originele volvo tuning

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Gesloten
volvo-jan
4th Gear member

heb verder nog geen topic kunnen vinden met de zoekfunctie :oops:

maar was op de site van volvo aan het rondkijken en kwam dit tegen
http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... uning.aspx

door volvo goedgekeurde tuning met volvo garantie
wat zal dat gaan kosten?
V70 2.4T Ocean Race my02 250000km -- V70R AWD 99 AUT 240000km en zelf: -- S70 2.5T Exclusiveline 97 AUT 204000km -- restauratie 854 T-5R AUT
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

Wat dat zal gaan kosten kan de Volvo-dealer je ongetwijfeld vertellen.

Echter ik denk dat het géén tuning is in de zin zoals dat meestal bedoeld wordt.
Als je op dit forum leest wat de meesten beogen met tuning (Rica, BSR e.d.) dan is dat een zeer duidelijke verhoging van de prestaties zoals koppel, acceleratie en topsnelheid.

Ikzelf heb mijn auto 'BSR-getuned' en dat heb ik gedaan om het bovenstaande te verwezenlijken en ............... dat is dan ook erg goed gelukt. Een T5 is er niets bij ! :P :P

Maar als ik dit lees op de site van Polestar en let op [cynische modus aan]

Polestar Performance is ontwikkeld in nauwe samenwerking met Volvo en voldoet aan dezelfde certificering als de originele uitvoering van de auto. De upgrades zijn niet bedoeld om maximaal vermogen of koppel te behalen maar voor verbetering van de rijeigenschappen met behoud van de betrouwbaarheid. Dat betekent dat u, als klant, kan uitkijken naar probleemloos autorijden.

dan vraag ik mij af waarom Volvo de auto's af fabriek kennelijk aflevert met rijeigenschappen die eigenlijk beter kunnen !
Het staat er immers "niet bedoeld om maximaal vermogen of koppel te behalen maar voor verbetering van de rijeigenschappen".

Vreemd vind ik dat ! Auto's moeten toch afgeleverd worden met de optimale rijeigenschappen ? Pas als je het onderste uit de kan wil hebben ga je middels 'echte' tuning een of twee stappen verder.
En dat dán een fabrikant zegt dat de garantie vervalt vind ik niet vreemd !

[cynische modus uit]

Zónder dat ik dat verder kan onderbouwen denk ik dat deze Volvo tuning in verhouding tot de resultaten duur uit zal vallen.

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Hier is al uitgebreid over bericht.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

Ben schreef:Hier is al uitgebreid over bericht.
Dat neem ik zonder meer aan Ben maar omdat de topicopener schreef "heb verder nog geen topic kunnen vinden met de zoekfunctie"..........

Licht even een tipje van de sluier op want ik heb óók nog niets kunnen vinden.

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Ben
Executive Member
Contacteer:

Alstublieft:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... t=polestar

gaan we daar meteen maar verder.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gesloten

Terug naar “Tuning (niet optisch)”