Roetfilter

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
945i
8th Gear member

Ze kunnen alles met chippies tegenwoordig, dan zal dit ook wel op te lossen zijn denk ik.... ;)

Er rijden tenslotte ook 2.0D's rond zonder RF.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
MauritsvdT
5th Gear member
Contacteer:

945i schreef:Ze kunnen alles met chippies tegenwoordig, dan zal dit ook wel op te lossen zijn denk ik.... ;)
Vooralsnog heeft niemand mij daar nog een antwoord op kunnen geven helaas.
:(

Maar als iemand wat weet dan mag hij dat graag vertellen.
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
Fransosowitz
3rd Gear member

De auto heb ik weer terug. Alle door Volvo aangeleverde checkpoints zijn gecontroleerd en de resultaten zijn opgestuurd naar Volvo NL. Oftewel: er is nog geen oplossing... Zal nog een keertje terug naar de dealer worden. Waarschijnlijk voor 2 dagen zei de chef monteur...

Heb zeker wel het idee dat men serieus het probleem onderzoekt en op zoek is naar de oplossing. Alleen schiet het voor mij helaas niet op.
Afwachten of het probleem nog opgelost gaat worden voordat de auto einde (lease-) contract is...
Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Volgens ons is bij ons het probleem opgelost. Het regeneren doet zich niet meer zo vaak voor. Eens in de 500-700 km. Wel is het gemiddelde verbruik erg hoog wanneer je alleen maar in de bebouwde kom rijdt. Verbruik met veel snelweg is rond de 6.2L op de 100 km. En dat is erg goed denk ik zelf. In Turkije zijn namelijk erg veel bergen.
Steyn
2nd Gear member

Vandaag is de update uitgevoerd, dus het regenereren zou vanaf nu beter moeten verlopen. Helaas is bij het updaten ook de chiptuning overschreven, dus de auto rijdt en schakelt nu sowieso anders. Volgende week woensdag wordt de tuning weer teruggezet, dus ik moet nog weer even geduld hebben.

Wat mij ook opviel is dat het regeneratie-proces vooral plaats vindt, wanneer de tank goed gevuld is (of is dit toeval?). Maar hoe dan ook, de software is geupdate.

Wordt vervolgd...
MauritsvdT
5th Gear member
Contacteer:

Tsja, dat is het lullige van software update; dan is de tuning ook weer foetsie ...
Maar als er straks in ieder geval je probleem mee verholpen is en de tuning is weer teruggezet ben je weer een blij mens.
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
MauritsvdT
5th Gear member
Contacteer:

Gistermiddag mijn auto weer opgehaald na het vervangen van het roetfilter.
:shock: Ongelofelijk ...... wat een verschil !!
Rijdt veel soepeler, verbruikt minder en heeft veel meer kracht.
Belachelijk eigenlijk dat dat ding zoveel uitmaakt, had nog niet zo lang de melding op het display gekregen "motorservice vereist", (volgens de monteur (Volvo-garage) had dat alleen te maken met het reservoir voor de regeneratievloeistof), maar het verschil nu is echt groot.

Dus de 120k beurt is nu compleet gedaan, kan er weer even tegen.
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

En nu maar hopen dat die ook minder blijft verbruiken.
MauritsvdT
5th Gear member
Contacteer:

Ik ben daar ook benieuwd naar.
Als ik het hier zo lees zijn er mensen met een 2.0D die echt zuinig rondrijden, ik kom zelf niet beter uit dan 1:15-16, zodra ik de snelweg opga is het zelfs veel minder.
We gaan het voorlopig eens in de gaten houden.
Fredhead
Geartronic member

Ik heb dan geen roetfilter, maar voor mij is 1 op 15 eigenlijk al een uitzondering.
Houd er zelf van om de vaart erin te houden en dan zitten we meestal rond de 1 op 14.

Moet wel zeggen dat ik minimaal 3 keer in de week ook nog een kortere rit maak met uitsluitend stadsverkeer, dat doet het verbruik natuurlijk ook geen goed.

Ben nu een tank rustig aan aan het doen en zoals het er nu uit ziet gaan we een behoorlijk beter verbruik halen.

Al vallen bovenstaande cijfers in het niets vergeleken bij de VW Transporter waar ik vanmorgen mee reed... die deed volgens de BC gemiddeld 1 op 5.
Wel met een dijk van een dieselmotor die de V50 volgens mij nog achter zich laat bij de stoplichten en voornamelijk alleen maar op Schiphol. (max 30 km/h en heel veel optrekken en weer stilstaan)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Net weer de melding service vereist gekregen. Kort daarna ging de motor in noodloop. Natuurlijk liep de auto weer normaal na het opnieuw starten van de auto... Morgen gaan we hier weg. Ik hoop dat allles goed komt.
mvdschaar
2nd Gear member

van de week heeft me volvo een grote beurt gehad waarbij alle filters vervangen zijn. Tevens hebben ze de roetfilter weer aan het regenaratieapperaat gehangen.

Tot op heden geen gestotter meer en lijkt hij ook weer wat meer power te hebben. Het doorblazen van de roetfilter door de volvo dealer kosten € 36.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”