Aankoop Volvo V70 T5 AWD 2.0 20V Turbo LPGG3

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob2u
5th Gear member
Berichten: 1109
Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
Locatie: Veldhoven

Beste Forumleden,

Enige tijd geleden heb ik hier een interessante discussie gestart over de voor- en nadelen van een V70 Bi-fuel vs. after-market LPG installatie.

Helaas moet ik concluderen dat zo'n V70 (type2) voor mij te duur is; exemplaren met minder dan 200K op de teller kosten al gauw 18.000 euro of meer.....

Nu heb ik het oog op bovenstaande V70 type1 met 145.000 en een nieuwe LPG installatie. Heb hier 2 vragen over:
- is dit een verstandige koop; m.n. de 2.0T motor en LPG?
- is deze uitvoering wel in Nederland gevoerd, ik had hier nog nooit van gehoord?

Rob.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

een V70 2.0T is hier van het type 1 nooit geweest, ik zou icm lpg even verder zoeken naar een 2.5 10V.
Volvo for life
Gebruikersavatar
Rob2u
5th Gear member
Berichten: 1109
Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
Locatie: Veldhoven

Bart,

Is LPG sowieso te ontraden in combinatie met een turbo? En is er een speciale reden om voor ee 10-klepper te gaan ipv een 20V?

Rob.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Rob2u schreef:Is LPG sowieso te ontraden in combinatie met een turbo?

Er zullen hier vast forummers zijn (?) die een goede ervaring hebben, ik zou er juist in die combinatie vanaf blijven
Rob2u schreef:En is er een speciale reden om voor ee 10-klepper te gaan ipv een 20V?
Een 2.5 10V of een 2.5 20V zal niet echt uit gaan maken, de 2.5 10V is veel meer verkocht dus beter beschikbaar, het is de 2.4 20V die meer kans op problemen geeft
kuiper
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16.04.2005 - 23:35

Ik heb een goede ervaring met 2.5 20 v op LPG. Pas bij 380 k begaf de motor het (net voor het inruilmoment op een V70 tdi bij Volvo Zoetermeer, zeer coulant behandeld overigens). Heb vorig jaar rondgevraagd over een T-motor op LPG en dat werd me door 2 officiële Volvo-garages en 2 Volvo-specialisten met klem afgeraden. De verkoper van de XC70 T op LPG waar ik naar keek gaf vervolgens toe dat bij 100 k de kop vervangen reeds was.

Succes,

Kuiper
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is



C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
Gebruikersavatar
Rob2u
5th Gear member
Berichten: 1109
Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
Locatie: Veldhoven

OK Kuiper,

Dank voor je antwoord. IK ben inmiddels zover dat ik inderdaad afzie van LPG en turbo's. Sterker nog, ik ga voor een bi-fuel want daar is door Volvo zelf alles aan gedaan om dit zo goed mogelijk te laten functioneren. Dus ook geen aftermarket LPG voor mij.

Ik blijf nog even zoeken naar een geschikt exemplaar...

Rob.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”