Verkoop tips Volvo 740

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
v700r
5th Gear member

Wat is er mis met zijn gewicht en verbruik?
Groeten van Frans.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

een 740 is niet zwaarder dan een S40 (1996-2000)
Volvo for life
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Deze topic doet een beetje pijn: "verkoop tips Volvo 740".

:D
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
945i
8th Gear member

En de tips waren gratis!
bart simpson schreef:een 740 is niet zwaarder dan een S40 (1996-2000)
Ik weet wel welke ik liever heb 8)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
v700r
5th Gear member

740 rules!
Groeten van Frans.
Grijze144
2nd Gear member

Een 740 is niet absurd zwaar, het verbruik was tot een paar jaar geleden heel gewoon en het onderhoud is overzichtelijk en betaalbaar. Genoeg rationele argumenten om een ouwe Volvo bak te verkopen.

Gewoon een praktische all-round auto met 0,00 afschrijving. Zet dat maar in je advertentie.
Squeaktoy
2nd Gear member

945i schreef:En de tips waren gratis!
bart simpson schreef:een 740 is niet zwaarder dan een S40 (1996-2000)
Ik weet wel welke ik liever heb 8)
En ik ben er zeer dankbaar voor.
Ik ben de advertentie aan het wijzigen, op de woonplaats na, gezien ik mij er niet goed bij voel om potentiële kopers te "misleiden".
De aanhalingstekens vanwege dat dit puur mijn eigen gevoel is.

En inderdaad is dit niet het meest vreugdige onderwerp, maar ik kan de auto simpelweg niet zo laten staan.
Niet alleen omdat ik anders enorm in de financiële problemen kom, maar vooral omdat een auto als deze gewoon een betere eigenaar verdient.
Na 22 jaar trouwe dienst bij meerdere baasjes, zou het in mijn ogen enorme zonde zijn om een nog goed ogende en werkende auto weg te gooien.

En wat Bart en Grijze zeggen klopt volgens mij wel, het instap model S40 1.6 van de eerste generatie weegt slechts 20kg minder dan de 740 en doet slechts 0.2km meer per liter en is zelfs langzamer uit de startblokken als ik Autoweek mag geloven.
Al maakt die 20kg wel het verschil in gewichtsklasse m.b.t. belasting.
Hij lijkt zwaarder en dorstiger dan die is en in mijn ogen zorgt het gedateerde rijgedrag van de auto voor een wat voorzichtigere rijstijl wat een gunstiger verbruik oplevert. (in mijn geval iig wel)

Ik citeer enkel dingen en hou mijzelf niet voor dat ik ook maar enigszins een kenner ben. :P
De advertentie ga ik weer onder de loep nemen en bijwerken.
Dank jullie allen voor jullie inbreng, ik stel het enorm op prijs.
Een echte tank is niet langzaam.
Inventaris:
Citroen Xantia X2 1.8 16v Milesime
Volgende stap: Volvo 850 sedan
945i
8th Gear member

Kan je hem niet schorsen en op eigen terrein stallen zolang hij niet verkocht is?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Squeaktoy
2nd Gear member

Helaas heb ik geen eigen terrein, anders had ik beide auto's wel geschorst en rustig wat reserves kunnen opbouwen.
Ik heb gelukkig nog geen klachten ontvangen van mijn buurtgenoten over het feit dat ik twee vakken inneem op een redelijk krappe openbare parkeerplaats.
Maar gezien ik eind deze maand op een uitkering moet teren tot ik nieuw werk heb word het zelfs behelpen op überhaupt een auto te hebben.
Inventaris:
mr.borrie
2nd Gear member

700 series verkopen gewoon niet meer iedereen wilt een pre 86 model hebben valt me op als ik een beetje kijk op marktplaats.

heel jammer :-(
CURRENT:764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 85'|Volvo 360 86 Cup|Volvo 144 70'|
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

mr.borrie schreef:700 series verkopen gewoon niet meer iedereen wilt een pre 86 model hebben valt me op als ik een beetje kijk op marktplaats.

heel jammer :-(
voor een redelijke pre 86-er betaald men liever het dubbele van een mooie past 86-er, wat is je winst dan nog?
Volvo for life
Squeaktoy
2nd Gear member

Het gaat me al niet meer om echte winst, ik wil eigenlijk gewoon een leuk bedragje er voor hebben.
De maandelijkse kosten gaan mij nog nekken en het jaagt me op ten duur een dwangbuis in.

Ik zou vandaag een potentiële koper mogen ontvangen, ware het niet dat hij nooit is komen opdagen.
Hij wou het als een donor auto hebben voor het bodembedrag van €500,-.
Dat geeft mij weer een vraagstuk, wat schrikt mensen toch af als ze een redelijk mooie 740 voor het luttele bedrag van €500,- nog niet eens willen kopen?

Sorry als ik een beetje gefrustreerd over kom, maar ik zit er echt mee in mijn maag.
Ik moest dus een beetje mijn ei kwijt.
Inventaris:
Grijze144
2nd Gear member

Misschien moet je wat meer vragen. 500-600 euro suggereert wel dat het een gare bak is waar je hooguit nog tot het eind vd APK mee kan rijden, leuk voor het garbagerun volk.
Blijft lastig, ik probeer mijn schoonzus wel eens te porren maar waar zij woont zijn auto's van 10 jaar al onbespreekbare sloeberbakken.

