Lotgenoten!
Lange geleden dat ik hier actief ben geweest, inmiddels al weer zo'n 4,5 jaar eigenaar van een V70 2,4. Ik moet zeggen weinig power maar het blijft een heerlijke auto.
Nu heb ik inmiddels mijn zinnen gezet op iets groters en vooral sneller. Even stil gestaan bij een Cayenne, maar toch snel weer doorgelopen. Nu op zoek naar een V8. Iemand tips waar te zoeken? Mobile.de? Iemand een goed adresje die helpt in te voeren. Ik wil eigenlijk zoveel mogelijk opties (lees alle) en zo'n 35000 euro uitgeven (2005-2006). Volgens mij moet dat te doen zijn. Het plan is de auto rond augustus aan te schaffen. De V70 schuif ik door naar vrouwlief.
Alle tips zijn meer dan welkom welkom!
Groeten Bas
V70 2.4 140 PK eruit, XC90 V8 erin
-
- 5th Gear member
Met 35k budget? Dat lukt makkelijk @ mobile.de (zoeklink is gesorteerd op datum van advertentie, zo zie je mooi elke keer nieuwe advertenties).Bas R schreef:Lotgenoten!
Lange geleden dat ik hier actief ben geweest, inmiddels al weer zo'n 4,5 jaar eigenaar van een V70 2,4. Ik moet zeggen weinig power maar het blijft een heerlijke auto.
Nu heb ik inmiddels mijn zinnen gezet op iets groters en vooral sneller. Even stil gestaan bij een Cayenne, maar toch snel weer doorgelopen. Nu op zoek naar een V8. Iemand tips waar te zoeken? Mobile.de? Iemand een goed adresje die helpt in te voeren. Ik wil eigenlijk zoveel mogelijk opties (lees alle) en zo'n 35000 euro uitgeven (2005-2006). Volgens mij moet dat te doen zijn. Het plan is de auto rond augustus aan te schaffen. De V70 schuif ik door naar vrouwlief.
Alle tips zijn meer dan welkom welkom!
Groeten Bas
Via bpmberekenen.com kom ik ongeveer op 7500 euro bpm, uitgaande van auto jan 2006 en 85k nieuwwaarde.
-
- 2nd Gear member
Aanbod van V8-en in nederland is wel erg beperkt. Heeft er iemand nog goede tips betreffende het invoeren van de auto. Zelf doen of uitbesteden en zelf ophalen (wil toch wel ff sturen voordat ie in nederland staat...).
Goeie tip trouwens om te sorteren op datum!
NB ik neem aan dat de meeste voor een V8 zouden gaan en niet voor de T6....
V70 2.4 benzine aut.
-
- 5th Gear member
Zelf had ik dergelijke links in mijn browser en checkte die elke dag even. Na een tijdje de ultieme auto gevonden. M.b.t. V8 vs T6, je zou het niet denken maar het schijnt dat de V8 in de praktijk iets zuiniger (lees: iets minder onzuinig) is als de T6. Komt met name omdat de T6 maar 4 versnellingen heeft en de V8 er 6.Bas R schreef:Aanbod van V8-en in nederland is wel erg beperkt. Heeft er iemand nog goede tips betreffende het invoeren van de auto. Zelf doen of uitbesteden en zelf ophalen (wil toch wel ff sturen voordat ie in nederland staat...).
M.b.t. invoeren, je kunt jezelf een hoop geld besparen door het zelf te doen. Geld wat je uitspaart kun je bijv gebruiken door de auto hier in NL een hele dikke beurt te geven.
Globale stappen
Zoekmachine: mobile.de of autoscout24.nl
Op deze site staan goede tips:
http://www.bpmberekenen.com/auto-import ... sland.html
goede calculator:
http://www.bpmberekenen.com/bpm-calculator.html (gaf mij betere resultaten als diegene van autoweek site).
