We hebben nu 14000km maar het is al een tijdje dat ons Start-Stop systeem niet meer automatisch gewerkt heeft.
Wij dachten dat het aan de warme temperatuur lag, want het S-S systeem werkt normaalgezien niet meer bij temperaturen vanaf 20°.
Maar eergisteren hebben we 's nachts een grote rit met de wagen gemaakt, buitentemperatuur was toen (volgens BC) 14°, motor was op bedrijfstemperatuur, airco en radio lagen niet aan.
Maar toch werkte het S-S systeem nog steeds niet.
Zijn er nog andere factoren die de werking van het Start-Stop systeem beperken? Of zou het gewoon kapot kunnen zijn?
Start-Stop werkt niet meer
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Wat heb je gedaan om het geactiveerd te krijgen?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Dat wist ik niet, maar vind ik toch wel een beperking van het systeem.Munchie schreef:Wij dachten dat het aan de warme temperatuur lag, want het S-S systeem werkt normaalgezien niet meer bij temperaturen vanaf 20°.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 16.02.2010 - 10:50
- Locatie: Oostende
Normaalgezien werkt het enkel bij temperaturen tussen 0° en 20° omdat er anders te veel slijtage aan de motor zou zijndbosker schreef:Dat wist ik niet, maar vind ik toch wel een beperking van het systeem.Munchie schreef:Wij dachten dat het aan de warme temperatuur lag, want het S-S systeem werkt normaalgezien niet meer bij temperaturen vanaf 20°.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 29.01.2007 - 16:31
Een aantal voorwaarden:
-temperatuur (volgens mij inderdaad tussen 0 en 30
-gordel aan
-motor op bedrijfstemp.
-accu op moet op bepaalde min. spanning zijn
-pook in zn vrij, koppeling op laten komen
-kunt het systeem uiteraard uitschakelen met de knop bij de pook
-temperatuur (volgens mij inderdaad tussen 0 en 30
-gordel aan
-motor op bedrijfstemp.
-accu op moet op bepaalde min. spanning zijn
-pook in zn vrij, koppeling op laten komen
-kunt het systeem uiteraard uitschakelen met de knop bij de pook
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 16.02.2010 - 10:50
- Locatie: Oostende
Bedankt voor de info!robbierobbie schreef:Een aantal voorwaarden:
-temperatuur (volgens mij inderdaad tussen 0 en 30
-gordel aan
-motor op bedrijfstemp.
-accu op moet op bepaalde min. spanning zijn
-pook in zn vrij, koppeling op laten komen
-kunt het systeem uiteraard uitschakelen met de knop bij de pook
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 13.03.2010 - 11:16
Motor hoeft niet op bedrijfstemp te zijn, als ik hier 's morgens wegrijd heb ik na 300m een verkeerslicht waar de S/S gewoon werkt als ik moet stoppen.robbierobbie schreef:Een aantal voorwaarden:
-temperatuur (volgens mij inderdaad tussen 0 en 30
-gordel aan
-motor op bedrijfstemp.
-accu op moet op bepaalde min. spanning zijn
-pook in zn vrij, koppeling op laten komen
-kunt het systeem uiteraard uitschakelen met de knop bij de pook