740 met startprobleem

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ArjanV
3rd Gear member
Berichten: 344
Lid geworden op: 19.03.2008 - 21:02
Locatie: Dronten
Contacteer:

Een paar maanden geleden heb ik het probleem twee keer gehad, na een kort ritje wil de motor niet meer aanslaan, (startmotor draait goed rond) na een paar keer proberen met wat tussenpauze slaat de motor zonder probleem aan, motor loopt verder goed.

Een hele tijd goed gegaan... maar gisteren was het weer zover :evil:
Toevallig had ik vorige week gehoord dat de BDP censor wel eens de boosdoener zou kunnen zijn met dit soort startproblemen.

Dus die heb ik meteen vervangen, ik had er namelijk nog een liggen (komt uit een sloper waar ik nog mee heb gereden voordat die gesloopt werd, dus (zeer waarschijnlijk) een goede censor.
Na het ombouwen was het starten lopen, klaar dacht ik.

Wil ik vanavond even weg voor een boodschap... je raad het al!

Heeft iemand nog andere suggesties wat een waarschijnlijke oorzaak kan zijn?

Ik denk trouwens dat één bougiekabel niet helemaal lekker is, maar daar kan het (denk ik) niet aan liggen. (ga ik allemaal vervangen)

alle tips zijn welkom. :)
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

De eindtrap misschien?
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21440
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Niemand? Misschien weet ik dan iets: ik heb in de vakantie te maken gehad met een kapotte temperatuur-sensor. Zodra de motor warm was, kon er niet meer gestart worden. Maar na wat rommelen aan bedrading en klappen op de sensor geen problemen.
Mijn sensor kijkt naar de motortemperatuur om de hoeveelheid inspuit-brandstof te bepalen op basis van temperatuur. Doordat deze haperde kreeg de motor soms te veel brandstof (ECU dacht aan koude motor) en wilde dus niet starten.

Zo iets Arjan?
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

Ik dacht, heb het ook gehad, aan de ontstekingsmodule.
Groeten van Frans.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21440
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ergens zit een draadje niet goed vast want het is af en toe.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
ArjanV
3rd Gear member
Berichten: 344
Lid geworden op: 19.03.2008 - 21:02
Locatie: Dronten
Contacteer:

De laatste keer was het met koude motor.
De accu spanning is 12.2 Volt, ik weet niet wat normaal is maar hij staat nu aan de lader, morgen weer verder kijken, en alle draadjes/stekkers nalopen.

De 740 heeft een B230F met 5bak, bouwjaar 1990
Gebruikersavatar
ArjanV
3rd Gear member
Berichten: 344
Lid geworden op: 19.03.2008 - 21:02
Locatie: Dronten
Contacteer:

En we rijden weer :)

Met dank aan Gerben van de Volvo 700 vereniging :occasion5:

De boosdoener was het brandstofrelais, er waren een paar solderingen los gescheurd, bijna niet te zien.



Iedereen bedankt voor het meedenken
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gelukkig want een auto moet het wel doen.
Groeten van Frans.
Gebruikersavatar
ArjanV
3rd Gear member
Berichten: 344
Lid geworden op: 19.03.2008 - 21:02
Locatie: Dronten
Contacteer:

Daar zijn ze voor gemaakt... schijnt. :)
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”