Tijdelijk kenteken kan via vdcnederland :
http://www.vdcnederland.nl/index.php?po ... gorie_id=1
BPM formulieren kun je laten invullen door autotelex, die van mij werden zonder morren geaccepteerd:
http://www.autotelex.nl/autoimport
In het kort:
1) auto localiseren en contact opnemen verkoper
2) tripje naar duitsland, proefritje, vantevoren heb je copieen van alle stempels gezien. Je zou vervolgens nog, als je duits ok is, met de desbetreffende volvo-dealer contact opnemen.
3) onderhandelen over de prijs => vervolgens voorlopig koopcontract
4) naar huis, geld regelen. Zelf heb ik het cash gedaan, was zeer veel gedoe (je kunt maar 5k per dag opnemen als je niet vantevoren hebt aangegeven) en je loopt met ontzettend veel geld op zak.
5) tijdelijk kenteken regelen en evt via je verzekering extra verzekering op chassis nr (die vind je weer in voorlopig koopcontract).
6) terug naar duitsland met extra bestuurder voor de terugweg. Betalen en genieten van de terugreis
7) auto op de oprit, niet meer mee rijden totdat je naar RDW gaat.

Via Douane daar BPM regelen
9) naar huis, wachten op kentekenpapieren + acceptgiro BPM.
10) BPM betalen en kentekens halen en genieten maar!
- R.Bijl
- 3rd Gear member
- Contacteer:
hoi,
ik ben vorig jaar wel voor een t6 gegaan,dit omdat een v8 simpelweg toen nog boven budget lag. heb echter wel een full options t6 en deze voldoet prima.het verbruik is daarentegen wel slikken,ruim 1 op 7...... :occasion5:
t6 of v8,het is allebei dik! het verbruik van de v8 is iets leuker.
suc6
Robin
ik ben vorig jaar wel voor een t6 gegaan,dit omdat een v8 simpelweg toen nog boven budget lag. heb echter wel een full options t6 en deze voldoet prima.het verbruik is daarentegen wel slikken,ruim 1 op 7...... :occasion5:
t6 of v8,het is allebei dik! het verbruik van de v8 is iets leuker.
suc6
Robin
Volvo V60 PIH Rebel Blue-Driver support line-Security line-Hybrid techno line-Winter line-Heico Volution.
Volvo 850 T-5R CY estate
Volvo v70 2.5t Ocean race
Volvo XC90 T6 full options
Volvo V70 2.4t Ocean Race
Volvo 850 2.5-20V
VW Golf 1.9 TDI GT.
Volvo 850 T-5R CY estate
Volvo 850 2.5-20V
VW Golf 1.9 TDI GT.
-
- 2nd Gear member
misschien is uit de US importeren ook een optie?
zelfs met huidige koers misschien interessant om uit te rekenen.
http://www.cars.com/for-sale/searchresu ... sf1Dir=ASC
bij deze prijzen komt:
- ongeveer 10% belasting in de US
- ongeveer 3000 euro transport /import /rdw etc - heb ik door sclnl.nl all in laten doen
- bpm (afhankelijk van nieuwwaarde in NL en leeftijd auto)
- btw
er zijn vast diverse sites waar je bpm / btw kunt uitrekenen.
zo'n club als scl (maar daar zijn er wel meer van) kunnen ook het hele traject voor je doen.
dan heb je natuurlijk wel een US versie (miles en gallons op de teller) en voor een tweedehandse zou ik geen strijd aan gaan of kosten maken voor ombouw.
geen idee hoe de totaal prijs dan vergelijkt met Duitsland.
En ik zou zeker de V8 doen - veel fijnere en soepelere motor.
typisch genoeg: ook ongeveer even 'zuinig' als de 3.2 dus daar hoef je het ook niet voor te doen.
zelfs met huidige koers misschien interessant om uit te rekenen.
http://www.cars.com/for-sale/searchresu ... sf1Dir=ASC
bij deze prijzen komt:
- ongeveer 10% belasting in de US
- ongeveer 3000 euro transport /import /rdw etc - heb ik door sclnl.nl all in laten doen
- bpm (afhankelijk van nieuwwaarde in NL en leeftijd auto)
- btw
er zijn vast diverse sites waar je bpm / btw kunt uitrekenen.
zo'n club als scl (maar daar zijn er wel meer van) kunnen ook het hele traject voor je doen.
dan heb je natuurlijk wel een US versie (miles en gallons op de teller) en voor een tweedehandse zou ik geen strijd aan gaan of kosten maken voor ombouw.
geen idee hoe de totaal prijs dan vergelijkt met Duitsland.
