Als het erom gaat zuinig te rijden, dan koop je toch zeker geen XC90...? Hij zal vast wel iets zuiniger zijn, maar dat is nog altijd relatief. Ik zou dit niet als argument meenemen om eerlijk te zijn bij zo'n auto.t5power schreef:Is een handbak neit veel zuiniger?bart simpson schreef:het gemis van een automaat op een XC90 is echt een gemis
die velgen waren er vanaf 2002
ik wil kopen een Volvo XC90 2.5T 7P Exclusive Rear Seat Ent.
- Goelette
- 3rd Gear member
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 21.12.2008 - 14:47
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Renault Goelette 4x4 1953; Renault Goelette 4x4 1954;Ford Sierra 1987; Citroen BX 1990; Honda CRX 1985; Honda CRX 1988; Honda CRX 1985; Renault Expresse 1990; Chrysler Voyager 1992; Honda CRX 1986; Honda Accord 1996; Unimog 404 1967; BMW K1100 LT 1998; Honda Accord 1991; Rover Tourer 1998 ; Rover 216 cabrio; Honda Civic 1978; Volvo V70 D5 2001 Volvo V40 1.8 1998;
- Thuurc
- 4th Gear member
- Berichten: 731
- Lid geworden op: 03.07.2007 - 17:10
- Locatie: Swalmen
Anders dan oordelen, wil ik je een vraag stellen. Waarom vraag je naar zuinigheid? Het is makkelijk te oordelen of iemand een zuinige auto wil (En dan is een handbak XC90 zeker gunstiger als dat de afweging is). Maar goed, ik wil niet oordelen, want ik ben zelf pas onlangs op de automaten-zoek-tochtGoelette schreef:Als het erom gaat zuinig te rijden, dan koop je toch zeker geen XC90...? Hij zal vast wel iets zuiniger zijn, maar dat is nog altijd relatief. Ik zou dit niet als argument meenemen om eerlijk te zijn bij zo'n auto.t5power schreef:Is een handbak neit veel zuiniger?bart simpson schreef:het gemis van een automaat op een XC90 is echt een gemis
die velgen waren er vanaf 2002
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
handGoelette schreef:Als het erom gaat zuinig te rijden, dan koop je toch zeker geen XC90...? Hij zal vast wel iets zuiniger zijn, maar dat is nog altijd relatief. Ik zou dit niet als argument meenemen om eerlijk te zijn bij zo'n auto.t5power schreef:Is een handbak neit veel zuiniger?bart simpson schreef:het gemis van een automaat op een XC90 is echt een gemis
die velgen waren er vanaf 2002
(1 op 6,6) binnen
(1 op 11,0) buiten
(1 op 8,8 ) gemiddeld
auto
(1 op 6,1) binnen
(1 op 10,5) buiten
(1 op 8,3) gemiddeld
Het scheelt idd niet zo heel veel. 616 km op 1 tank vs 581, niet echt groot verschil. Soms heb je nl dat automaat vs handgeschakeld best een groot verschil is, is nu redelijk verwaarloosbaar. Eens kijken wat een V8 doet:
(1 op 5,0) binnen
(1 op 10,2) buiten
(1 op 7,4 ) gemiddeld.
Scheelt eigenlijk ook niet zoveel toch? Vooral buiten de bebouwde is een V8 maar 3% onzuiniger? Merk je toch eigenlijk ook niet? Wel kom je 11 km verder op 1 tank

Nu de T6, schijnt ook nogal een slurper te zijn:
(1 op 5,4) binnen
1 op 10,4) buiten
(1 op 7,8 ) gemiddeld
Nou, scheelt ook al niet veel toch? Nu nog een dieseltje (D5)
(1 op 9,3) binnen
(1 op 14,5) buiten
(1 op 12,0) gemiddeld
Now we're talking! Niet echt rap (0-100 in bijna 11 sec) maar rijdt wel lekker zuinig. Maar goed, wel weer flinke bats wegenbelasting (hoe zit dat met dieselrijden en rekeningrijden?).
Al met al niet echt veel verschil (op papier dan) tussen de verschillende benzine versies, de diesel is wel stuk zuiniger.
Wellicht dat ervaringsdeskundigen hier een mening over kunnen geven?
