Welke bak hangt er aan een B280 en hoeveel KW is een B280

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
admiral
5th Gear member

Ik wil in mijn 245 1982 voorzien van een PRV B280 maar welke bak hangt daar aan. Ik heb nu een 4 traps aut. met automatische OD uit een 94er polar, ik dacht dat het een WA 71 nog wat is ben ff de rest van de gegevens vergeten.

Ik wil wel weer een 4 traps want dit rijd heerlijk rustig op de snelweg

Dan mijn volgende vraag, hoeveel Kw heeft een B280. Op mijn papieren staat 98 Kw maar dat moet dan een B23 injectie zijn terwijl deze auto in de USA nieuw geleverd is met een B21 injectie, er is dus een foutje gemaakt bij de RDW wat misschien een voordeel heeft met het inbouwen van een B280 dit ivm de X% overschrijding.

Ik weet alleen niet of ze een probleem hebben met de 2 extra cillinders. Een 265 is hetzelfde als een 245 dus qua remmerij en carrosserie zou het niets uit moeten maken, zal wel de papieren op moeten sturen denk ik.
Walter
Geartronic member
Contacteer:

het aantal cilinders staat op je kenteken. Als dat er dus 2 meer blijken te zijn, kunnen ze daar volgens mij met de apk over zeuren.

De B280 varieert van vermogen... Hangt per model en per jaar af. Meestal zit ie rond de 155 pk.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Iroll
6th Gear member

admiral
5th Gear member

VolvoMafia schreef:het aantal cilinders staat op je kenteken. Als dat er dus 2 meer blijken te zijn, kunnen ze daar volgens mij met de apk over zeuren.

De B280 varieert van vermogen... Hangt per model en per jaar af. Meestal zit ie rond de 155 pk.
Moet de auto dan geschouwd worden of ligt dat aan een bepaald bouwjaar, ik ga nl mijn Opel Admiral uit 1974 met een 2,8 6 cill lijn motor vervangen voor een 5,7 V8 echter dan hoef ik als het goed is alleen maar het kenteken op te sturen omdat een Admiral hetzelfde is als een Diplomat V8. Ik vraag me af hoe dat zit met mijn 82er Volvo 245, ik kan er eigenlijk niets op de RDW site van terug vinden.
admiral
5th Gear member

115 Kw tegenover 98 Kw is 17 Kw verschil is als ik het zo ff gauw uit het hoofd doe 15 % aan meer vermogen op kenteken dan.
admiral
5th Gear member

Hoe zit het eigenlijk met het subframe is deze hetzelfde als die van een 265 of 700 serie.
jos245
3rd Gear member

700 serie weet ik niet maar de 265 heeft zover ik weet precies dezelfde carrosserie als de 245.
Er zijn wel wat technische verschillen zoals de veerpoten waarvan de veren wat dikker zijn bij de 265; de voorste stabilisator is 19 mm ipv 17 mm. en de 265 heeft bij de eerste modellen al geventileerde schijven terwijl de 245 die tot 1986? niet heeft.
Iroll
6th Gear member

Ik heb dit email bericht gekopieerd van het RDW aangaande een motorwissel. Misschien heb je daar wat aan:
06-03-2009

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

U vraagt of er bij een motorwijziging een herkeuring moet plaats vinden.

Wanneer er in een gekentekend voertuig een motor wordt aangebracht met een andere motorcode dan moet het voertuig bij een van de keuringsstations van de RDW worden gekeurd om het kenteken en het kentekenregister aan te laten passen.

Wanneer tijdens de keuring blijkt dat het gewijzigde voertuig overeenkomt met een bestaande typegoedkeuring en het voertuig aan de overige eisen voldoet krijgt u een gewijzigde kentekenbewijs uitgereikt. Het overeenkomen met een typegoedkeuring kunt u eventueel aantonen met een verklaring van de fabrikant of zijn gemachtigde importeur.

Wanneer tijdens de keuring blijkt dat het gewijzigde voertuig niet overeenkomt met een bestaande typegoedkeuring dan wordt u doorverwezen naar het Test Centrum Lelystad (TCL), voor het afleggen van een geluidstest. Wanneer de geluidstest met goed gevolg is afgelegd krijgt u een gewijzigd kentekenbewijs uitgereikt.

