Beste Forumleden,
Enige tijd geleden heb ik hier een interessante discussie gestart over de voor- en nadelen van een V70 Bi-fuel vs. after-market LPG installatie.
Helaas moet ik concluderen dat zo'n V70 (type2) voor mij te duur is; exemplaren met minder dan 200K op de teller kosten al gauw 18.000 euro of meer.....
Nu heb ik het oog op bovenstaande V70 type1 met 145.000 en een nieuwe LPG installatie. Heb hier 2 vragen over:
- is dit een verstandige koop; m.n. de 2.0T motor en LPG?
- is deze uitvoering wel in Nederland gevoerd, ik had hier nog nooit van gehoord?
Rob.
Aankoop Volvo V70 T5 AWD 2.0 20V Turbo LPGG3
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een V70 2.0T is hier van het type 1 nooit geweest, ik zou icm lpg even verder zoeken naar een 2.5 10V.
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Rob2u schreef:Is LPG sowieso te ontraden in combinatie met een turbo?
Er zullen hier vast forummers zijn (?) die een goede ervaring hebben, ik zou er juist in die combinatie vanaf blijven
Een 2.5 10V of een 2.5 20V zal niet echt uit gaan maken, de 2.5 10V is veel meer verkocht dus beter beschikbaar, het is de 2.4 20V die meer kans op problemen geeftRob2u schreef:En is er een speciale reden om voor ee 10-klepper te gaan ipv een 20V?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 16.04.2005 - 23:35
Ik heb een goede ervaring met 2.5 20 v op LPG. Pas bij 380 k begaf de motor het (net voor het inruilmoment op een V70 tdi bij Volvo Zoetermeer, zeer coulant behandeld overigens). Heb vorig jaar rondgevraagd over een T-motor op LPG en dat werd me door 2 officiële Volvo-garages en 2 Volvo-specialisten met klem afgeraden. De verkoper van de XC70 T op LPG waar ik naar keek gaf vervolgens toe dat bij 100 k de kop vervangen reeds was.
Succes,
Kuiper
Succes,
Kuiper
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is
C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
OK Kuiper,
Dank voor je antwoord. IK ben inmiddels zover dat ik inderdaad afzie van LPG en turbo's. Sterker nog, ik ga voor een bi-fuel want daar is door Volvo zelf alles aan gedaan om dit zo goed mogelijk te laten functioneren. Dus ook geen aftermarket LPG voor mij.
Ik blijf nog even zoeken naar een geschikt exemplaar...
Rob.
Dank voor je antwoord. IK ben inmiddels zover dat ik inderdaad afzie van LPG en turbo's. Sterker nog, ik ga voor een bi-fuel want daar is door Volvo zelf alles aan gedaan om dit zo goed mogelijk te laten functioneren. Dus ook geen aftermarket LPG voor mij.
Ik blijf nog even zoeken naar een geschikt exemplaar...
Rob.