter. 3,7L/100km op de boordcomputer, 5,0L/100km werkelijk verbruik.
Onze D5 (AWD GT...) heeft zich wel van zijn beste kant laten zien tijdens de vakantie. Zoals wellicht bekend klopt er het een en ander niet aan dat ding, maar de boordcomputer is wel van 9.7 naar 8.5 (let op, dit heeft niets te maken met de gereden km/getankte liters 8.5 in mijn signature) teruggebracht ondanks dakkoffer en fietsen achterop/bovenop. Lang leve de autoweg van Coevorden naar Groningen waar hij incidenteel inderdaad 4.5 l/100km toonde... Zo blijkt inderdaad dat de onze zich veruit het lekkerste voelt bij 100km/u (GPS) en domweg doorstomen...
Er was zelfs een periode dat ik dacht dat 1000km op een tank haalbaar zou zijn :twisted: (hij zal naar verwachting bij 950km zijn 68 litertank drooggestookt hebben)
- Noof
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 26.05.2009 - 13:01
- Locatie: Haarlem
Van NL naar Zuid-Frankrijk (via Parijs en Millau) afgelopen zomer: 1057km op 1 tank, de bc gaf aan dat ik nog 50km (maar niet uitgeprobeerd; een auto vol vakantie spullen duwt zo lastig...)
groet, Olav
Volvo V70 2007 (MY2008) 2.5T Geartronic Momentum met Prins LPG-installatie
Volvo V70 2005 2.4d Geartronic Momentum
MG B roadster MkI 1964 - Britisch Racing Green
Volkswagen Golf III 1997 1.9 TDI 110pk Milestone Sport
Renault Clio 1.6
Peugeot 205 1.1 accent
Volvo V70 2007 (MY2008) 2.5T Geartronic Momentum met Prins LPG-installatie
Volvo V70 2005 2.4d Geartronic Momentum
MG B roadster MkI 1964 - Britisch Racing Green
Volkswagen Golf III 1997 1.9 TDI 110pk Milestone Sport
Renault Clio 1.6
Peugeot 205 1.1 accent
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9294
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Ik verbaas me er ook wel eens over, als je weet dat het ding 1500 kilo weegt en een dikke motor voorin heeft liggen.R_P schreef:Ik blijf me verbazen... :shock: wat sommigen van jullie ermee kunnen rijden.
Maar wat er vandaag gebeurde....

Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 29.07.2009 - 01:06
- Locatie: Antwerpen
Eerste tank met 225 R17 in plaats van 195 R15 banden en mijn verbruik is gezakt 
5,9l/100km op de bc, 1010km gereden en kon nog 100 volgens de bc zonder echt moeite te doen, heel weinig autosnelweg en regelmatig vrij sportief. Mooi!

5,9l/100km op de bc, 1010km gereden en kon nog 100 volgens de bc zonder echt moeite te doen, heel weinig autosnelweg en regelmatig vrij sportief. Mooi!
2004 Volvo V70 2.4D
- chris_zweden
- 3rd Gear member
- Berichten: 481
- Lid geworden op: 01.11.2009 - 16:25
- Locatie: Karlstad
Waarom zijn de oudere D5 zo zuinig?
Ik haal tussen de 800 en 950km op een volle tank (S80 met GT). ligt er maar net aan of die #%$@ roetfilter in werking treedt (ja dat kost me al gauw 50km) Als er op de BC staat dat ik nog 30 km kan rijden dan kan ik maar 66L tanken dus de BC ziet het somberder in dan het werkelijk is.
Ik haal tussen de 800 en 950km op een volle tank (S80 met GT). ligt er maar net aan of die #%$@ roetfilter in werking treedt (ja dat kost me al gauw 50km) Als er op de BC staat dat ik nog 30 km kan rijden dan kan ik maar 66L tanken dus de BC ziet het somberder in dan het werkelijk is.
Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
- Skollie
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 09.01.2010 - 13:18
- Locatie: Middelstum
Ik denk idd dat het groene karakter brandstof kost. Je zag dit met name ook bij de eerste motorfietsen met injectie. Op papier (in het meetbereik van keuringen) schoon gemaakt met injectie. In de overige toeren gebieden sterker en dus op papier een hoger vermogen en koppel.
In de praktijk acceleratie met pieken en dalen en een hoger verbruik.
Eigenlijk zegt het motorolie probleem met de d5 motoren ook al wel iets. Er wordt zelfs meer brandstof ingespoten na de onstekeking dat een deel niet verbrandt en in het carter terechtkomt....
Per saldo, nieuwere diesel is hoger verbruik?
In de praktijk acceleratie met pieken en dalen en een hoger verbruik.
Eigenlijk zegt het motorolie probleem met de d5 motoren ook al wel iets. Er wordt zelfs meer brandstof ingespoten na de onstekeking dat een deel niet verbrandt en in het carter terechtkomt....
Per saldo, nieuwere diesel is hoger verbruik?
C 30 2.0 D 07' zwart momentum.
S 60 D5 Drivers Edition geartronic silver 08'
S 60 D5 Drivers Edition geartronic silver 08'