Wanneer bij de keuring blijkt dat het vermogen van de dan gemonteerde motor vergeleken met het vermogen van de origineel gemonteerde motor met meer dan 40% is toegenomen dan dient er tevens een weggedragtest te worden afgelegd op het TCL. Eventueel kan aan u worden gevraagd het vermogen van de motor aan te tonen. Wanneer de weggedragtest met goed gevolg is afgelegd krijgt u een gewijzigd kentekenbewijs uitgereikt.

De kosten voor de keuring motorwijziging zijn euro 41,50, voor een eventuele weging euro 17,50, voor een geluidstest euro 348,00 en voor een weggedragtest euro 275,00. Een afspraak voor een keuring kan bij een van de keuringsstations van de RDW worden gemaakt. De keuringsstations zijn bereikbaar via www.rdw.nl of telefoon 0900 0739.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW
admiral
5th Gear member

jos245 schreef:700 serie weet ik niet maar de 265 heeft zover ik weet precies dezelfde carrosserie als de 245.
Er zijn wel wat technische verschillen zoals de veerpoten waarvan de veren wat dikker zijn bij de 265; de voorste stabilisator is 19 mm ipv 17 mm. en de 265 heeft bij de eerste modellen al geventileerde schijven terwijl de 245 die tot 1986? niet heeft.
Eigenlijk logisch dit ivm het extra gewicht op de voorwielen. Dit schept al wat meer duidelijkheid. Dankje voor het antwoord.
admiral
5th Gear member

Iroll schreef:Ik heb dit email bericht gekopieerd van het RDW aangaande een motorwissel. Misschien heb je daar wat aan:
06-03-2009

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

U vraagt of er bij een motorwijziging een herkeuring moet plaats vinden.

Wanneer er in een gekentekend voertuig een motor wordt aangebracht met een andere motorcode dan moet het voertuig bij een van de keuringsstations van de RDW worden gekeurd om het kenteken en het kentekenregister aan te laten passen.

Wanneer tijdens de keuring blijkt dat het gewijzigde voertuig overeenkomt met een bestaande typegoedkeuring en het voertuig aan de overige eisen voldoet krijgt u een gewijzigde kentekenbewijs uitgereikt. Het overeenkomen met een typegoedkeuring kunt u eventueel aantonen met een verklaring van de fabrikant of zijn gemachtigde importeur.

Wanneer tijdens de keuring blijkt dat het gewijzigde voertuig niet overeenkomt met een bestaande typegoedkeuring dan wordt u doorverwezen naar het Test Centrum Lelystad (TCL), voor het afleggen van een geluidstest. Wanneer de geluidstest met goed gevolg is afgelegd krijgt u een gewijzigd kentekenbewijs uitgereikt.

Wanneer bij de keuring blijkt dat het vermogen van de dan gemonteerde motor vergeleken met het vermogen van de origineel gemonteerde motor met meer dan 40% is toegenomen dan dient er tevens een weggedragtest te worden afgelegd op het TCL. Eventueel kan aan u worden gevraagd het vermogen van de motor aan te tonen. Wanneer de weggedragtest met goed gevolg is afgelegd krijgt u een gewijzigd kentekenbewijs uitgereikt.

De kosten voor de keuring motorwijziging zijn euro 41,50, voor een eventuele weging euro 17,50, voor een geluidstest euro 348,00 en voor een weggedragtest euro 275,00. Een afspraak voor een keuring kan bij een van de keuringsstations van de RDW worden gemaakt. De keuringsstations zijn bereikbaar via www.rdw.nl of telefoon 0900 0739.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW
40 % daar zit ik onder
Geluid zal ook geen probleem zijn

Echter dit kan een probleem geven: Wanneer tijdens de keuring blijkt dat het gewijzigde voertuig overeenkomt met een bestaande typegoedkeuring en het voertuig aan de overige eisen voldoet krijgt u een gewijzigde kentekenbewijs uitgereikt. Het overeenkomen met een typegoedkeuring kunt u eventueel aantonen met een verklaring van de fabrikant of zijn gemachtigde importeur.