- XXLC90
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 27.12.2007 - 15:43
RuudOud schreef:
Als we dan eens zijn dat de geschatte waarde zo'n 27,5 duizend is, dan lijkt me de juiste volgorde van afstrepen:
- heeft zijn vrouw geen problemen om een handbak te hebben, ondanks het feit dat een automaat relaxter is; indien het voor haar een groot probleem is, dan eindigt het verhaal over de XC90 uit de advertentie hier, indien geen probleem:
- hoe groot is het verschil in kosten tussen een diesel en een benzine-versie; indien zijn vrouw op basis hiervan toch voor een diesel kiest, dan eindigt het verhaal over de XC90 uit de advertentie hier; houd ze vast aan deze benzine-uitvoering dan:
- moet er toch over de vraagprijs van 30duizend worden nagedacht: stap je over een verschil van 2,5 duizend heen of wil je daar nog over onderhandelen?
Opm. als vermelding Mobility Line klopt, dan is dat Premium Sound + stuurwielbediening + RTI + Volvo telefoon + koptelefoonaansluitingen + alarm 3.
klopt dus aardig met mijn vernieuwde berekening van 2 : 43 PM.volgens auto week was de nieuw waarde € 72.988 gr ruud oud
Als we dan eens zijn dat de geschatte waarde zo'n 27,5 duizend is, dan lijkt me de juiste volgorde van afstrepen:
- heeft zijn vrouw geen problemen om een handbak te hebben, ondanks het feit dat een automaat relaxter is; indien het voor haar een groot probleem is, dan eindigt het verhaal over de XC90 uit de advertentie hier, indien geen probleem:
- hoe groot is het verschil in kosten tussen een diesel en een benzine-versie; indien zijn vrouw op basis hiervan toch voor een diesel kiest, dan eindigt het verhaal over de XC90 uit de advertentie hier; houd ze vast aan deze benzine-uitvoering dan:
- moet er toch over de vraagprijs van 30duizend worden nagedacht: stap je over een verschil van 2,5 duizend heen of wil je daar nog over onderhandelen?
Opm. als vermelding Mobility Line klopt, dan is dat Premium Sound + stuurwielbediening + RTI + Volvo telefoon + koptelefoonaansluitingen + alarm 3.
Wordt het nog leuk op de weg !?
http://xxlc90.roxer.com
http://xxlc90.roxer.com
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21179
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Daar sluit ik mij bij aan.Hans schreef:Het is de kift jongens.....

V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- R.Bijl
- 3rd Gear member
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 19.03.2005 - 12:57
- Locatie: Bergambacht
- Contacteer:
ik vind hem wat hoog geprijsd..
kocht mijn xc90 t6 full option van 2003 bij de dealer en betaalde 27.750.00 en daarbij net 120.000 km gelopen
andere kant is als je er een goed gevoel bij hebt en een goede service gerichte dealer niet onoverkomelijk...
suc6 met je beslissing
Robin
kocht mijn xc90 t6 full option van 2003 bij de dealer en betaalde 27.750.00 en daarbij net 120.000 km gelopen
andere kant is als je er een goed gevoel bij hebt en een goede service gerichte dealer niet onoverkomelijk...
suc6 met je beslissing
Robin
Volvo V60 PIH Rebel Blue-Driver support line-Security line-Hybrid techno line-Winter line-Heico Volution.
Volvo 850 T-5R CY estate
Volvo v70 2.5t Ocean race
Volvo XC90 T6 full options
Volvo V70 2.4t Ocean Race
Volvo 850 2.5-20V
VW Golf 1.9 TDI GT.
Volvo 850 T-5R CY estate
Volvo v70 2.5t Ocean race
Volvo XC90 T6 full options
Volvo V70 2.4t Ocean Race
Volvo 850 2.5-20V
VW Golf 1.9 TDI GT.
- XXLC90
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 27.12.2007 - 15:43
Ruudoud heeft de XC90 waarschijnlijk al van de Sint gekregen. De 2.5T met R.E.S. staat niet meer op Autotrack.
Wordt het nog leuk op de weg !?
http://xxlc90.roxer.com
http://xxlc90.roxer.com
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 25.11.2009 - 19:29
XXLC90 schreef:Ruudoud heeft de XC90 waarschijnlijk al van de Sint gekregen. De 2.5T met R.E.S. staat niet meer op Autotrack.
dat klopt ik heb hem gekocht gr oud
VOLVO 245 380000 KILOMETER
VOLVO 940 420000 KILOMETER
NU VOLVO S 70
VOLVO 940 420000 KILOMETER
NU VOLVO S 70