hallo allemaal,
ik heb een volvo v40 1.9 d uit 11-2001, ik heb hem nu 3 maanden en ben blij dat er nog garantie op zit want in die tijd is al 2 keer de EGR-slang eruit geklapt/gebroken, ik ben zelf dus niet technisch maar zou iemand uit kunnen leggen wat de functie is hiervan en waar het aan kan liggen dat hij al 2 keer kapot gegaan is?
het kwam vrij plotseling bij rustig optrekken in een keer heel veel herrie, net alsof je zonder uitlaat rijd en toen ik hem stil had gezet kwam de rook onder de motorkap vandaat, uitlaatgassen denk ik, maar dan lijkt het dus of het een deel is van de uitlaat maar dat is het toch niet?
alvast bedankt voor de informatie.
groetjes David
EGR-slang
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 27.02.2005 - 14:18
- Locatie: Bovenkarspel (NH, regio West-Friesland)
Uitlaatgasrecirculatie
Met EGR (Exhaust Gas Recirculation) wordt een deel van het uitlaatgas weer teruggevoerd naar de verbrandingskamer waar het een deel van de verse lucht vervangt. Het verlaagt de piektemperatuur tijdens verbranding en daarmee de hoeveelheid NOx die wordt gevormd. Reducties van 20 tot 80% zijn mogelijk. Nadeel is dat de deeltjesemissie bij hogere motorbelasting toeneemt. Ook de motorolie kan sneller verouderen.
http://www.emis.vito.be/autoverbruik/in ... andstoffen
Egr staat voor "electronic gas recirculation", ofwel het recirculeren van uitlaatgas. Dit gebeurt bij veel moderne auto, s via een potje met daarin een klep/plunjer. Deze verbind het in- en uitlaatspruitstuk, bij een bepaald aantal toeren gaat de klep/plunjer open en recirculeert het uitlaatgas om de NOX uitstoot te reduceren.
En dan nu de klapper:
http://www.automotive.tno.nl/VM/EST/Pub ... 6.1_NG.pdf
Alstublieft.
Met EGR (Exhaust Gas Recirculation) wordt een deel van het uitlaatgas weer teruggevoerd naar de verbrandingskamer waar het een deel van de verse lucht vervangt. Het verlaagt de piektemperatuur tijdens verbranding en daarmee de hoeveelheid NOx die wordt gevormd. Reducties van 20 tot 80% zijn mogelijk. Nadeel is dat de deeltjesemissie bij hogere motorbelasting toeneemt. Ook de motorolie kan sneller verouderen.
http://www.emis.vito.be/autoverbruik/in ... andstoffen
Egr staat voor "electronic gas recirculation", ofwel het recirculeren van uitlaatgas. Dit gebeurt bij veel moderne auto, s via een potje met daarin een klep/plunjer. Deze verbind het in- en uitlaatspruitstuk, bij een bepaald aantal toeren gaat de klep/plunjer open en recirculeert het uitlaatgas om de NOX uitstoot te reduceren.
En dan nu de klapper:
http://www.automotive.tno.nl/VM/EST/Pub ... 6.1_NG.pdf
Alstublieft.
2 Hot 2 Handle
2 Cold 2 Hold
WorldWide Party People Manifesto
2 Cold 2 Hold
WorldWide Party People Manifesto