Vroeger adverteerde Volvo met "Invest in durable goods", hun "goods" blijken zo goed dat ze de markt overleven.
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Het vervelende is dat mensen tegenwoordig een zuinige en kleine auto willen rijden. Wat je dan krijgt is dat ze een Astra of Golf kopen met 1,4 of 1,6 onder de kap. Ze vergeten alleen dat die auto inmiddels zwaarder is dan een 740 van 25 jaar oud.
Ja, die nieuwe auto is wat zuiniger maar owee als er iets stuk is: hoofdprijs betalen terwijl voor die oude Volvo een demontage-bedrijf genoeg goede en goedkope onderdelen heeft liggen.
Daar komt bij dat bij ongeveer heel Nederland het idee heerst dat een auto van 3 jaar al oud is. Want dan moeten er nieuwe banden onder, nieuwe koppeling na 100.000 km en komt er "gezeur met de APK".

Het zal allemaal wel ...
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Jelmar
1st Gear member

een 740GLE voor 500 eu ? doe mij is een foto ? :D
Crossroad Motorsport !
Squeaktoy
2nd Gear member

Een nieuwe koppeling na een ton!?
Het stomme is dat ik denk dat er zat mensen mensen zijn die het presteren om een koppeling na een ton opgerookt te hebben.
En inderdaad, voor de stomste dingen moeten er bakken met kappen en plaatwerk eraf wat de prijs omhoog schroeft van het onderhoud op die nieuwe auto's.

Ik kreeg zojuist een bod waar ik persoonlijk wel om moest lachen, iemand vroeg mij of ik zo vriendelijk zou wezen om een bod van €250,- in overweging te nemen.
Dat is evenveel als dat ik korting kreeg op mijn Mazda 323F destijds en dat was omdat mijn Volvo 440 dan gesloopt kon worden.

Ik ben een beetje klaar met vriendelijk te zijn tegenover mensen die zelfs een bezichtiging niet serieus nemen, laat staan een mogelijke koop.
Het word echt met de dag gekker als mensen denken een goede auto voor sloop prijzen te kunnen kopen.

Zou het helpen als ik de advertentie op de KM Stand, bouwjaar en een slagzin na gewoon helemaal leeg maak?
Misschien komen ze dan wel met serieuze vragen.
Inventaris:
Squeaktoy
2nd Gear member

Jelmar schreef:een 740GLE voor 500 eu ? doe mij is een foto ? :D
Helaas, het is een GL.
Ik wou destijds een simpele betrouwbare auto en dat kreeg ik.

Het is echt jammer dat ik er zo weinig plezier van gehad heb.
Inventaris:
Oceanracer
Geartronic member

Squeaktoy schreef:...
Ik kreeg zojuist een bod waar ik persoonlijk wel om moest lachen, iemand vroeg mij of ik zo vriendelijk zou wezen om een bod van €250,- in overweging te nemen.
Dat is evenveel als dat ik korting kreeg op mijn Mazda 323F destijds en dat was omdat mijn Volvo 440 dan gesloopt kon worden.

Ik ben een beetje klaar met vriendelijk te zijn tegenover mensen die zelfs een bezichtiging niet serieus nemen, laat staan een mogelijke koop.
Het word echt met de dag gekker als mensen denken een goede auto voor sloop prijzen te kunnen kopen.
....
Ik begrijp je gevoel maar al te goed. Soortgelijke onzinnige reacties heb ik ook ontvangen. Hoewel ik tot op de accessoire nauwkeurig had omschreven waar mijn auto van is voorzien, kreeg ik toch nog de vraag wat dat nou precies is, zo'n Volvo Oceanrace. En dan verwachten ze ook nog een serieus antwoord! Of van die dumpprijzen en of ik dan wel die zelfde dag even wil reageren! STUMPERDS!

Ach, het kan ook best goed gaan. Dik 5 jaar geleden kocht ik mijn V70 ook via MP. En de Lupo van m'n vriendin hebben we vorig jaar ook via MP gekocht. En gisteren heeft iemand uit Brabant via MP nog een overtollig interieur (van m'n vorige lesauto) naar alle tevredenheid opgehaald.

Dan even terug naar jouw advertentie:

Zet er inderdaad maar een paar sleutelwoorden in en verhoog de prijs naar € 950,00. Als ze dan de helft bieden, heb jij alsnog wat je er voor hebben wilt en zij hebben hun 50 % korting. :D
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Squeaktoy
2nd Gear member

Ik heb ook gemerkt dat MP heel mooi is voor aankopen, maar dat verkopen wat te wensen overlaat.
Volgens mij zijn de mensen waarvan je koopt maar wat blij dat er iemand is die niet alleen serieus reageert en een realistisch bod doet, maar daarnaast ook nog zich aan de afspraak houd. :P

En ja, als ik dan toch weer wegenbelasting en verzekering moet betalen deze maand, dan kan ik net zo goed de prijs opschroeven.
Al moet ik zeggen dat €950,- denk ik iets te hoog is, gezien de auto er weer een paar kuurtjes bij heeft gekregen sinds kort.
Dit is onder andere de snelheidsmeter die soms een schouderklopje nodig heeft om weer door te gaan en dat de motor soms niet lekker aan slaat. :(
Ik denk dat dat goed is voor €50,- er vanaf. ;)

Na het werk toch maar weer aan de slag met de advertentie. :)
Inventaris:
mr.borrie
2nd Gear member

heb je al geprobeerd hem op de 700 vereniging te zetten?
CURRENT:764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 85'|Volvo 360 86 Cup|Volvo 144 70'|
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”