En ik zou zeker de V8 doen - veel fijnere en soepelere motor.
typisch genoeg: ook ongeveer even 'zuinig' als de 3.2 dus daar hoef je het ook niet voor te doen.
- liquid_force
- 6th Gear member
hoezo 10% belastingen in de USA?
-
- 2nd Gear member
Zijn de uit de USA geimporteerde auto's niet anders qua onderstel (soepeler afgesteld) waardoor de wegligging minder is??? Of is dat onzin?
Hebben jullie nog meer tips betreffende bedrijven die importeren uit omliggende landen?
Wederom alvast dank voor alle reacties!
Hebben jullie nog meer tips betreffende bedrijven die importeren uit omliggende landen?
V70 2.4 benzine aut.
- awedzing
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Hier in Zweden zijn er ook wel een paar te vinden 
hier
of
http://www.bytbil.com/bilar/begagnade/s ... gBOEwOBQAA_!

hier
of
http://www.bytbil.com/bilar/begagnade/s ... gBOEwOBQAA_!
Onze belevenissen in Zweden zijn hier: http://www.prive.route62.nu te volgen.
Volvo XC90 D5 R-Design II - 200pk -7 zits MY2010 - xeon, geartronic, lightforce zonder E-merk, 220V
Volvo XC90 D5 R-Design II - 200pk -7 zits MY2010 - xeon, geartronic, lightforce zonder E-merk, 220V
-
- 5th Gear member
Afgezien van die veranderingen is het nogal gedoe (en kostbaar) om alles weer nederlands te krijgen (radio, km teller enzo). Of je moet dat soort ongemakken voor lief nemen. Iemand heeft het eens gedaan met een XC90 3.2 geloof ik. Het is gelukt maar het was redelijk wat gedoe (understatement).Bas R schreef:Zijn de uit de USA geimporteerde auto's niet anders qua onderstel (soepeler afgesteld) waardoor de wegligging minder is??? Of is dat onzin?
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
zou dan eerder in de UK op zoek gaan naar een LHD, een auto is al weinig waard in de UK, een LHD is niets waard
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
sales tax (BTW).liquid_force schreef:hoezo 10% belastingen in de USA?
maar misschien hoef je die niet te betalen als je 'm meteen exporteert.
vast wel een site waar dat op te vinden is met advies over USA import.
http://www.cars.com/go/search/detail.js ... f=national
deze lijkt wel een heel goede deal - 2007, V8, maar 5000km op de teller, full opps. $37000
over de dikke duim - 37k x 1.1 (tax) x 0.8 (euro) = 32k euro.
bpm 12k euro
btw (19%) 8500 euro
import 3000 euro
totaal 55000 euro.
Als je US overweegt zou ik in ieder geval auto uit California kopen, beste klimaat voor de auto. Waarschijnlijk is deze zelfs nog nooit nat geweest.
-
- 2nd Gear member
Nee, dat is allemaal broodje aap.Bas R schreef:Zijn de uit de USA geimporteerde auto's niet anders qua onderstel (soepeler afgesteld) waardoor de wegligging minder is??? Of is dat onzin?
De US versies zijn precies hetzelfde, ook de lampen etc.
Het enige verschil is de Mile teller, gallons etc. - er is geen technische noodzaak om iets om te bouwen.
Daar rijdt hij niet minder om maar voor tweedehands zou ik dat dan gewoon voor lief nemen en geen energie of geld steken in ombouw.
