Zelf heb ik ooit een ELM323 OBD2 (USB) diagnose interface aangeschaft. Er werd gezegd dat deze toepasbaar zou zijn bij een S70. Echter heb ik er nooit iets zinnigs mee voor de dag weten te halen...
Bij mijn S80 heb ik het nooit meer geprobeerd.
Volvo interface
-
- 1st Gear member
Ik heb al een tijdje deze: http://www.diagnoseapparatuur.nl/scanto ... n-bus-U581
die heb ik inde tijd aangeschaft voor mijn Hyundai maar deze werkt ook op mijn s80 bj 2005 D5.
De fout codes volgens obd prot. Kan je uitlezen.
die heb ik inde tijd aangeschaft voor mijn Hyundai maar deze werkt ook op mijn s80 bj 2005 D5.
De fout codes volgens obd prot. Kan je uitlezen.
- Johras
- 2nd Gear member
Ik heb zelf een goedkope ELM-327 OBD2 kabel, deze werkt goed in combinatie met het programma Dashcommand van Palmer Performance. Ik kan redelijk veel motordata uitlezen en ook foutcodes uitlezen en resetten.
Ook kan je de data loggen en opslaan, en bv je verbruik als grafiek weergeven enz. Deze data kan je ook inlezen in ScanXL, andere software van PP.
Ook kan je de data loggen en opslaan, en bv je verbruik als grafiek weergeven enz. Deze data kan je ook inlezen in ScanXL, andere software van PP.
- Johras
- 2nd Gear member
Op de site van Palmer Performance (http://www.palmerperformance.com/), hier kan je de software ook in demo versie downloaden om te testen of hij werkt. Zou ook voor de S80 gewoon moeten werken.
-
- Starter
Heb inmiddels ook slechte ervaringen met de verkoper (lucas smit, alias hadouchi) uit Utrecht. Ik wilde de OBD kabel voor mijn s70R '97en volgens Lucas of hadouchi is de kabel van de "gewone" s70 (van 1997 en 1998) daarvoor geschikt. Ik heb hem gekregen plus software, voor €45.50 incl. porto en, je raadt het al, R staat er niet bij en communiceert ook niet Net zomin als lucas/hadouchi. Alle vragen worden snel beantwoord, behalve klachten. Ik zit dus met een voor mij onbruikbare kabel. Is iemand geinteresseerd, voor weinig?
bert
bert