LPG inbouw v50
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Niet leverbaar zonder het risico dat je garantie vervalt.jani schreef:Onlangs heb ik een nieuwe V50 1.8 gekocht. Gezien aantal km wat ik denk te rijden zou LPG verstandig zijn (gelet op mijn geldbuidel). Heeft iemand ervaring met V50 1.8 en LPG instalatie (Geen Bi-feul)
Waarom met die wetenschap niet gelijk een diesel aangeschaft?
- VolvoRuijs
- 1st Gear member
Een diesel is misschien wat duurder in de aanschaf..!!!! Misschien had je wel beter van tevoren kunnen bekijken wat de mogelijkheden zijn van het inbouwen van een LPG-tank.
-
- 1st Gear member
Mijn vrouw rijdt sinds kort op LPG-G3 in een Volvo V50 2.4i Summum, communication line High (170 pk) en wat een genot! Geen enkel vermogensverlies, gemiddeld verbruik van 1 op 10, tank vol voor nog geen 20 euro. Het enige nadeel van de Vialle LPi-G3 installatie is dat ie als ringtank op de plek van het reservewiel komt en dan helaas net iets boven de laadvloer uitkomt wat de inbouwer dan oplost door klosjes onder de bodemplaat van de kofferruimte te plaatsen. Verdient niet de schoonheidsprijs. Overigens wat een heerlijke auto is dit. Zelf rijdt ik nu Volvo C70 T5 en ik heb een keur aan andere auto's gereden maar qua rijgenot kan niets aan die V50 tippen.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Heb je ook een andere cilinderkop gekregen dan? die valt namelijk niet onder de fabrieksgarantie als hij sneuvelt door gas.kingkong schreef:Mijn vrouw rijdt sinds kort op LPG-G3 in een Volvo V50 2.4i Summum, communication line High (170 pk) en wat een genot! Geen enkel vermogensverlies, gemiddeld verbruik van 1 op 10, tank vol voor nog geen 20 euro. Het enige nadeel van de Vialle LPi-G3 installatie is dat ie als ringtank op de plek van het reservewiel komt en dan helaas net iets boven de laadvloer uitkomt wat de inbouwer dan oplost door klosjes onder de bodemplaat van de kofferruimte te plaatsen. Verdient niet de schoonheidsprijs. Overigens wat een heerlijke auto is dit. Zelf rijdt ik nu Volvo C70 T5 en ik heb een keur aan andere auto's gereden maar qua rijgenot kan niets aan die V50 tippen.
-
- 1st Gear member
Nee, ik heb geen andere cilinderkop gekregen. Maar de garantie wordt door Gas FX overgenomen als je een zakelijk contact met hen hebt via bv een leasemaatschappij. Als je de op eigen naam rijdt draag je zelf het risico, dat volgens mij overigens heel gering is.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Zij garanderen jou een nieuwe kop van zo'n € 2.000,--? want daar loop je met een vrij grote mate van zekerheid tegenaan.kingkong schreef:Nee, ik heb geen andere cilinderkop gekregen. Maar de garantie wordt door Gas FX overgenomen als je een zakelijk contact met hen hebt via bv een leasemaatschappij. Als je de op eigen naam rijdt draag je zelf het risico, dat volgens mij overigens heel gering is.
Met alle respect, maar dat waag ik te betwijfelen.
-
- 1st Gear member
Tot 50.000 km zeker. Je kunt zelfs 100.000 km verlengde garantie bij Gas FX bijkopen voor 200 euro. Dus dan heb je garantie op je cilinderkop tot 150.000 km. Zie www.gasfx.nl onder Producten en dan onderaan het kopje zakelijk voorwaarden (artikel 3 punt 9). De fabrieksgarantie lopop t meestal 2 jaar. Mijn vrouw rijdt zo'n 25.000 per jaar en dus vallen we netjes binnne die standaard garantie van 50.000 km.
N.B. Voor privé gereden auto's is het duidelijk een ander verhaal (over discriminatie gesproken). Daar heb je ook standaard de garantie tot 50.000 km, maar schade aan cilinderkop is daarvan uitgesloten!!
N.B. Voor privé gereden auto's is het duidelijk een ander verhaal (over discriminatie gesproken). Daar heb je ook standaard de garantie tot 50.000 km, maar schade aan cilinderkop is daarvan uitgesloten!!
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Gas en dan ook nog op zulke dubieuze voorwaarden, waar begin je aan?kingkong schreef:Tot 50.000 km zeker. Je kunt zelfs 100.000 km verlengde garantie bij Gas FX bijkopen voor 200 euro. Dus dan heb je garantie op je cilinderkop tot 150.000 km. Zie www.gasfx.nl onder Producten en dan onderaan het kopje zakelijk voorwaarden (artikel 3 punt 9). De fabrieksgarantie lopop t meestal 2 jaar. Mijn vrouw rijdt zo'n 25.000 per jaar en dus vallen we netjes binnne die standaard garantie van 50.000 km.
- Remon
- 5th Gear member
Na ongeveer 100dkm ben je ook wel toe aan een nieuwe cilinderkop. Dan vraag ik me af of het wel zo goedkoop rijden is op lpg. Ik heb zelf ook voor de keuze gestaan toen ik een s40 kocht. Of een benzine met weinig km omtoveren naar een lpg auto of direct een diesel kopen. Alles goed overzichtelijk in een schema gezet bij exel, en dan kwam ik uit dat na 4 jaar gas rijden goedkoper word als diesel. Je kunt dan dus beter direct een diesel kopen zodat je de eerste 4 jaren veeeel goedkoper rijd en de laatste paar jaar met iets meer kosten en veel meer plezier.
Ik denk dat de topic starter een iets onzorgvuldige manier van auto kopen heeft gehad of er moet al een plotselinge verandering in zijn situatie zijn gekomen.
Ik denk dat de topic starter een iets onzorgvuldige manier van auto kopen heeft gehad of er moet al een plotselinge verandering in zijn situatie zijn gekomen.

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km