Hallo allemaal.
Ik heb een XC70 2005 AWD. Als ik het contact uit zet en de sleutel eruit heb loopt de Haldex pomp nog een tijdje door (maximaal 10 seconden). Soms draait de pomp nog als ik uitstap, maar een andere keer is de pomp uit als ik uitstap om dan alsnog aan te slaan en een aantal seconden te draaien. Misschien is dit wel normaal systeemgedrag??
Bij de dealer heb ik geen antwoord gekregen op de vraag of dit normaal is. Het antwoord dat ik kreeg was dat er via de computer geen storing in het Haldex systeem wordt aangegeven.
Zijn er hier misschien mensen met kennis van het Haldex systeem die me kunnen vertellen of dit normaal is? (of een voorbode van een probleem).
Vast bedankt.
MVG, René
Haldex pomp blijft een tijdje draaien na uitzetten auto.
-
- 4th Gear member
Haldex pomp???
Hoor je niet het droogblazen van de airco? Dat is een normaal verschijnsel.
Hoor je niet het droogblazen van de airco? Dat is een normaal verschijnsel.
Toyota Hilux DC Lounge 2016
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
-
- 7th Gear member
http://www.scholieren.com/werkstukken/10145
Lees dit artikeltje even,dan begrijp je de werking van een Haldex beter.
Lees dit artikeltje even,dan begrijp je de werking van een Haldex beter.
-
- 2nd Gear member
@Wim J
Er zit blijkbaar een hydraulische pomp op de Haldex unit die het systeem op druk brengt. Het gaat om deze pomp.
@Ramon&Ramon
Bedankt voor het artikel. Ik had me al wat ingelezen in de werking van Haldex. Ik kan alleen nergens, ook niet in "jullie" artikel, vinden of het normaal is dat de hydraulische pomp blijft doordraaien na parkeren. Vandaar mijn vraag hier op het forum.
Er zit blijkbaar een hydraulische pomp op de Haldex unit die het systeem op druk brengt. Het gaat om deze pomp.
@Ramon&Ramon
Bedankt voor het artikel. Ik had me al wat ingelezen in de werking van Haldex. Ik kan alleen nergens, ook niet in "jullie" artikel, vinden of het normaal is dat de hydraulische pomp blijft doordraaien na parkeren. Vandaar mijn vraag hier op het forum.
-
- 7th Gear member
Dat kan inderdaad een storing zijn in het regelapparaat van de Haldex,dus toch nog een keer goed uitlezen,desnoods tijdens het rijden!
-
- 4th Gear member
Ik wist van het bestaan van de pomp, maar had nog nooit over dat nadraaien gehoord. Vandaar de 3-dubbele vraagtekens bij m'n eerste reply hier.mmn2 schreef:@Wim J
@Ramon&Ramon
Toyota Hilux DC Lounge 2016