- R.Bijl
- 3rd Gear member
- Contacteer:
ga ik toch even op reageren,heb met een amerikaan proefgereden en was in vergelijking met mijn nederlandse t6 echt een dweil op de weg.ik was dus ook niet onder de indruk van de rijkwaliteiten en was van plan om van een xc90 af te zien.ben er dus niet helemaal zeker van of dat wel een broodje aap verhaal is.
suc6
Robin
suc6
Robin
Volvo V60 PIH Rebel Blue-Driver support line-Security line-Hybrid techno line-Winter line-Heico Volution.
Volvo 850 T-5R CY estate
Volvo 850 2.5-20V
VW Golf 1.9 TDI GT.
Volvo 850 T-5R CY estate
Volvo 850 2.5-20V
VW Golf 1.9 TDI GT.
- Paul
- Geartronic member
Wat geestig zeg! Een broodje aap!eggiebirdie schreef:Nee, dat is allemaal broodje aap.
Het enige verschil is de Mile teller, gallons etc. - er is geen technische noodzaak om iets om te bouwen.
Daar rijdt hij niet minder om maar voor tweedehands zou ik dat dan gewoon voor lief nemen en geen energie of geld steken in ombouw.
Auto's die naar California gaan, hebben ook nog een andere tank.
En die onderstellen zijn wel degelijk anders, de enige auto die zometeen komt met exact hetzelfde onderstel is de S60. Ze hebben daar voor de Amerikaanse markt nu ook een Europees onderstel. Wel kan je vanaf fabriek kiezen tussen twee onderstellen.
Maar als jij vindt dat ze allemaal hetzelfde rijden, prima. Maar het is geen broodje aap.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
Paul schreef:Wat geestig zeg! Een broodje aap!eggiebirdie schreef:Nee, dat is allemaal broodje aap.
Auto's die naar California gaan, hebben ook nog een andere tank.
En die onderstellen zijn wel degelijk anders, de enige auto die zometeen komt met exact hetzelfde onderstel is de S60. Ze hebben daar voor de Amerikaanse markt nu ook een Europees onderstel. Wel kan je vanaf fabriek kiezen tussen twee onderstellen.
Maar als jij vindt dat ze allemaal hetzelfde rijden, prima. Maar het is geen broodje aap.
pffff.... wat een lange tenen allemaal.
anyhow -ik ben niet de expert op dat terrein- dat mogen jullie als dealer uitvechten.
- ervaring met NL V70 en XC90 en USA S80 en XC90 - ik heb nergens verschil gemerkt met 4 jaar in NL Volvo rijden en 2 jaar US Volvo rijden. Andere tank en andere details - het zal wel maar met rijden merk ik daar niks van hoor.
- zal heus wel dat er technisch ergens een of ander detail anders is maar bedoelde vooral 'niks dat met import omgebouwd zou moeten worden' als je dat niet zelf wil.
On topic en veel interessanter- ik heb geen idee van NL en DE prijzen voor een XC90 V8.
Is 55.000 euro voor een bijna nieuwe, full opps V8 een koopje, goede prijs of gewoon niet te moeite waard?
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
@ eggiebirdie, wie roept er hier nu "broodje aap" verhalen?
Dat je geen expert bent is me duidelijk, maar met dit soort op (erg) los zand gebaseerde uitspraken kun je ook dit soort reacties verwachten.
Dat je geen expert bent is me duidelijk, maar met dit soort op (erg) los zand gebaseerde uitspraken kun je ook dit soort reacties verwachten.
Volvo for life
- sue266
- Starter
Ik kom nog maar net kijken op dit forum dus vandaar mijn wat late donatie aan deze discussie maar kijk hier eens voor de grap...
http://www.blocket.se/hela_sverige?q=xc ... ca=7&md=th
Voor de zweedse kroon naar euries kun je ong. 10 : 1 zeggen.
En deze is wel heel leuk........denk ik kijk maar even.
http://www.blocket.se/angelholm/Volvo_X ... m?ca=7&w=3
http://www.blocket.se/hela_sverige?q=xc ... ca=7&md=th
Voor de zweedse kroon naar euries kun je ong. 10 : 1 zeggen.
En deze is wel heel leuk........denk ik kijk maar even.
http://www.blocket.se/angelholm/Volvo_X ... m?ca=7&w=3