Een 245 is nooit met een V6 geleverd, zal volvo hier aan mee willen werken. Hoe gaat dat in zijn werking, gewoon een volvo importeur bellen en vragen of zij dit op schrift willen zetten.
Iroll
6th Gear member

Ik zou gewoon naar een rdw keuringstation bellen. Anders blijft het toch gissen over hoe de vork nou precies in de steel steekt.
admiral
5th Gear member

Iroll schreef:Ik zou gewoon naar een rdw keuringstation bellen. Anders blijft het toch gissen over hoe de vork nou precies in de steel steekt.
Is ook het beste, iig ben ik al een stukkie verder. Weet jij toevallig ook of mijn bak past op een V6 want dat kon ik niet echt vinden in dat PDF-je.

Als het past dan ga ik tzt op zoek naar een sloop 264 of 65 en dan het subframe, motor e.d. in de aanhanger.

Schiet me net te binnen dat er ook 165 rond rijd, dit is een 145 met een 164 neus en met een 6 in lijn, terwijl een 145 een 4 cill is. Is even proberen of ik met hem in contact kan treden omtrent het RDW verhaal.

Misschien dat iemand de link heeft.
Iroll
6th Gear member

Weet jij toevallig ook of mijn bak past op een V6 want dat kon ik niet echt vinden in dat PDF-je.
De B280 is geleverd met een AW71, maar of die bak van jou ook achter een B280 past durf ik niet te zeggen.

Op MP staat trouwens een sloop 780 te koop met B280 en AW71. Misschien wat voor jou? Hoewel de km's misschien wat veel zijn.
http://link.marktplaats.nl/368625233

http://www.volvoclassics.nl/volvo165
admiral
5th Gear member

Iroll schreef:
Weet jij toevallig ook of mijn bak past op een V6 want dat kon ik niet echt vinden in dat PDF-je.
De B280 is geleverd met een AW71, maar of die bak van jou ook achter een B280 past durf ik niet te zeggen.

Op MP staat trouwens een sloop 780 te koop met B280 en AW71. Misschien wat voor jou? Hoewel de km's misschien wat veel zijn.
http://link.marktplaats.nl/368625233

http://www.volvoclassics.nl/volvo165
Ik heb een AW 71 maar soms zie je d'r nog wel is wat letters achter de 71 staan, moet maar ff onder de auto duiken. Die 780 is niet duur maar erg ver weg jammer genoeg. En die 2e link had ik gevonden, ziet er goed uit.
jos245
3rd Gear member

De AW 71 van een 240/245 past niet achter een PRV blok.
Dan moet je er eentje zoeken van een volvo 760,die past wel.
admiral
5th Gear member

jos245 schreef:De AW 71 van een 240/245 past niet achter een PRV blok.
kijk dat is weer een goeie, op zoek naar een 760 sloper dus. Heeft deze qua maatvoering hetzelfde subframe en veer poten of zit er verschil in.

Zal wel een dikkere stabi hebben, geventileerde schijven en mogelijk ook dikkere schroefveren dit ivm het extra gewicht natuurlijk.
Walter
Geartronic member
Contacteer:

de eerdere link is niet naar een 780 maar naar een 760. Dus grijp je kans :-) Km stand is stevig maar niet schikbarend
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
jos245
3rd Gear member

admiral schreef:
jos245 schreef:De AW 71 van een 240/245 past niet achter een PRV blok.
kijk dat is weer een goeie, op zoek naar een 760 sloper dus. Heeft deze qua maatvoering hetzelfde subframe en veer poten of zit er verschil in.

Zal wel een dikkere stabi hebben, geventileerde schijven en mogelijk ook dikkere schroefveren dit ivm het extra gewicht natuurlijk.
Ik zou de veerpoten rondom,stabilisatorstang voorzijde altijd van een 264 of 265 afhalen.Dan weet je zeker dat het een op een past. Geventileerde schijven en klauwen kun je ook van een jongere 240 nemen. Wel de twee leidingkjes die rond de veerpoot draaien meenemen want de draad van de nippel is anders.
admiral
5th Gear member

VolvoMafia schreef:de eerdere link is niet naar een 780 maar naar een 760. Dus grijp je kans :-) Km stand is stevig maar niet schikbarend
Prijs idd oké maar de afstand is te groot, en daarbij ben ik me nog aan het inlezen wat allemaal gaat kosten en wat ik qua kentken verandering allemaal tegenkom. Had ie ff dichterbij gestaan dan stond ie al op het terrein.
admiral
5th Gear member

Vanavond mijn uitlaat vervangen van voor naar achter en ik zag er ook een sparing is gehouden aan de bestuurderskant, dus voor een dubb uitlaatsysteem tbv een V6 motor.
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”